ארה"ב: מחאה נגד מיקרוסופט – מספקת שירותים לסוכנות ההגירה ואכיפת המכס

השת"פ של הענקית מרדמונד עם ICE הביא עשרות מוחים להפגין אתמול (ש') מחוץ לחנותה בשדרה החמישית בניו יורק ולחסום את הכביש ● האקטיביסטים זועמים על שהחברה מאפשרת לממשל להתעמר, לטענתם, במבקשי מקלט ומהגרים בחסות הטכנולוגיה שלה

חנות מיקרוסופט במנהטן, ניו יורק. צילום: BigStock

עשרות מפגינים ומוחים העוסקים בנושא מדיניות ההגירה של ארצות הברית נעצרו אתמול (ש') בהפגנה מחוץ לחנות של מיקרוסופט בעיר ניו יורק, שם הפגינו.

משטרת ניו יורק עדכנה כי עצרה 76 אנשים משום שחסמו את התנועה בסמוך לחנות מיקרוסופט בשדרה החמישית שבמנהטן. המפגינים מחו כנגד מיקרוסופט וביקרו את העובדה שעשתה עסקים עם רשות ההגירה ואכיפת המכס האמריקנית, ICE, במה שהם הגדירו כ"קמפיין הגזעני של הסוכנות נגד מהגרים ומבקשי מקלט".

ענקית הטכנולוגיה מספקת ל-ICE טכנולוגיה המשמשת להחלת מדיניות ההגירה של הנשיא דונלד טראמפ, ובאופן מכוון או שלא, הכביש שנחסם מרוחק רק כמה רחובות ממגדל טראמפ. דוברת מיקרוסופט מסרה כי החברה סגרה את החנות להמשך היום עקב האירועים.

המחאה כנגד הענקית מרדמונד היא חלק מביקורת מתעצמת ונרחבת יותר על חברות העובדות עם ICE. חלק מעובדיה של מיקרוסופט עצמה דרשו בשנה שעברה לבטל את חוזה עיבוד הנתונים שלה ושל ICE. ההפגנה וחסימת הכבישים שבוצעו אתמול אורגנו על ידי קואליציה בשם סגרי את המחנות ניו יורק (Close the Camps NYC).

לפי כמעט שנה, בנובמבר 2018, ספגה ענקית טכנולוגיה אחרת – אמזון – ביקורת נחרצת באותו עניין. הדברים אירעו לאחר שהציגה את יכולות זיהוי הפנים שלה, מבוססות הבינה המלאכותית, ל-ICE ומוחים התייצבו בכניסה למטה שלה בסיאטל עם מסכות ג'ף בזוס, במנכ"לה, כדי להביע תרעומת על המהלך.

השת"פ עם רשויות החוק: "מסורת אצילית שלא תשתנה כעת"

"קואליציית 'סגרי את המחנות ניו יורק' הובילה מאות מפגינים לצעוד בשלווה למיקום הקמעונאי המוביל של מיקרוסופט בשדרה ה-5 במנהטן, ולבצע ישיבה (sit-in) כדי לדרוש שענקית הטכנולוגיה תפסיק לאפשר לרשות ההגירה ואכיפת המכס, ICE, להשתמש בטכנולוגיה שלה במערכה הגזענית נגד מהגרים ומבקשי מקלט חוקיים", הצהירו רשמית המוחים. כך אמר הפעיל אנדי ראטו. "זהו רגע של חיים או מוות בעבור 11 מיליון אנשים ללא אשרות בארצות הברית, ואנחנו לא נשתוק כשתאגידים אמריקאים מרוויחים מ – ומאפשרים – סבל אנושי".

הפעיל סטפאן ג'פרי העלה לטוויטר ציוץ ובו תמונה של ההפגנה, שלמראית עין נראית שלווה. התמונה לא מבהירה את הסיבה למעצרים.

בעבר התייחסה  מיקרוסופט לטענות המוחים נגדה בנידון ואמרה כי "כחברה מיקרוסופט עבדה למעלה מעשרים שנה בכדי לשלב טכנולוגיה עם שלטון החוק, על-מנת להבטיח שילדים שהם פליטים ומהגרים יוכלו להישאר עם הוריהם. עלינו להמשיך לבנות על המסורת האצילית הזו ולא לשנות את המסלול כעת".

לאחר האירועים של אתמול פרסמה מיקרוסופט הודעה מעט לאקונית ובה נאמר כי החברה "אינה עובדת עם ICE באף אחד מהפרויקטים הקשורים להפרדת ילדים ממשפחותיהם בגבול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים