תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Google Cloud Summit, יום ד' 30 במאי, גני התערוכה תל אביב

גוגל הוכתרה לספקית ענן מובילה – מה הופך את הענן שלה למיוחד?

03/05/2018 11:35
סאם ראמג'י, סגן נשיא Google Cloud. צילום: יח"צ

כתב: סאם ראמג'י, סגן נשיא Google Cloud

ככל שיותר ארגונים פונים לענן הציבורי, ספקיות שירותי ענן נדרשות להשקעה רבה יותר בפיתוח התשתיות ובהרחבת הפונקציונליות והשירותים שלהן. במציאות זו, הופכים דו"חות התעשייה של חברות המחקר הבינלאומיות לכלי חשוב עבור מנהלי מחשוב ארגוני, המעוניינים להשוות בין ההצעות העדכניות של ספקיות הענן המובילות בשוק.

הדו"ח האחרון של חברת המחקר פורסטר (Forrester) לדירוג פלטפורמות הפיתוח בענן הציבורי, הכתיר את גוגל (Google) כמובילה (Leader), ואנו מאמינים כי הכרה זו מבטאת את המחויבות של גוגל לבניית ענן טוב יותר. גוגל משקיעה בתשתיות ובשירותי הענן במגוון דרכים, שחלקן יתוארו מיד, כדי לאפשר לארגונים לפתח מוצרים ושירותים מעולים, ולספק אותם במהירות המירבית למשתמשי הקצה.
see you at Google Cloud Summit 2018

הדו"ח של פורסטר התמקד בשישה יתרונות של Google Cloud, כולם בעלי משמעות גדולה עבורכם – הלקוחות הארגוניים:

  • השקעות בתשתית גלובלית. דו"ח פורסטר מציין כי Google Cloud "משקיעה מדי שנה בתשתית גלובלית יותר מכל ספקית ענן אחרת". ואכן, בשלוש השנים האחרונות הגדילה גוגל את השקעותיה בתשתיות, שהגיעו ל-30.9 מיליארד דולר במצטבר. החברה הקימה מרכזי נתונים במדינות רבות והרחיבה את רשת הסיבים האופטיים שלה, המבטיחה ללקוחות הענן שלה חיבור מהיר, מהימן ומאובטח בכל מקום בעולם.
  • פלטפורמת serverless מנוהלת. על פי דו"ח פורסטר, יותר ויותר ארגוני אנטרפרייז מזהים את האמביציה של גוגל להוביל בתחום ה-serverless platform. השימוש במחשוב serverless משחרר את הארגון שלך מעיסוק מיותר בניהול התשתית ומתשלום מראש עבור משאבים שאולי לא תזדקק להם. פלטפורמת ה-serverless המנוהלת של Google Cloud מפשטת ומקלה על בניית יישומים בעזרת שירותי App Engine ,Cloud Functions ,DataStore ו-Machine Learning Engine. הבשורה הגדולה כאן טמונה ביכולת להתמקד בבניית אפליקציות מצוינות ללא הצורך המעיק בניהולן.
  • הגדלת הפרודוקטיביות של צוותי הפיתוח. גוגל מסירה את התסכול של מפתחי אפליקציות הודות לחוויית משתמש מנצחת. כמפתח, אתה יכול לייבא את השפה, הספריות, ה-runtimes וה-frameworks שלך לפלטפורמת הענן של גוגל, או לבחור באחת מבין מבחר השפות הפופולריות שגוגל תומכת בהן כברירת מחדל. הודות לתשתית שירותים מנוהלים ולמחויבות של גוגל לקוד פתוח, חוויית הפיתוח הופכת ליותר קלה – ולכן יעילה בהרבה – בין אם אתה עושה deployment בסביבת מולטי-קלאוד, ב-on-prem clusters, או בפלטפורמת הענן של גוגל.
  • יכולות מרשימות ב-Machine Learning. שירותי ה-Machine Learning של Google Cloud זוכים לאהדה רבה בקרב ארגוני אנטרפרייז, והדו"ח של פורסטר מתייחס לכך. גוגל משקיעה רבות בהנגשת יכולות ניתוח מתקדמות ללקוחותיה בענן, ומאפשרת לשלב בפלטפורמה שלה שירותי cloud-native עם כלים של קוד פתוח בהתאם לצורך. מדדי Benchmark השוואתיים מראים כי שירותי ה-Machine Learning בענן של גוגל מצטיינים באימון המודלים וברמת הדיוק שלהם. ראוי לציין כי לקוחות הענן של גוגל משתמשים באותן תשתיות ושירותי ML שגוגל משתמשת בהם בעצמה להפעלת Gmail, יוטיוב (YouTube) ושירותים נפוצים אחרים.
  • שקיפות מלאה בתמחור. דו"ח פורסטר מתאר את שיטת התמחור של Google Cloud כ-"שקופה לחלוטין ומבוססת אך ורק על שימוש בפועל". ב-Google Cloud אין תשלומים מראש או קנסות עזיבה, כך שלעולם לא תיאלצו להישאר בחוזה ארוך טווח או בהתקשרות שכבר לא משרתת את צרכיכם. הודות למבנה התמחור ולרמת היעילות והסקלביליות הגבוהה של Google Cloud, עלות השימוש בו נמוכה בעד 50% בהשוואה לספקיות ענן אחרות במספר רב של תרחישים.
  • האקו-סיסטם של Google Cloud Platform. אנשי פורסטר מציינים בדו"ח כי רשת השותפים של Google Cloud התרחבה משמעותית בשנתיים האחרונות. השותפות הגלובלית של גוגל עם חברות כמו רד-האט (Red Hat), סאפ (SAP), יבמ (IBM), פיבוטל (Pivotal) ו-Gitlab, מהווה גורם חשוב בשירות לו זוכים לקוחותיה. גם בשנים הקרובות גוגל תמשיך לצרף שותפים חדשים ולהרחיב שותפויות קיימות.

ראמג'י ישתתף ב-Google Cloud Summit, כנס הענן של גוגל, שיתקיים ב-30 במאי, בגני התערוכה בתל אביב.

להרשמה לאירוע לחץ כאן

אירועים קרובים