תוכן שיווקי

קליק משיקה בישראל את מערכת Qlik Data Catalist

המערכת מיועדת לקטלוג נתונים ולהכנתם לביצוע אנליטיקה

18/09/2019 16:14
לירון ברעם, מנהל אנליטיקה עסקית בקליק ישראל. צילום: רן ברגמן

קליק, המובילה בתחומי ה-BI והאנליטיקה, משיקה בישראל את פתרון ה-Qlik Data Catalist, שמפשט ומייעל את תהליך האנליטיקה בארגונים, עבור מגוון רחב של מידע ארגוני.

הפתרון הושק במסגרת כנס Qlik Day 2019, שהתקיים באחרונה בהפקת אנשים ומחשבים והתמקד בנושאי BI, דטה ואנליטיקה.

מערכת Qlik Data Catalist מהווה פתרון ארגוני מרכזי לטיוב נתונים, קטלוג, ניהול והכנה של המידע הארגוני, שבעזרתו מועברים הנתונים העסקיים הזמינים לפלטפורמה האנליטית של Qlik Sense באופן פשוט, נגיש, מהיר ומאובטח.

"בעבר נתקלו ארגונים רבים בבעיה לזהות, להכין ולהעביר ל-Qlik Sense מידע המיועד לניתוח אנליטי באמצעות הכלים המסורתיים. הכלים האלה נחשבים לאיטיים ולא גמישים, עקב העובדה שהמשתמשים העסקיים של הארגון נרתעו מלגשת לטכנולוגיה מתקדמת, עם מקורות מידע לא סטנדרטיים, כמו מחשב מרכזי מדור קודם, בסיסי נתונים NoSQL וקבצי XML. כל זה השתנה בעזרת Qlik Data Catalyst", אמר לירון ברעם, מנהל אנליטיקה עסקית בקליק ישראל.

לדבריו, "Qlik Data Catalist הופכת את המשימה של חיפוש המידע על ידי כל המשתמשים בארגון לקלה. הם יכולים מעתה למצוא את הנתונים הדרושים להם בחנות המידע, המספקת חוויית איתור נתונים זהה לחנויות מקוונות בתחומים אחרים".

"בכך שהיא מאפשרת להמיר בקלות מידע גולמי לכזה שמעובד ממקורות מידע שונים, Qlik Data Catalist 'מפרקת' מחסומי מידע ומצמצמת את המורכבות הטמונה בסביבות של נתונים ארגוניים מדור קודם", ציין ברעם. "הרווח לארגון הוא בכך שהמשתמשים משקיעים יותר זמן בניתוח המידע ובגילוי תובנות חדשות מאשר בחיפוש והכנה של המידע המיועד לכך".

מידע זמין, לפי דרישה

היכולות של Qlik Data Catalist הופכות את שרשרת האספקה של הנתונים לחנות מידע (Marketplace) בשירות עצמי על פי דרישה, במועד הרצוי. הפתרון הופך את המידע העסקי לזמין, דרך קטלוג המידע החכם שבו. משתמשי חנות המידע יכולים להיות מדויקים ויותר אפקטיביים בבחירת המידע הנכון לפרויקטי האנליטיקה שלהם, מכיוון ש-Qlik Data Catalist משמרת את כל התובנות של כל חלקי המידע, כולל ההקשר הנכון, הפורמט והאיכות. המשתמשים יכולים לשתף את המידע בדשבורדים של אפליקציות אנליטיקה, וכיום אף יכולים לעשות שימוש חוזר ולשתף נתונים בקטלוג המידע החכם.

על ידי פישוט התהליכים, Qlik Data Catalist מזרזת את המרת חומר הגלם של הנתונים לאינפורמציה שמוכנה לניתוח. תהליך שבעבר לקח חודשים, לוקח עכשיו רק כמה שעות בודדות. התהליך כולל ניקוי, סינון, שיפור, קטלוג וסידור מערכים רבים של מידע, עבור משתמשים שונים ודרישות שונות. Qlik Data Catalist משפר את הנתונים, עם מטה-דטה עסקי, תגיות והערות, כמו גם מקסום ערך המידע שלהם, בכך שהם יכולים לראות את השושלת (המקורות וחישובי הערך), וכן היכן היה המידע בשימוש בעבר.

התאמתו לסטנדרטים ולפרוטוקולים המקובלים בתעשייה תורמת לכך שהוא משתלב בקלות בכלי ניהול מידע אחרים. בעזרת הפתרון, ארגונים יכולים באופן אוטומטי לזהות ולנהל מידע רגיש, למשל כזה שמאפשר זיהוי אישי.

פתרון שמעלה את הערך העסקי של המידע הקיים בארגון

"המסע ממידע גולמי לייצור תובנות עסקיות לא צריך לגזול זמן רב, להיות מורכב או בעל מיקוד מצומצם", סיכם ברעם. "השילוב בין Qlik Sense ו-Qlik Data Catalist מאפשר לארגון, באופן ייחודי, להפוך אוטומטית מידע גולמי למקור אינפורמציה נשלטת, עם זיקה לאנליטיקה, ולהעביר את הממצאים לכל סוגי המשתמשים בארגון. בכך הוא מעלה את הערך העסקי של המידע הארגוני ומעלה את היתרון היחסי שלו לעומת המתחרים".

אירועים קרובים