תוכן שיווקי

Agile Ops: דור חדש של גיבורי-על דיגיטליים

בין אם מדובר בפיקוח על תשתיות IT, ניתוח ביצועים של תשתיות ענן, או זיהוי בעיות באפליקציות מובייל - צוותי ה-IT חייבים להוכיח כישרונות של גיבורי-על ולהפוך לצוותים של Agile Ops

13/09/2017 14:17
דור חדש של גיבורי-על דיגיטליים. אילוסטרציה: יח"צ

כתב: מוס אמוקטארי, המנהל הטכנולוגי הראשי CA Technologies צרפת

האנלוגיה בין צוותי ה-IT Ops לבין גיבורי העל עשויה להיראות מפתיעה. עם זאת, המשותף להם רב יותר ממה שחושבים. קודם כל, הם מבינים את הסביבה הכוללת – דבר שהוא חיוני למאבק בסיכונים. תפקידם מוגדר היטב בכל הקשור ליכולותיהם האינטלקטואליות או הפיזיות, דבר המאפשר להם להציל מחלקות עסקיות הנמצאות בקשיים, או לעתים אפילו בסכנה.

אולם הזמנים משתנים וגיבורי העל מפתחים כוחות-על חדשים בדיוק כמו צוותי ה-IT Ops. אפליקציות מונוליטיות מפנות בהדרגה את הדרך ל-micro-services; הענן הופך לפלטפורמת פריסה, ואפליקציות מובייל הן כיום הגורם שמניע אסטרטגיות של נאמנות לקוחות, בקנה מידה גדול.

שינוי הכרחי של צוותי IT Ops

כמו דמויות גיבורי העל של אולפני מארוול (Marvel), צוותי ה-IT הם לעתים קרובות דיסקרטיים ומוסתרים במהלך היום כדי לבוא ולהציל בלילה. צוותי IT Ops צריכים לנהל מספר רב של משימות, החל ממחשבי מיינפריים ועד ללקוחות "רזים". לרוע מזלם, הצרכים הדיגיטליים הפכו לבסיס שעליו מסתמכות מחלקות אחרות של החברה בהחלטותיהן התפעוליות.

לפיכך, אם צוות פיתוח זריז וגמיש (אג'ייל) זקוק למסד נתונים מבוסס ענן לצורך פרויקט של ניתוח נתונים קריטיים, ההחלטה לא בהכרח עוברת דרך צוות ה-IT Ops. באופן דומה, אם צוותי בדיקה אינם יכולים לחכות להעברה ידנית ממעבדת הייצור (Fab Lab), או אם Micro-Services חדשים דורשים פלטפורמה שתעמוד בעלייה פתאומית בביקוש, מובן מאליו שתהיה דרישה לשירותי ענן ציבורי.

על פי מחקר שנערך על ידי Freeform Dynamics, רוב מכריע של מנהלי IT (כ-96%) אומרים שהם מרגישים לחץ הולך וגובר בתגובה לביקוש ההולך וגדל לכוח מחשוב מצד קווי העסקים.

לצוותי IT Ops יש חיים קשים. מצד אחד – הם מאבדים שליטה יותר ויותר; ומצד שני, הם עדיין אמורים להבטיח את יציבות המערכות מול נסיבות שונות בלתי צפויות. אספקת שירותי ענן גם מבטלת את ההפרדה בין הצד התפקודי לתפעולי.

יחד עם זאת  חיוני למצוא את האיזון הנכון על מנת להבטיח כי גיבורי העל של הזמנים המודרניים ימשיכו לענות על צרכי הלקוחות. השירות שלהם חשוב ביותר ככל שחברות ניצבות נוכח שינוי מתמיד בסביבה והלקוחות מחפשים ניסיון איכותי הרבה מעל הממוצע.

המחקר של Freeform Dynamics מסביר כי 64% מארגוני ה-IT משתמשים בכלים רבים מדי. עם זאת, 86% מהחברות בעלות הביצועים הטובים ביותר הגדירו את הרמות הנכונות של אמנת השירות (SLA) שיש לספק למחלקות העסקיות.

האפליקציות המנוהלות על ידי צוותי IT Ops גם משתנות באופן קיצוני. ארכיטקטורות חד-פלטפורמיות מפנות בהדרגה את מקומן לאפליקציות מורכבות ועננים היברידיים. הבעיה לא תהיה ניהול של טכנולוגיות חדשות, אלא לקבוע כיצד להבטיח את הביצועים של אפליקציות המבוססות על מאות (או אפילו אלפי) שירותים על פלטפורמה המשתנה כל הזמן.

לנוכח ההתפשטות של אפליקציות ותשתיות ענן, בדיוק כמו גיבורי העל כך גם צוותי IT Ops יצטרכו לאחד כוחות, להיות זריזים וגמישים (אג'ייל) ולחזות שינויים בסביבה שלהם.

Agile Ops: סמכויות חדשות על מנת לחזות שינוי

מול העננים ההיברידיים המורכבים של היום, צוותים אלה לא תמיד מכירים את החריגות ואת הירידה בביצועים. בנוסף, לא תמיד יש להם יכולת לזהות איומים שאינם מזיקים ואת אלו שמסוכנים יותר.

טכנולוגיות ניטור ביצועים מסורתיות, המבוססות על כללים, אינן מספיקות כדי לעמוד באתגרים אלה. עם אפליקציות מובייל, Micro-Services ו-Containerized Environments, נפח ההתראות גדל באופן אקספוננציאלי, ולא ניתן לפתור בעיות באמצעות גישות מסורתיות.

צוותי IT Ops חייבים איפוא לאמץ שני עקרונות של גיבורי העל החלים על ניטור מתקדם:

תצפית: בסביבות ענן מודרניות, פתרונות ניטור מודרניים יבחינו במידע רב רלוונטי ככל האפשר. אולם, אם היכולת לאסוף אירועים והתרעות בקנה מידה גדול היא חשובה, הרי להיות מסוגל להתמודד איתם הוא עניין אחר.

בסביבות גמישות, גישות סטנדרטיות צורכות זמן רב מדי ובלתי גמיש. חייבים לאמץ שיטות ניתוח אוטומטיות כדי להבטיח את איכות השירות.

תובנות: מאחר ואבחון הוא שימושי רק כאשר מבצעים אותו בהקשר הנכון, הפתרונות יצטרכו להציע תובנות שימושיות למגוון אנשים, כולל מפתחים, ארכיטקטים וצוותים עסקיים.

יש להשתמש בטכניקות סטטיסטיות כדי לזהות ביצועים חריגים, ולאחר מכן, בהתאם לפרספקטיבה של המטרה העסקית, ניתן להשתמש במידע באופן מיידי. גישה זו פותרת בעיות רבות ומרכזת את המשוב, דבר המביא לתהליך של שיפור מתמשך ב-DevOps.

אי אפשר להצליח בעולם הדיגיטלי שלנו עם צוותי IT Ops הנמצאים במשבר זהות. גיבורים אלה חייבים לשבור את ה-silos ולאחד את כוחם כדי לעמוד באתגר של ניהול אפליקציות חדשות. יש להם שם קוד – "Agile Ops", דור חדש של גיבורי-על דיגיטליים.

NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, היא מפיצת מוצרי CA Technologies בישראל.

אירועים קרובים