דיווחים: סיילספורס במגעים לרכישת קליקסופטוור הישראלית ב-1.5 מיליארד דולר

אם העסקה תצא לפועל, עובדי מרכז הפיתוח של קליקסופטוור בפתח תקווה ישתלבו בזה שסיילספורס מפעילה בארץ ● מדובר ברווח נאה לקרן האמריקנית פרנסיסקו פרטנרס, שרכשה אותה לפני כשלוש שנים תמורת 438 מיליון דולר

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס. צילום: יח"צ

סיילספורס נמצאת בימים אלה במגעים מתקדמים עם קרן ההשקעות האמריקנית פרנסיסקו פרטנרס לרכישת קליקסופטוור הישראלית תמורת 1.5 מיליארד דולר – כך על פי דיווחים. הטכנולוגיות של הנרכשת הפוטנציאלית מאפשרות ניהול לוגיסטי של מערכי שירות לקוחות.

קליקסופטוור הוקמה ב-1997 על ידי משה בן בסט ובשנת 2000 הונפקה בבורסת נסדא"ק. לפני קצת פחות משלוש שנים, באפריל 2015, היא נמכרה לפרנסיסקו פרטנרס תמורת 438 מיליון דולר – כך שאם העסקה תצא לפועל, ובסכום המדווח, היא כדאית בהחלט עבור הקרן האמריקנית. עם רכישתה נמחקה קליקסופטוור מנסדא"ק ומאחר שכיום היא חברה פרטית, היא לא מפרסמת נתונים כספיים. עם זאת, על פי ההערכות, ההכנסות שלה ב-2017 עמדו על 140 מיליון דולר.

המטה של קליקסופטוור נמצא בברלינגטון, מסצ'וסטס, והיא מחזיקה מרכז פיתוח בפתח תקווה, שמעסיק 200 מ-700 עובדיה. על פי ההערכות, העובדים הישראליים יעברו למרכז הפיתוח המקומי של סיילפורס.

במידה שהיא תתבצע, העסקה לא באה בהפתעה, שכן סיילספורס רואה בקליקסופטוור שותפה חשובה ביותר ולמעשה זרוע שלה בתחום ניהול מערכות השירות. בנוסף, הן לרוכשת והן לפרנסיסקו פרטנרס קשרים ענפים למדי עם ישראל. הקרן רכשה ב-2014 את חברת הסייבר הישראלית NSO תמורת 120 מיליון דולר (שבאחרונה ניהלה משא ומתן לרכישתה שלא עלה יפה עם ורינט). שמה של NSO עלה באחרונה לכותרות בטענות לקשרים עם משטרים מפוקפקים ומעקבים ברחבי העולם – לרבות, לכאורה, אחרי העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י, שנרצח בקונסוליה של הממלכה בטורקיה. חברה נוספת שעשתה אקזיט לפרנסיסקו פרטנרס היא סינטק מדיה, שבעליה קיבלו עבור הרכישה 400 מיליון דולר. בנוסף, מכירת קליקסופטוור מתיישבת עם הפילוסופיה של הקרן – להשביח את החברות הנרכשות כדי שיגדילו את ההכנסות או על מנת למכור אותן.

גם סיילספורס פעילה בישראל: היא הקימה כאן מרכז פיתוח לאחר שרכשה את דאטורמה לפני כחצי שנה תמורת 850 מיליון דולר.

על אף שהידיעות על העסקה מגיעות מכמה גורמים ופורסמו ברחבי העולם, מסיילפורס בישראל נמסר לאנשים ומחשבים כי "אנחנו לא מגיבים לשמועות". לא נתקבלה תגובת קליקסופטוור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים