גוגל מתכננת להיכנס בקרוב לתחום הבנקאות באמצעות Google Pay

האם תתנו לגוגל להפוך לבנקאית שלכם? ענקית החיפוש הודיעה ששותפות עם סיטיגרופ ואיגוד האשראי של סטנפורד תאפשר לה לפתוח ולנהל בעבור לקוחות חשבונות עו"ש כבר ב-2020 ● לא ידוע האם שירותי הבנקאות יוצעו גם מחוץ לארה"ב

גוגל רוצה להיות גם ענקית פינטק. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברות ההיי-טק הענקיות שמניעות את העולם – בכללן אמזון, פייסבוק, אפל וגוגל – רואות בשירותים פיננסיים מקור פוטנציאלי חדש להכנסות. רק אתמול (ד') שמענו על Facebook Pay – שירות העברת הכספים החדש שמשיקה ענקית הרשתות החברתיות ממאנלו פארק – וכעת אנו מתבשרים שגוגל מתכננת להיכנס לשוק הבנקאות, ולהציע ללקוחות ניהול חשבונות עו"ש, שיופעל באמצעות אפליקציית Google Pay שלה. עדיין לא ידוע האם בכוונת החברה להציע את שירותי בנקאות גם מחוץ לארה"ב.

השירות, שצפוי לצאת לדרך בשנה הבאה, יוצע בשיתוף עם סיטיגרופ, החברה הניו יורקית המתמחה בשירותים פיננסיים, ואיגוד אשראי קטן שפועל באוניברסיטת סטנפורד, כך על פי הוול סטריט ג'ורנל.

דובר החברה אמר כי "אנו בוחנים כיצד אנחנו יכולים לשתף פעולה עם בנקים ואיגודי אשראי בארה"ב, כדי להציע חשבונות עו"ש חכמים באמצעות Google Pay, לעזור ללקוחותיהם ליהנות מתובנות שימושיות וכלי תקצוב, תוך שמירה על כספם בחשבון מבוטח מסוג FDIC או NCUA". שירותי ניהול חשבונות העובר ושב יאפשרו ללקוחות להשתמש בכלי הניתוח של גוגל למוצרי הבנקאות שלהם, כך הוסיפה החברה והבהירה.

שירותים פיננסיים מענקיות טכנולוגיה – כיוון טוב או רע?

הפרויקט של גוגל – ששמו עתיד להיות 'קאש' (Cache) – הוא הדוגמה האחרונה לחברת טכנולוגיה גדולה שעוברת להציע לצרכנים שירותים פיננסיים – תחום רחב הכולל חשבונות בנק, אפליקציות לתשלום דיגיטלי, הלוואות ושירותים אחרים.

החברות מפגינות גם מעורבות באמצעי תשלום חכמים עכשוויים, כמו אפל וכרטיס האשראי שלה, ה-Apple Card, שהשיקה השנה הענקית בשיתוף בנק גולדמן זקס, שדווקא נראה שהתסבך באחרונה בפרשיה לא ממש מחמיאה לחברה מקופרטינו, בדמות האשמות בהטייה מגדרית באלגוריתם ניהול ההלוואות והאשראי שמאחריו, שלפי החשדות קיפח נשים.

בנקאות מסורתית. עולם הולך ונעלם? צילום אילוסטרציה: BigStock

בנקאות מסורתית. עולם הולך ונעלם? צילום אילוסטרציה: BigStock

עוד תחום שבו עתידות הענקיות של עמק הסיליקון להפגין יותר מעורבות הוא הקריפטוגרפיה, כשהחלוצה והדומיננטית מכולן בו אמורה להיות פייסבוק שעתידה להשיק את ליברה שלה – מטבע דיגיטלי – ב-2020, אבל בינתיים נתקלת בלא מעט קשיים רגולטוריים סביב המיזם.  

67 מיליון לקוחות ל-Google Pay בהודו – כמה ירצו את השירות במערב?

עד כה ההצלחה הבולטת ביותר של גוגל בתחום השירותים הפיננסיים הייתה בהודו, שם משתמשים ב-Google Pay כמעט 67 מיליון לקוחות מדי חודש, בכדי לשלם באופן דיגיטלי בעבור קניות ושירותים שונים, כמו גם לתשלום על נסיעות בשירותי אובר המשותפים.

אגב, בחודש שעבר הודיעה אפילו אובר בעצמה על כוונתה להשיק חטיבה חדשה, הנקראת Uber Money, שתכלול ארנק דיגיטלי, כרטיסי אשראי ועוד. 

לגוגל יש הרבה מה להרוויח מההתפשטות לשירותים פיננסיים, למשל היא עשויה לחזק את עסקי הפרסום של החברה, ולעזור לה למנף מודעות ופרסומות שמובילות בפועל לרכישות, אותן היא תאפשר ללקוחות ה-Google Pay לבצע בנוחות שיא.

מאידך, לנוכח הקשיים הרגולטוריים והתחקורים של מחוקקים שחווה פייסבוק לקראת השקת ליברה, והעובדה שגוגל עצמה כבר נמצאת כעת בטבורן של שלוש חקירות פדרליות בעניינה בארה"ב בלבד – מחלקת זכויות האזרח במשרד הבריאות האמריקני חוקרת את מהלכיה וחשדות להפרת תקנות פרטיות רפואית ב'פרויקט זמיר' ואילו משרד המשפטים בארה"ב וכ-50 תובעים כלליים של מדינות בודקים את נהלי ההגבלים העסקיים של הענקית ממאונטיין וויו – שמערערות את תדמיתה, לא בטוח האם השירות החדש יזכה לתמיכה מוסדית בארצות המערב, וגם אם כן – מי יהיו הלקוחות מאותם אזורים שיהיו מעוניינים לקחת בו חלק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים