תוכן שיווקי
לקראת אירוע - DevOps Courses

עכשיו זמן ה-DevOps

21/06/2017 12:34
אנטון וייס, מומחה בינלאומי בתחומי ה-DevOps, מרצה טכנולוגי, מנכ״ל ויועץ באוטומטו סופטוור. צילום: יח"צ

כתב: אנטון וייס, מומחה בינלאומי בתחומי ה-DevOps, מרצה טכנולוגי, מנכ״ל ויועץ באוטומטו סופטוור (Otomato)

שגרת השינוי

מי שכמוני עובד בתעשיית ההיי-טק בשני העשורים האחרונים, יודע כמה היא השתנתה.

מיינפריים, המחשב האישי, Linux, האינטרנט, Web 2.0, מובייל,הענן, Big Data, האינטרנט של כל הדברים – כל כמה שנים מגיעה טכנולוגיה חדשה וטורפת את הקלפים. ואנחנו שוב צריכים ללמוד שפות, שיטות עבודה וחוקי משחק חדשים.

יחד עם הטכנולוגיות משתנות גם החברות שמפתחות אותן. חברות ענק חדשות דוגמת גוגל (Google), אמזון (Amazon) ופייסבוק (Facebook) קמות וגדלות, יוצרות מהפכות, קובעות חוקים חדשים ומכתיבות קצב שינויים הולך וגובר.

פיתוח מהיר

הצורך לעמוד בקצב ולהיות מסוגלים להיענות לדרישות המציאות המשתנה הוליד את מתודולוגיית פיתוח התוכנה שנקראת אג׳ייל וזרמיה הרבים.

עיקר הרעיון של אג׳ייל הוא עבודה בנגלות קטנות, תוך אינטראקציה מתמדת עם הלקוח. כך אנחנו כל הזמן מוודאים שאנחנו מפתחים את הדבר הנכון ושהתוכנה שלנו עובדת כמצופה.

המתודולוגיה הציבה דרישות חדשות לתהליכי בניה, אריזה ופריסה של מוצרי תוכנה. שיטות ניהול ואוטומציה כגון: Continuous Integration ו-Continuous Delivery פותחו והפכו לסטנדרט.

הצד התפעולי

כשלמדנו לבנות ולבדוק את התוכנה שלנו בקצב מהיר יותר, גילינו שאנחנו גם צריכים לפתח שיטות לספק אותה מהר ללקוחות – בלי לגרוע מרמת השירות שלה הם מצפים.

היום כשרוב התוכנה שאנחנו צורכים מבוססת שירותי ענן – התפעול הפך לאתגר אפילו יותר רציני מהפיתוח. המדדים המסורתיים של איכות שירותי התפעול תמיד היו היציבות והנגישות של המערכת. אבל לך תשמור על המערכת יציבה ונגישה כשזרם שינויים בלתי פוסק מערר אותה בכל רגע נתון.

כדי לגשר על הפער הזה בין פיתוח לתפעול ולאפשר הספקה חלקה ומהירה של תוכנה ללקוחות הקצה, היינו צריכים שיטות עבודה אחרות, כלים חדשים ואפילו ארגונים שבנויים אחרת. כל אלה קיבלו עם הזמן את השם הכולל DevOps.

אבל מי יעשה את זה?

כמו שנאמר לא פעם – בעידן שלנו כל חברה עסקית היא קודם כל בעסקי טכנולוגיות המידע. ארגון מערכות מידע מודרני שרוצה לעמוד בתחרות, חייב לאמץ את שיטות העבודה החדשות. הוא חייב את שיטות ה-DevOps, את כלי ה-DevOps, אבל בראש ובראשונה – אנשים שיודעים להטמיע את השיטות והכלים.

ופה נוצרת הבעיה – תחום הידע הזה כל כך רחב וכל כך חדש שבשום אוניברסיטה לא מלמדים אותו. לאקדמיה לוקח זמן להתעדכן. מי שמכיר את החומר הם האנשים שכבר עובדים לא מעט שנים בתעשייה – אותם האנשים שגדלו בתוך התחום ולמדו תוך כדי עבודה. אלה בדרך כלל מקצוענים חזקים, אוטודידקטים שגם דורשים שכר גבוה עבור הידע הרב שצברו. ובצדק.

אבל הגלגל לא עוצר – תעשיית התוכנה רק מרחיבה את הפריסה שלה. על פי גרטנר (Gartner) לקראת שנת 2020 מספר המכשירים המחוברים לרשת יעבור את ה-20 מיליארד. התפעול של מערכות תוכנה התומכות נהיה יותר ויותר מאתגר, והדרישה לאנשים שיודעים לתפעל אותן רק הולכת וגוברת.

הלמידה המתמדת מתחילה היום

בכנסי DevOps בכל העולם אנחנו שומעים את התסכול של מנהלים ומהנדסים שלא מצליחים לגייס חברי צוות חדשים. איפה מוצאים את האנשים המתאימים? איך מכשירים אותם? איך מלמדים תחום שלם שנוצר רק לאחרונה ושעדיין משתנה בכל רגע נתון? איך מספקים ניסיון מעשי לצד רקע תיאורטי חזק? האתגר אינו פשוט. גם בצד הלומד וגם בצד המלמד. אבל אין אתגר שעומד בפני הרצון האנושי והצורך העסקי.


HackerU-Pro
, החטיבה העסקית מבית HackerU, המרכז להכשרת והשמת עובדים למקצועות ההיי-טק, בשיתוף אוטמטו, פיתחו שיטות לימוד חדשות, אדפטיביות, מקוונות. הקורסים שלנו בנויים על פי עיקרון הלמידה המתמדת (Continuous Learning) ומשולבים עם עבודה מעשית במעבדות וירטואליות של ספקי הענן המובילים.

התעשייה מחכה לדור חדש של מהנדסים – מי שישקיע וילמד היום יזכה לבנות את מערכות המידע של מחר ולקחת חלק בהצלחת ההיי-טק הישראלי והעולמי. כי זמן ה-DevOps הגיע.

אירועים קרובים