"המטרה: לבנות שירות ממשלתי לאזרח חדש, מבוסס דיגיטל"
"מטרתנו: לממש חזון מורכב טכנולוגית, כך שיהיה פשוט וישיא ערך לאזרחים", אמר יוגב שמני, סמנכ"ל טכנולוגיות ושירותים דיגיטליים במערך הדיגיטל ● "ה-AI תביא יותר אזרחים לצרוך את שירותי הממשלה בדיגיטל", העריך
"אנחנו אמונים על הענקת שירותים לאזרחיות ולאזרחי המדינה. המטרה שלנו היא לממש חזון מורכב טכנולוגית, כך שיהיה נוח, ידידותי ופשוט לשימוש, להפוך אותו לכזה שישיא ערך לאזרחים, עם חוויית שימוש ושירות משופרת ויעילה יותר. עם ענן המחשוב הממשלתי, נימבוס, בשילוב בינה מלאכותית, נבנה עולם שירות ממשלתי חדש אל מול האזרחים – על בסיס הדיגיטל", כך אמר יוגב שמני, סמנכ"ל טכנולוגיות ושירותים דיגיטליים במערך הדיגיטל הלאומי.
שמני דיבר בכנס AI-e-Gov25 של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ב'), בשיתוף מערך הדיגיטל, באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות בכירים בממשלה ובחברות ה-IT שעובדות איתה.
"יש לתת לאזרחים לעבוד מול ישות ממשלתית אחת, ורק אחת"
לדברי שמני, "כבר כיום, האזרחים.ות במדינה נמצאים.ות בקשר דיגיטלי מול הממשלה לצורך קבלת שירותים. המטרה שלנו היא שכמה שפחות מהם.ן יגיעו באופן פיזי ללשכות ולמשרדי הממשלה השונים, וכמה שיותר יבצעו עוד ועוד פעולות בערוצי הדיגיטל. לצערי, חלק ממשרדי הממשלה כבר בנו עולם תוכן משלהם, אבל את האזרחים זה לא מעניין: יש לתת להם לעבוד מול ישות ממשלתית אחת, ורק אחת".
"באנו לעשות סדר ולהעניק תשתיות מערכתיות, עטופות באבטחה ברמה גבוהה, על מנת לממש את חזון שיפור וייעול השירות", אמר. "כך, במערכת ההזדהות הלאומית רשומים כבר כחמישה מיליון מאזרחי המדינה. הם צורכים, או יכולים לצרוך, מאות שירותים דיגיטליים ממשלתיים ועירוניים מהבית – בלא הצורך להגיע פיזית למשרד הממשלתי או העירוני. הם יכולים לקבל בדיגיטל פנקס חיסונים לילד שנולד, לשלם ארנונה ולהתחבר לפלטפורמות נוספות".
"שאל פעם אחת בלבד"
שמני ציין כי "שדרת המידע היא תשתית רוחבית, שמאפשרת גישה לשירותים ומידע מתוך משרדי הממשלה – עבור הצרכנים בממשלה, בגופים הציבוריים והאזרחים. היא נבנתה בגישת פרטיות והגנת סייבר מתוכננת מראש, תוך מתן דגש על הגנת פרטיות המשתמשים והמידע שנשמר עליהם. כך, עשינו שינוי בכל תפיסת העברת המידע הממשלתי, בין משרדי ממשלה השונים, ואנחנו מיישמים את מדיניות 'שאל פעם אחת בלבד'. אנחנו מביאים לשיפור השירות לאזרח, לצמצום הנטל הביורוקרטי ולמיצוי זכויות האזרחים".
"הבינה המלאכותית היא עבורנו לא עוד פרויקט, אלא בנייה של שכבה ברמת השירות, כך שכל המוצרים והשירותים שהממשלה מספקת יהיו יעילים, מהירים ותגובתיים – על מנת שיותר אזרחים יצרכו אותם אונליין. הבינה המלאכותית תביא יותר אזרחים לצרוך את שירותי הממשלה בדיגיטל", ציין.
לסיכום אמר שמני ש-"המטרה שלנו היא להביא למימוש התפיסה של 'ממשלה אחת' – משמע, נקודת מפגש אחת של האזרח למול כלל גופי ומשרדי הממשלה. אם נדע לעשות את כל המהלכים והתהליכים הללו בצורה נכונה – כולנו נרוויח".











תגובות
(0)