בזק בינלאומי זכתה במכרז מיחשוב הענן של משרד החינוך; ההיקף: 45 מיליון שקלים

גברה על בזק, 013-נטוויז'ן, 012-סמייל ובינת ● תקופת המכרז נקבעה לשש שנים, שבסופן כל בתי הספר ומוסדות החינוך בארץ יעבדו בסביבת ענן מלאה, הכוללת אפליקציות פדגוגיות ומנהלתיות ● סופיה מינץ, מנמ"רית משרד החינוך: "הספקים הגישו הצעות איכותיות ביותר והוכיחו את יכולותיו של השוק הישראלי" ● דן זייצ'ק, סמנכ"ל בבזק בינלאומי: "זוהי אבן דרך ממשית בתחום הענן בישראל"

בזק בינלאומי זכתה במכרז הענק של משרד החינוך להעברת כל מוסדות החינוך בישראל לסביבת מיחשוב מבוססת ענן פרטי. החברה גברה על ספקיות גדולות כגון בזק, 013-נטוויז'ן, 012-סמייל ובינת, במכרז מורכב שניהל המשרד ב-18 החודשים האחרונים. היקפו הכספי של המכרז נאמד בכ-45 מיליוני שקלים לשש שנים.

המכרז הענק הוא חלק מהתוכנית הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21, אותה התווה שר החינוך – גדעון סער, והיא נועדה להעביר את כל בתי הספר בשנים הקרובות לסביבה מתוקשבת מלאה ועכשווית. בין היתר, יאפשר המכרז ליישם את תוכנית משרד החינוך להתקנת שעוני נוכחות בכל בתי הספר בישראל, כחלק מתוכנית הרפורמה בחינוך שהמשרד מוביל בשנים האחרונות.

סופיה מינץ, מנמ"רית משרד החינוך – שהובילה את המכרז מטעם המשרד, הביעה סיפוק רב מתוצאות המכרז. "מדובר במכרז מורכב. קיבלנו הצעות טובות מאוד מהספקים ואני שמחה מאוד על הבחירה. משרד החינוך נמצא בעידן שבו לטכנולוגיה מקום מרכזי בקידום יעדים לאומיים בחינוך. כך, המשרד יעמיד לטובת מוסדות החינוך תשתיות טכנולוגיות מרכזיות, כחלק מהתוכנית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21. התוכנית כוללת פריסת תשתית תיקשוב בכל מערכת החינוך, מערך כיתות חכמות מתוקשבות ופיתוח מקצועי של מורים, במטרה לשלב את התיקשוב בשגרת ההוראה והלמידה. פרויקט זה הוא אחד מפרויקטים רבים שמוביל מנהל תיקשוב ומערכות מידע במשרד", אמרה מינץ.

דן זייצ'ק, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בבזק בינלאומי. צילום: קובי קנטורדן זייצ'ק, סמנכ"ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי, אמר, כי "מדובר במהלך שמייצג אבן דרך ממשית בתחום הענן בישראל. בעוד שרבים מדברים על הצורך בפרויקטי ענן פרטי או ציבורי, הרי שכאן נעשה מהלך שמציב אותנו ברמה אחת מעל שאר המתחרים".

זייצ'ק הדגיש, כי הייחודיות של המכרז היא בעובדה שחוות השרתים והפתרונות שינתנו למערכת החינוך, יהיו מבוססים כולן על הפתרון המשותף של שלוש הענקיות – EMC, סיסקו (Cisco) ו-VMware. הוא הוסיף, כי הפלטפורמה התשתיתית שבזק בינלאומי תעמיד לרשות משרד החינוך, תהיה שקופה לכל האפליקציות השונות שכבר פועלות במערכת החינוך ולאלו שעתידות להיכנס אליה. אולם, ציין, הטיפול בהתאמת אפליקציות אלו לא יהיה באחריות בזק בינלאומי, אלא יעשה באמצעות ספק שייבחר בהמשך על ידי המשרד.

חשיפה ראשונה של פרטי מכרז הענן הגדול של משרד החינוך תעשה בכנס CloudCon 2011

אירועים קרובים