תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Oasis -Modernizing Your Data Center, יום ה' 26 באפריל, סטוקו

Hyper Converged – ביצועים זה שם המשחק

10/04/2018 12:29
ארז עציון, מנהל מכירות נוטניקס ישראל. צילום: ניב קנטור

כתב: ארז עציון, מנהל מכירות נוטניקס (Nutanix) ישראל

החיים שלנו הופכים להיות ריכוזיים אם אנחנו אוהבים את זה או לא. בממוצע, אדם בעל טלפון חכם משתמש בתשעה יישומים שונים ביום. ליישומים אלה יש מאפיינים משותפים. הם נטענים במהירות, הם כמעט ולא קורסים והחשיבות עבורנו כצרכנים היא בסדר הזה.

הערך של האפליקציה עבורנו יורד אם איננו יכולים לגשת ולקבל שירות במהירות מספקת מהאפליקציה. זהו ניסיון שכולנו חווינו אותו כצרכנים וכולנו מכירים היטב את זה. כמה אפליקציות מחקתם מהטלפון החכם שלכם מפני שהן לוקחות זמן רב מדי לטעינה? אני יודע שמחקתי לא מעט.
לקראת אירוע - Oasis -Modernizing Your Data Center, יום ה' 26 באפריל, סטוקו

עכשיו בואו נסתכל בצד הארגון. אותם כללים חלים כאן. נניח שאתם צרכנים של משאבי ה-IT של החברה שבא אתם עובדים, או שאתם אחראים על יישום ארגוני קריטי מאוד, כי הוא המנוע העסקי העיקרי שלכם, או למשל מסד נתונים בעל ביצועים גבוהים.

עבור יישום זה, הארגון צריך לייצר את IO אופטימלי ולשמור Latency נמוך. אם לא תספקו את זה, משתמשים בארגון יעקפו אתכם למצוא חלופות או שכל הארגון יסבול במונחים של הכנסות נמוכות יותר, פגיעה בשירות ואף אובדן של מוניטין. ובינינו, אף אחת מהאפשרויות הללו לא טובה עבורנו או עבור הארגון שבו אנחנו עובדים.

קצת היסטוריה

פשטות זה כבר סימן ההיכר של נוטניקס מאז הקמתה. הפשטה של רבדים שונים ושל פעולות מורכבות מסייעת לארגונים לספק שירותי IT טובים יותר ללקוחות שלהם. פשטות זו גם באה לידי ביטוי באופן שבו אנו מספקים ביצועים ליישומים ארגוניים.

יש לנו טכנולוגיות למימוש ביצועים המתאימות לסוגים רבים ושונים של יישומים ארגוניים בעלי ביצועים גבוהים. כתוצאה מכך, התוכנה שלנו דורשת פחות כוונון ביצועים ולא פחות חשוב מכך גם פחות בעיות ומהירות בפתרון בעיות.

ה-"מסע" של נוטניקס בעולם הביצועים

נוטניקס משתמשת בחדשנות מתמשכת (Continuous Innovation) כדי לשפר את הביצועים ללא הרף – ועל ידי כך מספקת פונקציונליות משופרת של יישומים עם כל מהדורת תוכנה. הארכיטקטורה של Nutanix Acropolis מבטיחה יכולת הרחבה ליניארית כאשר הלקוחות מרחיבים את תשתית הנוטניקס שלהם.

מחקר שנערך על ידי IDC בלקוחות נוטניקס, הגיע למסקנה כי "משתתפי המחקר היו תמימי דעים שנוטניקס מספקת ביצועים טובים בהרבה מהתשתית שהם החליפו". מנהלי IT מרואיינים דיווחו כי הם שיפרו את זמני התגובה של היישומים ובכך נוטניקס סייעו להבטיח כי למשתמשים יש גישה גבוהה ליישומים עסקיים ולמידע. המחקר הראה כי תוצאות ביצועים משופרות אלו הן ביעילות גבוהה יותר של המשתמשים והן בהכנסות הארגון.

הנה תמונה קטנה של "מסע" הביצועים שלנו עם מגמת עלייה עבור IOPs ומגמת שיפור זמן התגובה. יש שיפור של 420% של IOPs מדצמבר 2014 עד יוני 2017 עקב עדכוני תוכנה.

חדשנות הביצועים של נוטניקס – אנו מוסיפים ללא הרף תכונות ביצועים לתוכנות הליבה שלנו המניעות את שיפור IOPS וזמני התגובה. כמו כן, תוכנת Nutanix HCI תומכת ב-NVMe ובכוננים האופטיים העתידיים ללא צורך בארכיטקטורה מחדש של הרשתות של הלקוחות.

הנה סיכום תמציתי של כמה מתכונות הביצועים ואת ההשפעות שלהם:

  • ניהול מחזור חיי מידע (ILM) – ניהול מחזור חיי המידע של נוטניקס (ILM) ממנף שכבות אחסון מרובות כדי למקם נתונים על סמך מאפייני ביצועי האחסון. הוא עוקב באופן מתמיד אחר דפוסי גישה לנתונים וממקם נתונים בצורה אופטימלית כדי להשיג את הביצועים הטובים ביותר.
  • VM Flashmode – בסביבה היברידית – אשכולות שיש בהם SSD ו-HDDs – ניתן להשיג חוויית ביצועים All-Flash על ידי הצמדת VMs חם SSDs ומינוף כל ביצועי הפלאש.
  • AHV טורבו – נתיב IO ב-Nutanix AHV מאפשר שיפורים בביצועים העיקריים על ידי הפעלת תורים רבים של בקשות IO. התוצאה היא ביצועים משופרים של VM IO, תוך ניצול משאבים נמוך יותר ויכולת הפלטפורמה לנצל טכנולוגיות אחסון חדשות נמוכות במיוחד, כגון NVMe.
  • תמיכה vNUMA – vNUMA מבטיחה ביצועי גישה לזיכרון עבור יישומים קריטיים ומסייעת עם צווארי בקבוק של רוחב פס בזיכרון.

מחשבות לסיכום

לטלפון החכם שלי יש גם תכונות רבות לייעל את הביצועים. האם אני מכיר את כל התכונות האלה? התשובה היא לא. עם זאת, אני מתעקש על להשתמש רק טלפון המאפשר טעינה מהירה של האפליקציה.

למשתמשי יישומים ארגוניים יש דרישות דומות. וזה היופי בנוטניקס. אנחנו מטפלים בצרכים של היישומים לביצועים ברקע ועל ידי כך מאפשרים למשתמשים ליהנות מהיעילות התשתיתית.

אואזיס טכנולוגיות תקשורת (Oasis) ונוטניקס ישראל מקיימות אירוע ללקוחות ב-26 באפריל בסטוקו תל אביב, החברות ביצעו יחד לאחרונה מספר פרויקטים משותפים אצל ספקי שירות ולקוחות עסקיים.

להרשמה לאירוע לחץ כאן

אירועים קרובים