תוכן שיווקי
בעקבות אירוע Industry 4.0

"התעשייה נעשית דיגיטלית ומתוחכמת – והייעוד של מיקרוסופט הוא לסייע לה"

״הייעוד שלנו הוא טכנולוגיה; אנחנו מספקים את פלטפורמת הענן Azure, יחד עם שירותים וכלים כמו IoT, המאפשרים לבנות פתרונות עסקיים חדשניים", אמר רון שפרינצק, סמנכ"ל מגזר עסקי במיקרוסופט ישראל

18/10/2018 11:57
רון שפרינצק, סמנכ''ל מגזר עסקי במיקרוסופט ישראל. צילום: ניב קנטור

"לפני כשלושה שבועות חתמנו במיקרוסופט על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי וארוך טווח עם קבוצת פולקסוואגן, לבניית המכונית החכמה שלה. כל חברה משקיעה בפרויקט: פולקסוואגן מקימה מרכז מו"פ ברדמונד, ואף מתחייבת לייצר חמישה מיליון רכבים חכמים עד סוף 2020. מיקרוסופט תשלב בהם את ה-Azure IoT Edge. מדובר ביחידה חכמה, שמספקת את 'השכל' ואת תובנות הענן ישירות לכלי הרכב", כך אמר רון שפרינצק, סמנכ"ל מגזר עסקי במיקרוסופט ישראל.

שפרינצק דיבר בכנס INDUSTRY 4.0. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את האירוע, בו השתתפו מאות מקצוענים מהתחום, הנחו אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט ויו"ר ועדת התכנים שלו, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

בדבריו ציין שפרינצק כי "אנחנו חיים בעולם חכם – במשרד, בחקלאות, בבנק, בבית החולים וברצפות הייצור. העולם משתנה ואיתו משתנות כלל התעשיות. מיקרוסופט משקיעה מזה שנים בענן עם שירותי מחשוב חזקים ועם שירותים חכמים של דטה, בינה מלאכותית, לימודי מכונה ועוד. באחרונה אנחנו מבינים את הצורך להעביר את היכולות הללו לקצה (Edge), לרכיב עצמו, להעשיר אותו בתובנות שמופקות בענן, ולאפשר יכולת לניתוח נתונים בזמן אמת ולהנעה לפעולה".

"לא יהיה יומרני להגיד שלא חשוב באיזו תעשיה אתם, היא נעשית דיגיטלית, ממחושבת ומתוחכמת", סיכם שפרינצק. "הייעוד שלנו, במיקרוסופט, הוא טכנולוגיה. אנחנו מספקים את פלטפורמת הענן (Azure), יחד עם שירותים וכלים כמו IoT, המאפשרים לבנות פתרונות עסקיים חדשניים. הפתרונות מפותחים על ידי האקו-סיסטם הגלובלי הרחב של השותפים שלנו, שותפי תעשיה ושותפי חומרה, שהניסיון וההיכרות עם ליבת התעשיה מסייעים להם ליישם פתרונות של מפעלים חכמים ותעשייה 4.0 גם בישראל״.

"הדרך הנכונה לממש את תעשייה 4.0 – נתונים"

"העולם נכנס למימוש היתרונות הגלומים במהפכה התעשייתית הרביעית. הדרך הנכונה לממש אותו היא באמצעות תוכנה וטיפול בנתונים. הכל מתחיל ונגמר בנתונים, לכן, יש ליצור מסגרות עבודה מבוססות ניתוח של הנתונים. יש לחשוב על הנתונים גם בהקשר של הלקוחות, הידוק הקשר עימם, העצמת עובדים, מיטוב תהליכי התפעול ושינוי מוצרים. ככה ניתן לשנות מודלים עסקיים", כך אמר סטיב דנבר, דירקטור IoT לתעשייה במיקרוסופט. דנבר אחראי במסגרת תפקידו על 77 ארצות.

"על מנת שייצור תעשייתי מתקדם יצליח", הוסיף, "התובנות חייבות להיות מבוססות ניתוח מעמיק. העולם משתנה במהירות והחדשנות קורית מהר. יש לטפל בשלושה מימדים על מנת לשרוד בעולם החדש: הגדלת הארגון, גידול במכירות ובכוח האדם; טיפוח החדשנות; מצוינות תפעולית".

סטיב דנבר, דירקטור IoT לתעשייה במיקרוסופט. צילום: ניב קנטור

סטיב דנבר, דירקטור IoT לתעשייה במיקרוסופט. צילום: ניב קנטור

חברות המחקר, אמר דנבר, "צופות כי בתוך שנים ספורות יהיו בעולם עשרות מיליארדי רכיבים מחוברים. פתרון של IoT מורכב משלושה דברים: 'דבר', תובנה, הנעה לפעולה. הסיבה שהתחום קיבל האצה בשנתיים האחרונות היא בשל הוזלה משמעותית בעלות של רכיבי המחשוב. כך, טרנזיסטור שעלה בשנת 1992 222 דולרים, עולה כיום 13 סנטים. כך, עלות אחסון בנפח של 1 גיגה בייט ב-1992 עמדה על 569 דולרים וכיום עומדת על עשרות סנטים בודדים. כך, בעולם הרישות, עלות שינוע מידע כיום עומדת על 4% מעלותה בשנת 1999".

האינטרנט של הדברים, סיכם דנבר, "מניב תועלות כלכליות. הוא מביא למיטוב התפעול, עם בינה וסביבה דיגיטלית מהירה ויעילה יותר. כעת, יש לחבר בין שלושת שלבי התפתחות המחשוב, ענן, אינטרנט של הדברים ומחשוב קצה. מחקרים קובעים כי ארגונים שיעסקו בקצירת נתונים בענן ויטמיעו טכנולוגיות IoT ובינה מלאכותית – יהיו במצב תפעולי ומכירתי טוב יותר ב-20% – לעומת ארגונים שלא יעשו זאת".

 

אירועים קרובים