אקזיט ענק: סיילספורס רוכשת את קליקסופטוור הישראלית ב-1.35 מיליארד ד'

ענקית ה-CRM בענן רכשה את קליקסופטוור - אשר לה מטה במסצ'וסטס, ושמחזיקה מרכז פיתוח בפתח תקווה, שמעסיק 200 מ-700 עובדיה - על מנת להעצים את היכולות שלה בענן

סיילספורס.

עוד אקזיט ענק: סיילספורס תרכוש את קליקסופטוור הישראלית תמורת כ-1.35 מיליארד דולרים.

הרכישה תיעשה במזומן ובמניות סיילספורס, והיא תושלם עד סוף אוקטובר השנה, בכפוף לקבלת אישורים מרשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב ובישראל.

ענקית ה-CRM בענן רכשה את קליקסופטוור על מנת להעצים את היכולות שלה בענן. היא תאפשר לכל עובד, החל מנציגי מרכז השירות ועד לאנשי השדה, לספק שירות מחובר וחכם יותר ללקוחות.

הנרכשת מאפשרת לחברות לנהל את משימות השירות בזמן אמת, על בסיס נתוני ניידות, זמינות ומיקום וכן לבצע אופטימיזציה של שרשרת השירות בכל מקום הוא ניתן. שירות Field Service Lightning, המבוסס על פלטפורמת ענן השירות של הרוכשת, מאפשר יכולות של שילוח וניהול כוח האדם בשטח, ביצוע משימות מרחוק וחיבור של כוח עבודה נייד בפלטפורמה מרכזית אחת, המבוססת על טכנולוגיית IoT. ככל שמכשירים ניידים הופכים חכמים יותר ובעלי יכולות חיזוי טובות יותר, כך עולות הציפיות מצדם של לקוחות לקבלת שירות מהיר ומותאם לצרכיהם הייחודיים. כדי להישאר תחרותיות, על חברות לשכלל את חוויית הלקוח בעת קבלת שירות בשטח.

בינואר השנה פורסמו בראשונה דיווחים על מגעים בין שתי החברות, לרכישה תמורת 1.5 מיליארד דולרים.

קליקסופטוור

קליקסופטוור

קרן ההשקעות האמריקנית פרנסיסקו פרטנרס

קליקסופטוור הוקמה ב-1997 על ידי משה בן בסט ובשנת 2000 הונפקה בבורסת נסדא"ק. לפני יותר משלוש שנים, באפריל 2015, היא נמכרה לקרן ההשקעות האמריקנית פרנסיסקו פרטנרס תמורת 438 מיליון דולר. 

סכום הרכישה הנוכחי הוא יותר מפי 3 ממה ששלמה הקרן האמריקנית, כך שמדובר בעסקה משתלמת במיוחד בעבורה.

עם רכישתה נמחקה קליקסופטוור מנסדא"ק, ומאחר שכיום היא חברה פרטית, היא לא מפרסמת נתונים כספיים. עם זאת, על פי ההערכות, ההכנסות שלה ב-2017 עמדו על 140 מיליון דולרים.

המטה של קליקסופטוור נמצא בברלינגטון, מסצ'וסטס, והיא מחזיקה מרכז פיתוח בפתח תקווה, שמעסיק 200 מ-700 עובדיה. על פי ההערכות, העובדים הישראליים יעברו למרכז הפיתוח המקומי של סיילפורס.

אנליסטים ציינו כי העסקה לא באה בהפתעה, שכן סיילספורס רואה בקליקסופטוור שותפה חשובה ביותר ולמעשה זרוע שלה בתחום ניהול מערכות השירות. בנוסף, הן לרוכשת והן לפרנסיסקו פרטנרס קשרים ענפים למדי עם ישראל. הקרן רכשה ב-2014 את חברת הסייבר הישראלית NSO תמורת 120 מיליון דולרים. שמה של NSO עלה לכותרות בטענות לקשרים עם משטרים מפוקפקים ומעקבים ברחבי העולם – לרבות, לכאורה, אחרי העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י, שנרצח בקונסוליה של הממלכה בטורקיה.

חברה נוספת שעשתה אקזיט לפרנסיסקו פרטנרס היא סינטק מדיה, שבעליה קיבלו עבור הרכישה 400 מיליון דולרים. בנוסף, מכירת קליקסופטוור מתיישבת עם הפילוסופיה של הקרן – להשביח את החברות הנרכשות כדי שיגדילו את ההכנסות או על מנת למכור אותן.

גם סיילספורס פעילה בישראל: היא הקימה כאן מרכז פיתוח לאחר שרכשה את דאטורמה לפני יותר משנה תמורת 850 מיליון דולר.

ביל פטרסון, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל ענן השירות של סיילספורס, אמר כי "יותר ויותר חברות מתחומי שונים בתעשייה שמות דגש על מתן שירות יוצא מן הכלל בשטח, כאשר יותר מ-70 אחוז ממנהלי שירות הלקוחות משקיעים בשדרוג כוח האדם הנייד שלהם. הרכישה לא רק תאיץ את הצמיחה של ענן השירות שלנו, היא תביא עימה ערך נוסף של חדשנות אל תוך הפלטפורמה שלנו, ותספק מענה טוב עוד יותר לצרכי הלקוחות שלנו".

מארק קאטיני, מנכ"ל קליקסופטוור, הוסיף כי "המשימה שלנו הייתה ברורה מההתחלה – להיות החברה המובילה בעולם בניהול שרשרת השירות בשטח ולהעניק ערך משמעותי ללקוחות שלנו. ההצטרפות לסיילספורס מעניקה לנו הזדמנות אדירה להאיץ חזון זה. כחלק מסיילספורס נוכל לפתח טכנולוגיה חדשנית מהר יותר, ולאפשר ללקוחות המשותפים שלנו לספק ללקוחותיהם חוויית שירות טובה ואיכותית עוד יותר. ניצור ערך מוסף חדש ללקוחותינו כחברה אחת".

שיתוף הפעולה של השתיים החל בהשקת שירות Field Service Lightning. כך למשל, אם עובד שירות מתעכב בפקק בדרך, מוקדן יכול לנתב במהירות טכנאי שטח אחר לביצוע המשימה, במועד שסוכם עם הלקוח, כך שהפגישה לא תתבטל או תתעכב. אינטראקציות אלה מתעדכנות אוטומטית בכל פלטפורמת סיילספורס וזמינות בשקיפות מלאה ובזמן אמת ללקוחות, לאנשי מכירות, לנציגי שירות לקוחות ולספקי השירות בשטח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים