נשיא גוגל המזה"ת: "אנחנו מחפשים שותפים כדי להיכנס לתחום המסחר האלקטרוני בישראל"

"מדובר במהלך חשוב לכלכלה הישראלית, כי אנחנו רוצים במיוחד להקל על חברות קטנות ובינוניות לעשות עסקים באינטרנט", אמר קארלו ד'אסארו ביונדו, נשיא גוגל דרום ומזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, בכנס של איגוד האינטרנט הישראלי ● לדבריו, "לעסקים קטנים חשוב שתהיה נגישות למסחר אלקטרוני, כי כך כי הם יכולים להתחרות עם הגדולים, ואם הם לא יעשו זאת - העסקים הקטנים מרחבי העולם יתחרו בהם"

"גוגל (Google) מעוניינת להיכנס לתחום המסחר האלקטרוני בישראל, ובמיוחד להקל על חברות קטנות ובינוניות לעשות עסקים באינטרנט", אמר קארלו ד'אסארו ביונדו, נשיא גוגל דרום ומזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. לדבריו, "מדובר במהלך חשוב לכלכלה הישראלית. לעסקים קטנים חשוב שתהיה נגישות למסחר אלקטרוני, כי כך כי הם יכולים להתחרות עם הגדולים, ואם הם לא יעשו זאת – העסקים הקטנים מרחבי העולם יתחרו בהם".

ביונדו דיבר בכנס ה-16 של איגוד האינטרנט הישראלי, שהתקיים היום (ג') בירושלים. לדבריו, "בכל כלכלה שאנחנו רואים לנכון להיכנס אליה אנחנו מוצאים את האמון עם המערכת הפוליטית, הממשל וגורמים אחרים בסביבת האינטרנט המקומית, ועוזרים לעסקים קטנים ובינוניים לעלות לרשת". ביונדו אמר שגוגל מחפשת את השותפים הנכונים לעשות זאת גם בישראל.

הוא התייחס לשוק בארץ ואמר שהישראלים הם המשתמשים הגדולים ביותר באינטרנט, שמהווה 6.4% מהתל"ג הישראלי. ואולם, בניגוד למדינות כשבדיה ואנגליה, ששיעור ההוצאה באינטרנט מהתל"ג אצלן קרוב לזה של ישראל (6.3% בשבדיה ו-5.4% בבריטניה), החלק של המסחר האלקטרוני בארץ זניח לעומת רכיבים אחרים.

"בישראל מחפשים מוצרים, עושים השוואות מחירים, אבל כשזה בא לקנייה, עושים אותה בעיקר אוף ליין", אמר ביונדו. "67% מהישראלים אמנם קנו משהו באינטרנט, אבל אם מחשבים את המסחר האלקטרוני כחלק מהתל"ג המקומי רואים שהוא מגיע רק לחצי אחוז".

הוא הסביר זאת בהעדר היצע. "רק השנה נפתחה חנות האופנה המקוונת הראשונה בישראל", הדגים. עם זאת, ביונדו ציין ש-"הישראלים מחפשים מידע על מוצרים און ליין לפני שהם קונים אותם. השימוש בטלפונים חכמים מאוד חזק בישראל, עם 31% חדירה. 58% מבעלי הטלפונים החכמים משתמשים בהם כדי לברר מחירים בחנויות אונליין".

"המכשול בפני רכישות ברשת – האמון"
ככלל, ציין ביונדו, "הטרנד החזק ביותר בתחום המסחר האלקטרוני הוא המעבר לשימוש בטאבלטים ובטלפונים ניידים. מספרים יעבור את זה של מחשבי ה-PC במהלך השנה-שנתיים הבאות. אנשים מחוברים לאורך כל שעות היממה, ויש לכך השפעה גם כשהם באים לרכוש בחנות פיזית".

הוא אמר ש-"המכשול הגדול ביותר בפני רכישה ברשת הוא האמון למחיר, לאיכות ולמוצר ככלל. אבל זה דבר משתנה".

ביונדו הוסיף שמחשבים עולים בחנויות מקוונות פחות מאשר באלה הפיזיות "בגלל יכולת המיקוח". הוא אף אמר ש-"יש חשש מאבטחת מידע ברשת, אבל מסתבר שמספר הרמאויות בכרטיסי אשראי ברשת פחות מזה שאיננו בה". המכשולים הגדולים ביותר, לדברי ביונדו, "הם הלוגיסטיקה והעדר כלים לדו-שיח עם הלקוח. מה שהכי חמור הוא שיש ארגונים קטנים ובינוניים שאין להם אפילו אתר אינטרנט".

"אם ניזכר בהיסטוריה של המסחר האלקטרוני, לפני 10-15 שנים, נראה שהענף הראשון שחדר לאינטרנט היה הנסיעות", ציין. "אנשים התחילו לראות מה יש במקומות שהם רוצים לנסוע אליהם והלכו לקנות כרטיסים אצל סוכן. כמו כן, הכירטוס בשדה התעופה היה עדיין ידני. בהמשך, כל השלבים התמחשבו ועברו לרשת. לאט לאט נכנסו תחומים נוספים, בהם רכישה של מוצרים פיזיים דרך הרשת והשינוע שלהם ללקוח". הוא אמר, כי "המסחר האלקטרוני יגלגל ב-2013 סכום של 963 מיליארד דולר, וקצב הצמיחה שלו יעמוד על 20%".

ביונדו אף פירט את התוכניות של גוגל בתחום המסחר האלקטרוני. הוא ציין שהחברה פיתחה "כלים כגון Inside for Search, שתאפשר לדעת כמה אנשים חיפשו את המוצר ומגמות בחיפושים מאז 2004, השלב הבא הוא תוכנה שתאפשר לדעת כיצד האתר מוכן לסלולר ובשלב השלישי, גוגל תציע הוא תמיכה בתשלומים אלקטרוניים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים