תוכן שיווקי

קבוצת אולטרייד שדרגה את תשתיות המחשוב במכללת כנרת

14/08/2019 08:05
איתמר מוספיר, סמנכ''ל הטכנולוגיות של קבוצת אולטרייד. צילום: אור בר

כתב: הילל יוסף.

מחלקת האינטגרציה של קבוצת אולטרייד ביצעה פרויקט לשדרוג תשתיות המחשוב במכללת כנרת. הפרויקט כלל החלפת תשתיות שרתים ומערך אחסון ישנות והטמעת תשתיות בארכיטקטורת Hyper Converged, מבוססות Dell-EMC ו-vSAN של VMware. ההטמעה ארכה פחות מחודש ומאז המערכות פועלות לשביעות רצון מורדו אזגורי, מנהל ה-IT של המכללה.

בטרם הפרויקט, מערך ה-IT של המכללה כלל תשתיות שרתים ואחסון מיושנות של סאן מבית אורקל ושל HPE. את אפיון ובניית הארכיטקטורה של הפרויקט, כמו גם את ההטמעה עצמה, ביצעו אנשי זרוע הביצוע של החברה – ELK, חברה בת מקבוצת אולטרייד, שאנשיה מומחים, בין השאר, לתשתיות VMware.

במסגרת הפרויקט הוטמע, כאמור, VMware vSAN – מוצר מבוסס תוכנה ממשפחת ה-Software Defined Storage מבית ענקית הווירטואליזציה. המוצר מספק יכולות אחסון מרכזיות מתקדמות ברמת התוכנה בלבד – ובשילוב של דיסקים ברמת השרתים. שימוש זה מאפשר לתשתית הווירטואליזציה ליהנות מחד מביצועים גבוהים, ומאידך – להוריד את ההשקעה הכספית הנדרשת בשל שימוש בדיסקים מקומיים בשרתים.

פתרון שמפשט משמעותית את ניהול סביבת התשתיות הווירטואלית

בראיון לאנשים ומחשבים אמר אזגורי כי "מערכת האחסון הקודמת, של סאן, הייתה מיושנת, בעלת ביצועים נמוכים ונטולת חדשנות. כאשר התחלנו לחפש חלופות, נתקלנו בטכנולוגיה של VMware למימוש תשתית אחסון מבוססת תוכנה. לאחר ביקור במשרדי VMware בהרצליה פיתוח, נחשפה בפנינו האופציה שלא להמשיך בתשתית מסורתית – אלא לעבור לארכיטקטורה מודרנית. מהנדסי החברה הדגימו בפנינו את יכולות המוצר והפשטות לניהול כל התשתית, עם ממשק יחיד, מבוסס VMware Virtual Center. במקביל, נפגשנו עם לקוחות שהטמיעו את המערכת כדי לברר את שביעות רצונם מהמעבר".

מורדו אזגורי, מנהל ה-IT של מכללת כנרת. צילום עצמי

מורדו אזגורי, מנהל ה-IT של מכללת כנרת. צילום עצמי

"לאחר בחינה יסודית של הטכנולוגיה והתאמתה לסביבה שלנו", סיפר אזגורי, "יצאנו למכרז, בו קבוצת אולטרייד זכתה. הפרויקט עצמו ארך כ-10 ימים. לימדו אותי לעשות חלק מהדברים לטובת העברת נתונים מהמערכת הישנה לחדשה. כלל הפרויקט נעשה בלא שהשבתנו מערכות כלשהן – אלא ביצענו את ההגירות בשעות הקטנות של הלילה".

איתמר מוספיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קבוצת אולטרייד, אמר כי "הפתרון שהטמענו מפשט באופן משמעותי את ניהול סביבת התשתיות הווירטואלית, כאשר הוא משתמש בממשק המובנה והמוכר של ניהול התשתית הקיימת VMware vCenter". הוא הוסיף כי "ההטמעה של פלטפורמת VMware vSAN מפשטת את תהליך ההטמעה הראשוני ובנוסף, מפשטת את אופן הגדילה העתידי. רמת השירות למערכות הללו היא מצוינת, שכן אין צורך בשילוב של מספר רב של מערכות, עם אינטגרציה אחת למול האחרת".

לדברי מוספיר, "משך הפרויקט קוצר משמעותית בשל הפשטות שבהטמעה. אנשי ה-IT של מכללת כנרת קיבלו שיפור משמעותי בכל הקשור לביצועי התשתיות. בעקבות הפרויקט, משך זמן ההעלאה של האפליקציות הארגוניות, שבעבר לקח דקות ארוכות – קוצר לפרקי זמן של שניות. הפרויקט אף הניב חיסכון בשל מניעת הוצאות נוספות מתוכננות שהיו לחברה בתחום הפיתוח".

"בעקבות הפרויקט קיבלתי ביצועים מדהימים. אלה היו הביצועים שלהם שאפתי", סיכם אזגורי. "הניהול אף הוא פשוט יותר ממה שהיה בטרם הפרויקט. צוות המהנדסים של אולטרייד היה קשוב לצרכים שלנו לפני ובמהלך הפרויקט. היו לנו שתי בעיות, שנפתרו על ידם במהירות. הם התגלו כמקצוענים בלתי רגילים בזיהוי הבעיות ובמציאת הפתרון להן במהירות. בטרם הפרויקט היו לנו חששות מההטמעה של טכנולוגיה חדשה – בדיעבד, אני שמח שעשינו זאת. בימים אלה אנחנו מתכננים להרחיב את המערכת לסביבות נוספות".

אירועים קרובים