הפדיחה הגדולה, הטלוויזיה הנגללת והמחשב השקוף: רשמים מתערוכת CES

LG הציגה את הטלוויזיה הנגללת הראשונה ● קוואלקום הציגה את חזונה להשתמש בשפה טבעית באמצעות Alexa של אמזון ● ופליטת הפה של אלקסה על הבמה ● צבי קצבורג עם חדשות כנס CES בלאס ווגאס

אסוס. צילום ארכיון: יח"צ

כפי שצפוי בתערוכה ששורשיה בכל זאת עמוק בתוך המרחב האלקטרוני הביתי ובדומה לתחזיות, הבית נמצא במרכז חלק ההכרזות של החברות השונות ב-CES. זאת, במיוחד בהכרזות של LG שהציגה באופן קצת מפתיע את הטלוויזיה הנגללת הראשונה שתגיע השנה בצורה מסחרית לשוק.

החברה הציגה את הקונספט לטלוויזיות כאלו ב-CES בשנה שעברה, ובימים אלו, בדיוק שנה אחרי, היא מציגה אותה, כאמור, כשהיא כבר מוכנה לשוק. הטלוויזיה, שזכתה לשם Signature OLED TV R נגללת מעלה ממארז סגור וארוך ויכולה להיפתח לגודל מלא של 65 אינץ'. מדובר, כפי שהשם מסגיר, במסך OLED שתומך ברזולוציית 4K בקצב תצוגה של עד 120 פריימים לשנייה ועם בהירות גבוהה יחסית של 800 ניט.

לפי LG, המסך יכול להיפתח ולהיסגר 50,000 פעם ללא בעיה וללא תקלות. מעבר לכך ניתן לפתוח אותו באופן חלקי וצר בלבד כדי להציג כמו בשורת ההתראות של טלפון יישומונים שונים כמו מזג אוויר, תמונות מתחלפות או התראות חדשותיות. ואם זה לא מספיק, התיבה עצמה משמשת כתיבת רמקולים שתומכת ב-Dolby Atmos וב-4.2 ערוצים.

טלוויזיה נגללת שך LG. צילום: יח"צ

טלוויזיה נגללת שך LG. צילום: יח"צ

LG גם הציגה בתערוכה את הדור השני של מקרן הטווח הקצר שלה, HU85L שגם מגיע בדיוק שנה אחרי קודמו, אם כי בעיצוב שונה לחלוטין ומדהים למדי שמאפשר להציב את המקרן במרחק של 2 אינץ' בלבד מהקיר כדי לראות תמונה בגודל של לא פחות מ-90 אינץ'. ואם זה לא מספיק, אז ממרחק של 7 אינץ' כבר אפשר להציג תמונה בגודל של 120 אינץ'.

המקרן תומך ברזולוציית 4K, מציע בהירות של 2,500 לומנס והוא גם אמור להגיב לדיבורים עם תמיכה בעוזרת החכמה והבנה המלאכותית הקניינית של LG שמכונה ThinQ ומגיעה היישר מעולם הטלפונים שלה.

הניידים החדשים של אסוס

היבט נוסף שהיה ברור שיבלוט בתערוכה הנוכחית הוא מחשבים שולחניים ניידים חדשים מכל כיוון כמעט, ובכמויות מרשימות למדי, אפשר לומר. לא מעט מהמחשבים מיועדים לשוק המשחקים, שהפך בשנתיים האחרונות לאחד הכוחות המניעים החזקים למכירות מחשבים אצל כל היצרניות, ואסוס כהרגלה הציגה רשימה מעודכנת היטב של משחקים תחת מותג המשחקים שלה Republic of Games, אבל לא שכחה גם את המשתמשים המקצועיים יותר.

