תוכן שיווקי

"מחלקת תשתיות ה-IT נמצאת בלחץ בלתי פוסק להוכיח את יעילותה הכלכלית"

כך אמר דוד בן טולילה, מנכ"ל אנרג'י טים ● לדבריו, "קיים אתגר לא קטן לייצר תמונה עקבית וארוכת טווח, של כלל השינוים הצפויים וההשלכות התקציביות שלהם"

26/07/2016 16:33
דוד בן טולילה, מנכ"ל אנרג'י טים

אחד הדברים המאפיינים את אופי העבודה של מנהל התשתיות הוא ש"השוטף" שוטף אותו תרתי משמע.

בין אם מדובר בטיפול בתקלות, תחזוקה, עליות לאוויר, דרישות משתמשים, הקצאות משאבים ועוד, קיים קושי למנהל התשתיות להתנתק מהשוטף, ולספק למנמ"ר ולהנהלת הארגון תכנון ארוך טווח.

מנגד, המנמ"ר והנהלת הארגון פחות חשופים ליומיום הסזיפי של הפעילות השוטפת ומצפים לראות את מחלקת התשתיות מתנהלת בהתאם לתכנון סדור וארוך טווח.

אנרג'י טים (Energy Team) מתמחה בייעוץ בתהליכי IT, וניהול של פרויקטים בתחום תשתיות ה-IT והתאוששות עסקית (BCP ,DRP). האתגר בתחום זה הוא בניהול נכון של הגורם האנושי וניהול המשאבים של הארגון ולא בגורם הטכנולוגי.

בראש החברה, שהוקמה בשנת 2008, עומד דוד בן טולילה, בוגר ממר"מ, ששימש בעבר כראש תחום תשתיות באמ"ן, ולאחר מכן כמהנדס מערכת באלביט בפרויקט צבא יבשה דיגיטלי (צי"ד). על לקוחות החברה נמנים ארגונים גדולים ממגזרי צבא וביטחון, משרדי ממשלה, אוניברסיטאות, ארגוני תעשייה, פיננסים ועוד.

מה לדעתך המקור לקונפליקטים בין המנמ"ר ובין מנהל התשתיות?
"לכאורה שניהם אנשי IT, מדברים באותה שפה טכנולוגית ומייצגים אינטרסים דומים. בפועל, המנמ"ר דורש מהמנהלים הכפופים לו לבצע תכנון של פעילויות ותקציבים ברמה שנתית ולטווח ארוך, מה שמאפשר לו להימנע מהפתעות בלתי צפויות ולהתחייב לתקציב ומשימות מול הנהלת הארגון".

"מאידך, מנהל התשתיות יהיה בעל רקע טכנולוגי וניסיון מקצועי עשיר, אך כמעט באופן תמידי דעתו מוסחת על ידי הפעילות השוטפת. מעבר לכך, התחושה של ההנהלה היא כי בכל תקופה נולד צורך חדש למחלקה, בעל עלויות גבוהות עם מינימום יכולת לצמצם את העלויות או לגדרן".

האם תוכל לתת דוגמה לבעייתיות כזו?
"בוודאי. בכל ארגון גדול ישנם רכיבים מרכזיים בעלי תחזוקה של בין שלוש לחמש שנים, כמו מערכת אחסון מרכזית או שרתים פיזיים. המשמעות היא שכמעט תמיד כשמתקרבים לתום מועד התחזוקה, מתחיל פרויקט בחינה של החלפת הציוד לאור שינוי בצורכי הארגון והתקדמות הטכנולוגיה. פרויקט זה הינו בעל עלויות משמעותיות ותובעני בקשב מצד מחלקת התשתיות".

"עולם התשתיות מורכב מעשרות רכיבים כאלה שכל אחד בעל "תאריך תפוגה" שונה. קיים אתגר לא קטן לייצר תמונה עקבית וארוכת טווח של כלל השינוים הצפויים וההשלכות התקציביות שלהם. אתגר, שאם לא מבוצע בזמן, עלול ליצור 'הפתעות' רבות למנמ"ר ולהנהלה וזה בדיוק סוג ההפתעות שמנהלים לא אוהבים. ניתן וצריך, להתנתק מה'שוטף' ולבנות מפת דרכים הכוללת תכנית עבודה ותקציב רב שנתיים, שלוש שנים קדימה. זה מאתגר אך בהחלט אפשרי"!

מה כולל הפתרון של אנרג'י טים?
"אנרג'י טים פיתחה מתודולוגיה ייחודית ומקיפה – "תשתיות 360" – המספקת תמונת מצב רחבה של האלמנטים המרכיבים את תשתיות ה-IT של הארגון. המתודולוגיה פותחה על סמך הניסיון התשתיתי והטכנולוגי, בשילוב ידע בניהול תהליכים ויכולת בחינה מקיפה של מעל 400 KPI's (ר"ת Key Performance Indicators) בתחומי תשתיות ה- IT".

"בסיומו של תהליך קצר, מקבלים, המנמ"ר ומנהל התשתיות, ניתוח מקיף של כלל המימדים המרכיבים את עולם תשתיות ה-IT – התשתיות עצמן, התהליכים, הכלים והגורם האנושי".

"ניתוח זה מאפשר להציג להנהלה תוכנית עבודה ותקציב רב שנתיים, באופן שיהיה מושכל ומנומק, ומייצג את התעדוף העסקי של הארגון. אנו רואים שארגונים שבחרו לבצע סקירה כזו, הצליחו לשפר באופן משמעותי את מצב תשתיות ה-IT שלהם ולתכנן בצורה יעילה יותר את התקציב השנתי".

לפרטים נוספים לחצו כאן.

אירועים קרובים