תוכן שיווקי

Big Data או ביג דיל? חדש בחנויות הספרים!!!

09/06/2014 13:09

מנתחי נתונים רבים רואים במגרש הסטטיסטי, רווי הנוסחאות והמתמטיקה, אזור מאיים ומרתיע, ולכן ניגשים אליו בהיסוס או אפילו משתדלים להתרחק ממנו. אלו שמעיזים לנסות מגלים במהלך עבודתם השוטפת, כל אחד בתחום עיסוקו, כי הידע התיאורטי אותו רכשו אינו מסייע להם ברגע האמת – כשהם נתקלים בשאלה מעשית בנוגע לניתוח הנתונים שברשותם. החששות מובנים. בחירת מודל לא מתאים ו/או שימוש בכלים לא נכונים – יובילו לתוצאות שגויות, ומנתח הנתונים אפילו לא ידע על כך. במקרים אחרים התוצאות דווקא יהיו נכונות, אך הפרשנות שתוענק להן עלולה להיות מוטעית, שהרי לא כל מה שמובהק הוא בהכרח משמעותי.

Big Data - כלים מעשיים לניתוח בסיסי נתוניםכיום, בעידן הBig Data – המאופיין בכמות עצומה של מידע, המגיע ממקורות רבים ומגוונים, באיכויות שונות ובמבני נתונים שונים – ההתמודדויות הנ"ל רק הופכות למורכבות ומסובכות יותר. מציאות זו היא שהולידה את הצורך במדריך מעשי-שימושי עבור מנתחי נתונים, שיהווה עבורם 'ארגז כלים' מקצועי לפתרון הבעיות הניצבות בפניהם.

"Big Data – כלים מעשיים לניתוח בסיסי נתונים" מתעסק לראשונה עם הזירה המעשית הסטטיסטית בעולם ניתוח הנתונים. ניסיונם המעשי העשיר של המחברים אפשר להם לזקק לספר אחד את הפרקטיקה העיקרית שדרושה לעוסקים בתחום, ולא להסתפק רק בתיאוריה. בשפה פשוטה ובהירה מציג הספר את השיטות הסטטיסטיות השכיחות ביותר, תוך ליווי באיורים ודוגמאות מעולמות תוכן שונים ומגוונים. בדרך זו מציע הספר להוביל אותך – בין אם את מנתחת נתונים מנוסה שכבר עובדת בתעשייה או אנליסט מתחיל שזה עתה סיים את לימודי התואר הראשון – יד ביד, משלב הגדרת הבעיה, דרך הטיפול בנתונים והתאמת השיטה הסטטיסטית לפיתרון ועד הסקת המסקנות.

עופר דודזדה ואמיר סנדץ הינם בעלי תואר ד"ר מהמחלקה למתמטיקה וסטטיסטיקה באוניברסיטת בר-אילן, ומרצים בקורסים בתחום באקדמיה. עוסקים בתחום ניתוח הנתונים משנת 2000 בארגונים מהגדולים במשק. מנהלים ומובילים צוותים של מנתחי נתונים המתמחים בפיתוח מודלים אנליטיים ככלים תומכי החלטות עסקיות בתחומים רבים, כגון: סיכונים, שיווק, אינטרנט, רפואה ועוד. יועצים בכירים לארגונים פיננסיים בתחומים של BI אנליטי בפרט וניתוח נתונים בכלל.
כתובת מייל: [email protected]
עמוד פייסבוק: www.facebook.com/book.bigdata

אירועים קרובים