תוכן שיווקי
לקראת אירוע - FUTURE READY TOUR, יום א' 22 במאי, LAGO

גור קריתי, דל: "העולם הולך לכיוון פישוט הדטה סנטר"

19/05/2016 12:26
גור קריתי, מומחה אחסון, דל ישראל. צילום: חן גלילי

כתב: הילל יוסף

"העולם הולך לכיוון של פישוט הדטה סנטר. הדבר משנה את כל הפרדיגמה בעולם האחסון". כך אמר גור קריתי, מומחה אחסון, דל (Dell) ישראל.

קריתי התראיין לקראת כנס שעורך הסניף הישראלי של דל (Dell). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, תחת הכותר FUTURE READY TOUR, ייערך ביום א', 22 במאי, באולם LAGO, ראשון לציון.


לדברי קריתי, "אם עד היום היינו רגילים לעולם בו הדטה סנטר מבוסס על מחשוב, על שרתים, על אחסון ועל רישות, הרי שהמגמה היום היא לבצע קונסולידציה לכל שלושת המרכיבים וליצור פתרון אחד, קופסה אחת".

המגמה, אמר קריתי, "מתממשת בעזרת תפיסת אחסון מוגדר תוכנה, SDS (ר"ת Software-defined storage). סביבת אחסון מוגדרת על ידי תוכנה יכולה למצות ביעילות את מירב הערך ממגוון ונפח נתונים שלא היו כמותם, ושהארגונים נדרשים לטפל בהם. בנינו תשתית שקופה, מה שמביא לכך שאין צורך להעסיק מומחה אחסון ומומחה וירטואליזציה, אלא הכל מתנהל כיישות לוגית אחת. זה משנה את כל הפרדיגמה על עולם האחסון: אם נדרש עוד כוח עיבוד, קלט-פלט (I-O) ורישות, ניתן לספק אותם בצורה פשוטה ומהירה. הפתרונות הם סקלביליים, לפי הערוץ הנדרש".

התפיסה החדשה של אחסון מוגדר תוכנה, אמר קריתי, "מסייעת למנמ"רים ולמנהלי התשתיות, שעד כה נדרשו להחליף אחד או יותר מהרכיבים הללו. על פי הגישה החדשה, אין צורך להחליף את הקיים – אלא להוסיף עליו, ולחזק אותו. החיזוק בנוי בצורה נכונה כלכלית ומסייע בהיבט התפעולי".

לצד מימוש התפיסה, אמר קריתי, "דל נותנת מענה עם תשתיות המשלבות מערכות באופן עמוק, Hyper-Converged, אשר מגיעים בקופסה אחת. לדל יש שיתוף פעולה בתחום עם נוטניקס (Nutanix‏). אנו מוכרים את היצע השרתים של דל עם התוכנה שמאפשרת שקיפות, יעילות וגמישות. בדרך זו יש יכולת להוסיף עוד קופסה, אשר מספקת את שלושת הרכיבים. כך, כאשר נדרשים עוד שירותי מחשוב, ניתן לקבלם לפי הצורך בפועל, בכל אחד מהרכיבים".

הוא ציין כי "תעשיית ה-IT משתנה כה מהר ואנו נמצאים בעידן בו ארגון לא יכול להרשות לעצמו, מבחינה תקציבית – להחליף את הדטה סנטר, ובדרך זו ניתן לגדול בהתאם לצורך".

היבט נוסף באחסון הוא מענה בתחום לארגוני ביניים. בשנת 2011, אמר קריתי, דל רכשה את חברת האחסון קומפלנט (Compellent Technologies). רכישה זו היא חלק ממהלך אסטרטגי של דל, במסגרת מאמציה להרחיב את ההיצע שלה בעולם האחסון לארגונים. כך, היא רכשה ב-2007 את אקווהלוג'יק (EqualLogic) וב-2010 את KACE ו-Boomi.

קומפלנט מספקת תוכנה וחומרה הנדרשות ליצירת רשתות אחסון והטכנולוגיה שלה מסייעת לארגונים בהעברת יישומים שלהם לתצורת מחשוב ענן. מוצרי האחסון שמספקת החברה מסייעים לנהל, למכן ולהעביר מידע ונתונים בין חלקים שונים במרכזי המחשוב הארגוניים ומחוצה להם.

"היום אנו מבססים את כל תשתית שלנו על קומפלנט" אמר קריתי, "ומציעים מערכות אחסון לא רק לארגוני אנטרפרייז, אלא גם לארגוני ביניים וקטנים – SMB. כך, לקוחות קטנים יכולים לקבל את מה שהגדולים מקבלים".

"יש לנו הצלחה גדולה בתחום", ציין קריתי. "בין השאר, הטמענו מערכות מבוססות קומפלנט בצ'ק פוינט (Check Point) ובוורינט (Verint)".

"היום ההיצע של דל לארגונים", סיכם קריתי, "הוא של מערכות אחסון בעלות זמינות גבוהה, הימנעות מנפילה, תחזוקה שקופה ומקוונת, לצד כל הפונקציונליות העשירה – וגם לארגונים קטנים ובינוניים. מדובר גם ביכולות SAN וגם NAS, עם שירותי קבצים וירטואליים. אני מעריך כי המערכות שלנו ייכנסו מסביבות הפיתוח לסביבות הייצור, במקומות הליבה שלהן".

אירועים קרובים