תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Pizza, יום ד' 6 ביולי, סינמה סיטי גלילות

"EAP 7 עושה קפיצה טכנולוגית על-מנת לתת מענה לתקשורת שרת-לקוח"

כך אומר ערן מנצור, יועץ בכיר לפתרונות JBoss בקבוצת הקוד הפתוח של מטריקס, לקראת כנס רד-האט, פיצה וטכנולוגיה

05/07/2016 14:32
ערן מנצור, יועץ בכיר לפתרונות JBoss בקבוצת הקוד הפתוח של מטריקס

לקראת כנס Red Hat Pizza שייערך בסינמה סיטי, גלילות ביום ד' ה-6 ליולי 2016, שוחחנו עם ערן מנצור, יועץ בכיר לפתרונות JBoss בקבוצת הקוד הפתוח של מטריקס, המפיצה הבלעדית של רד-האט (Red Hat) בישראל.

השנה לראשונה בכנס, תושק גרסה חדשה לפתרון ה-JBossmiddleware. ספר לנו אלו בשורות טכנולוגיות מביאה עמה הגרסה החדשה?
"בגרסה החדשה של פתרון JBoss Enterprise Application Platform – EAP7 ,JBoss הוכנסו  שינויים רבים. ראשית גרסת EAP 7 מממשת את תקן EE7 של שפת Java בתחום ה-Web הוחלף שרת ה-JBoss Web בשרת החדש Undertow, באמצעותו ניתן להשתמש בפרוטוקולים חדשים כמו: HTTP\2 ו-WebSocket".


"בתחום ה-Backend הוכנסה תת-מערכת חדשה, של פרויקט JBeret אשר נותנת מענה בתחום ה-Batching. ה-JBeret מהווה Framework להגדרה ושליטה בתהליכי עיבוד (כמו קריאות מידע מקבצים ועיבודם), אשר יבוצעו בשרת. בתחום ה-JMS, הוחלף ה- HometQ אשר שימש ב-EAP 6 לבין הגרסה החדשה של AMQ Artenis אשר משלבת בתוכה את ה-HometQ. בנוסף, ב-EAP7 שודרגו גרסאות של פרוטוקולים וסטנדרטים שונים כמו Servelt 3.1 ,Jms 2.0 ,EJB3.2 ועוד".

לאלו אתגרים הגרסה החדשה נועדה לתת מענה?
"הגרסה החדשה נועדה לתת מענה חשוב וקריטי לאתגרים מגוונים. בתחום ה-Web נעשתה קפיצה טכנולוגית על-מנת לתת מענה לתקשורת שרת-לקוח. פרוטוקול HTTP 1.X הינו ישן ונועד לימים שבהם דפי האינטרנט היו סטטיים והתקשורת הייתה מכוונת Request Response. לאורך השנים, עם התפתחות שירותי ה-Web – כמו רשתות חברתיות, נעשו ניסיונות לשפר את הפרוטוקול אך הפתרונות היו יותר טלאי על טלאי על בסיס הטכנולוגיה הקיימת".

"EAP 7 מציע שני פרוטוקולים חדשים: HTTP 2  ו-WebSocket, אשר נותנים מענה תשתיתי לבעיות הנ"ל ולאתגרים כמו Server Push ,Header transmission Overhead ועוד. בתחום ה-Batching, מי שרצה עד היום לפתוח תהליכי אצווה כמו קריאת מידע מקבצים, עיבודם ורישום לבסיס הנתונים, למעשה נדרש לתכנן את כל התהליך והשליטה עליו, כולל דו"חות וכדומה. ב-EAP7 ישנו Framework מובנה להגדרת תהליכים, שליטה ובקרה עליהם. שני אתגרים אלה, יחד עם אתגרים נוספים נועדו להעמיד את ה-EAP7 בחזית הטכנולוגיה יחד עם שרתי האפליקציה המובילים בשוק".

מה ניתן לצפות מהגרסאות הבאות של JBoss EAP7?
"הגרסאות הבאות מכוונות להביא את ה-EAP7 יותר מוכן ומתאים לשימוש בסביבת ענן ובסביבת Containers. כיום, EAP 7 מהווה אפליקציה אחודה אשר בתוכה רצים כל התהליכים של האפליקציה שלנו. הגרסאות העתידיות מכוונות לאפשר לפרק את האפליקציה שלנו ל-Micro services, אשר הופך כל מודל באפליקציה ל-Server  העומד בפני עצמו. באופן זה, נוכל לראות במקביל לפיתוח המסורתי של אפליקציה מונוליטית, צורת פיתוח אחרת של אפליקציה הרצה על שרתי EAP 7, כאשר כל שרת מריץ מודל נפרד של האפליקציה. אופציה זו תאפשר פיתוח אפליקציות אשר מותאם יותר לשירותי ענן ולסביבת Containers".

אירועים קרובים