מכבי שירותי בריאות השיקה אפליקציה חדשה

האפליקציה פותחה במכבי במשך שנתיים, ומבוססת על בדיקות מול משתמשים נסיינים ועל תגובותיהם, ומשתלבת במהלך כולל של טרנספורמציה דיגיטלית שעורכת מכבי

מכבי שירותי בריאות השיקה אפליקציה חדשה, המציגה שיפורים בתפקוד והתאמה לצרכים של המשתמשים, על רקע מהלך כולל של טרנספורמציה דיגיטלית בארגון הבריאות השני בגודלו בישראל, שכולל שינוי תהליכים בארגון כדי להתאימם לעידן הדיגיטלי, ובניית השירותים בארכיטקטורה חדשה לחלוטין.

לילך בן ארצי לוי, מנהלת מחלקת הדיגיטל (CDO) במכבי שירותי בריאות, סיפרה כי השקת האפליקציה החדשה בוצעה לאחר שנתיים של עבודה, "שבמהלכן בדקנו עם המשתמשים – תוך כדי הפיתוח, כשהיה כבר דגם אב וגם לאחר הפיתוח – את התפקוד של האפליקציה, במטרה לתת מענה מיטבי לצרכים של המשתמשים בהתאם למה שעלה בבדיקות שערכנו. ערכנו שינויים לפי הדרישות ולפי רמות השימוש, והקפדנו על חוויית המשתמש".

האפליקציה החדשה כוללת, לדבריה, כמה תכונות ייחודיות: "ראיית 360 של המשפחה – הורה יכול לראות במסך אחד גם את ילדיו (אך לא את בן זוגו, בשל מגבלות חוקיות) – מה שמאפשר ראייה על ציר זמן של כל הפעולות, הביקורים והתורים וכד' שיש לכל אחד – יחד או בנפרד; התאמת מסך הבית – נראות האפליקציה משתנה לפי התאמה אישית לפי בחירת המשתמש".

לילך בן ארצי לוי, מנהלת מחלקת הדיגיטל (CDO), מכבי שירותי בריאות. צילום: יח"צ

מעבר לכך, אומרת בן ארצי לוי, "השימושיות באפליקציה נוחה מאוד. למשל, בהזמנת תור – בכניסה לזימון תורים האפליקציה תשאל עבור מי התור, ולאחר הבחירה תפנה לרופאים של אותו משתמש ותפנה לקביעת תור. ההפניה האוטומטית הזאת תקפה גם לפעולות אחרות, כמו, למשל, ביקור ללא כרטיס, הגשת טופס התחייבות וכד'".

האפליקציה כוללת כמה חידושים שלא היו בה בעבר, כמו שירות חדש של סיכומי ביקור אצל רופאים, שניתן לצפות באמצעותם בכל המסמכים שהופקו במהלך הביקור; תכונת OTT, המאפשרת למשתמש כניסה גם במקרה ששכח את הסיסמה, המתבצעת באמצעות קוד שנשלח למכשיר הסלולרי, ונוספה גם אפשרות לזיהוי ביומטרי של פנים או אצבע לצורך כניסה. בנוסף, האפליקציה החדשה מאפשרת גם רישום ראשוני באמצעות הדיגיטל, ובכך מייתרת את הצורך שהיה בעבר לבקר בסניף לצורך קבלת סיסמה. האפליקציה כוללת גם יכולת מובנית לתקשורת עם הרופא, ומאפשרת לבחור את נושא הפנייה או כמה נושאים בבקשה אחת.

"פיתוח האפליקציה", מציינת בן ארצי לוי, "נעשה בתוך הארגון, בפיתוח נייטיב ולשתי הפלטפורמות העיקריות – iOS ואנדרואיד. כל הפיתוח והבדיקות נעשו במתודולוגיית אג'ייל, ועל תשתית חדשה לגמרי מבוססת CouchBase – המהווה בסיס מידע שמסנכרן את המידע ממערכות מכבי ישירות למכשיר המשתמש. המידע יורד למכשיר המשתמש ובכך מאפשר ביצועים טובים יותר באפליקציה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שולמית

    בדיוק אותה בעיה קרתה לי לפני כמה ימים והקופה לא עוזרת. נשארתי בלי אפליקציה.

  2. הרצל פור

    שלום נהנתי מאוד והשתמשתי באפליקציה עד שעשיתם שינויים מאז אני לא מצליח להיכנס בנייד שלי פניתי לסניף שלי ברעננה גם הם לצערי לא עזרו לי וכעת אין לי יכולת להשתמש באפליקציה בנייד ואני אובד עצות אף אחד לא יכול לעזור לי אודה לכם אם תפתרו לי את הבעיה תודה

אירועים קרובים