לצד רענון של קו מחשבי ה-Vivobook שלה, עם מסכי 14 ו-15 אינץ' שמגיעים עם משטח שליטה חדשני שיכול לשמש גם כמקלדת מספרית וירטואלית ועם מסך שהחברה מכנה NanoEdge עם מסגרת דקיקה במיוחד מכל הכיוונים, היא הציגה שני מחשבי Zenbook מהסדרה היוקרתית שלה. אחד מהם, Zenbook S13 UX392, הוגדר על ידי החברה כנייד הדק ביותר בעולם עם כרטיס גרפי ייעודי. עוביו של המחשב שמתהדר במסך 13.9 אינץ', הוא 12.9 מ"מ בלבד וזאת עם כרטיס התצוגה GeForce MX150 של NVIDIA.

גם המחשב הזה, כמו חברו Zenbook 14 UX431, מגיע עם מסגרת דקיקה. למעשה ההבדלים היחידים בין שני המחשבים הללו הוא גודל המסך. שניהם מציעים עד מעבד Core i7 מהדור השמיני של אינטל, עד 16 גיגה-בייט זיכרון RAM, כרטיס SSD בנפח של עד 1 טרה-בייט ועיצוב יוקרתי. הם גם עמידים, לפי אסוס, בתקן הצבאי לעמידות MIL-STD-810G.

הפדיחה של התערוכה?

מכוניות חכמות יותר, מעבר לכך שהן אמורות לפי התחזיות הרבות להיות אוטונומיות בדיוק בעוד דקה, הן גם מה שמוצע לנוסעים בתוך הרכב במהלך הנסיעה – כי אם לא צריך ידיים יש הרבה יותר זמן ליהנות מבידור דיגיטלי כמו בבית ואפילו לעבוד.

קוואלקום הייתה אחת החברות שהתייחסו לחיבור הזה והחברה הציגה בפני עיתונאים את החזון שלה להשתמש בשפה טבעית באמצעות Alexa של אמזון  כדי למנף את הפלטפורמה שלה, שהיא מכנה Smart Audio, כדי לתת פקודות שיכולות להתייחס מצד אחד לניווט המכונית ללא ידיים, ומצד שני גם כדי לספק לנקודות שונות ברכב שירותי מולטימדיה לפי דרישה וזה כולל את כל השירותים שיש לאמזון להציע, כולל מוזיקה, וידאו, טלוויזיה ועוד.

אבל מה שכנראה יזכרו כולם מהדמו הזה הוא שקוולאקום מועמדת כבר מהיום הראשון לתואר 'הפדיחה של התערוכה'. במהלך הנאום של נציג החברה התחילו להופיע בטוויטר ציוצים של עיתונאים שסיפרו, בחיוך שאפשר היה לראות מכאן, שהוא שכח להשתיק את הטלפון שלו ואת Alexa והיא הוכיחה חיים משל עצמה והתחילה לומר ש-'לא, זה לא נכון'.

מחשב קוונטי שקוף

מתברר שגם תערוכה שמתמקדת בהיבט הצרכני יכולה לשמש להכרזות קצת גדולות יותר, אם תרצו רציניות יותר. יבמ משום מה בחרה דווקא ב-CES להציג את IBM Q System One – מערכת מחשוב קוונטי הראשונה מסוגה בעולם המיועדת לשימוש מדעי ומסחרי. המערכת תוכננה להתמודד עם אחד האתגרים הגדולים ביותר של מחשוב קוונטי: שמירה רצופה על איכות הסיביות הקוונטיות (קיוביט) מפני הפרעות חיצונית.

איך זה בא לידי ביטוי? בעיצוב ייחודי ואפילו די מדהים. המחשב עצמו מורכב בתוך תא זכוכית אטום בגודל של 3×3 מטרים עם זכוכית בעובי של סנטימטר וחצי. התא עוצב בידי מעצבים תעשייתיים, ארכיטקטים ומומחי ייצור, בין היתר חברת גופיון ממילאנו שתיבות התצוגה שלה מגינות על כמה מאוצרות האמנות היקרות בעולם ובכלל זה המונה ליזה בלובר ויהלומי הכתר בלונדון.

אגב, הטמפרטורה בתוך הפעמון הזה נמוכה במיוחד. ביבמ מספרים כי פעילות קוונטית יכולה להתקיים רק בתנאי קור קיצוני ולכן יש לשמור על טמפרטורה נמוכה במיוחד ולחץ אוויר נמוך במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים