ספוטיפיי פרסמה את Wrapped 2025: "גיל ההאזנה" שלכם נחשף

סיכום השנה האייקוני של ספוטיפיי הגיע עם נתונים אישיים מלהיבים ופיצ'רים המאפשרים למשל לשתף במסיבה וירטואלית את הפסקול הפרטי - שכולל את ההאזנות המובילות שלכם בשנה החולפת ● ומי אמני השנה בחו"ל ובארץ?

סופסוף הוא כאן. סיכום ספוטיפיי השנתי, ה-Spotify Wrapped 2025.

ההמתנה הסתיימה: סיכום ספוטיפיי השנתי, ה-Spotify Wrapped 2025, הושק ב-3 בדצמבר. משתמשי ספוטיפיי כבר מכירים ואוהבים את הסיכום המושקע שהחברה עורכת להרגלי ההאזנה שלהם מדי דצמבר, וממתינים בסקרנות והתרגשות לגלות מהו הטרק, או אם לדייק קטע האודיו, הנשמע ביותר שלהם השנה, מי היו האמנים והיוצרים שהם הכי אהבו ב-2025 וגם לקבל מהחברה סיכומים סטטיסטיים אחרים לפי נתונים השימוש שלהם. מדובר בפיצ'ר פרטי שהחברה מכינה ומפרסמת עבור כל משתמש ומשתמשת – אבל רבים משתפים את ה"עטיפה" הזו עם חברים ועם משתמשים ברשתות החברתיות.

"יותר שובה לב, רב-שכבתי וחושפני מתמיד"

מה שיפה הוא שמאז שהושק הקונספט כפי שהוא מוכר כיום, בשנת 2015, הפלטפורמה ממשיכה לחדש את האופן שבו היא מציגה את הנתונים, בהתאם למשוב מהקהל הגלובלי שלה. השנה, הוגדרה החוויה ב-Wrapped כ"יותר שובה לב, רב-שכבתי וחושפני מתמיד". 

הנתונים שנאספו לצורך הסיכום משקפים את "מסע" ההאזנה של המשתמשים מהראשון בינואר ועד אמצע נובמבר, שבועות ספורים לפני ההשקה. 

כדי להיות זכאים לסיכום המותאם אישית, המשתמשים נדרשים להאזין במהלך השנה ללפחות 30 שירים למשך יותר מ-30 שניות כל אחד, ולחמישה אמנים שונים לפחות.

האזנה במצב פרטי (Private Mode), או שירים שהוחרגו מפרופיל הטעם של המשתמש, אינם נספרים לצורך קביעת הסיכום מבוסס הטעם. ספוטיפיי עצמה הצהירה כי חוויית ה-Wrapped היא השתקפות של המאזין שהיא "בלתי ניתנת להשוואה ואישית באופן מובהק", וכי החברה שואפת שכל סיפור יהיה "מדויק, הוגן ומשקף, תוך שמירה על תחושת מסתורין וקסם". ה-Wrapped זמין לכל המשתמשים, הן במתכונת חינם והן בפרמיום, וניתן למצוא אותו בפיד שלכם בראש מסך הבית באפליקציה הניידת.

השנה, הפלטפורמה שמרה על הקלאסיקות האהובות והוסיפה קרוב לתריסר דרכים חדשות ומעודכנות להעמיק ב"סיפורי ההאזנה" שלכם. 

בין הנתונים המוכרים שחזרו ניתן למצוא את דקות ההאזנה הכוללות למוזיקה, לפודקאסטים ולספרי אודיו. חשוב לציין כי מספר הדקות הכולל מחשב גם האזנה במצב פרטי וכולל תכנים שהוחרגו מפרופיל הטעם, אך אם המשתמש האזין לפודקאסט במהירות כפולה, נספרות רק הדקות שהושקעו בפועל בהאזנה, ולא אורכו המלא של התוכן. 

ספוטיפיי גם מספקת פלייליסט שלכם עם השירים המובילים שלכם (Your Top Songs 2025), ותוכלו ללמוד כמה פעמים הוזרמה/הושמעה על ידיכם כל אחת מ-100 הרצועות המובילות.

כמו כן, מוצגים חמשת האמנים המובילים (שבהם כל האזנה נספרת לאמן הראשי, ואמנים משתתפים מקבלים קרדיט תומך); הז'אנרים המובילים (המחושבים על ידי תיוג כל רצועה בז'אנרים רלוונטיים); האלבומים המושמעים ביותר (המוצגים לראשונה, ומחושבים אם המשתמש האזין לפחות ל-70% מהרצועות של אלבום), וכן קליפים מיוחדים של אמנים כמו באד באני, סברינה קרפנטר או צ'אפל רואן, כהודעות תודה המופיעות בחוויית הסיכום.

בני כמה אתם לפי הרגלי ההאזנה שלכם?

אחת התכונות החדשות והבולטות ביותר השנה היא "גיל ההאזנה" (Listening Age). התכונה בוחנת בעיקר את שנות ההוצאה לאור של הרצועות שהמאזין צרך הכי הרבה.

הרעיון המרכזי שמאחורי מדד זה הוא תיאוריית ה-Reminiscence bump (בתרגום חופשי – "בליטת זיכרון"). מונח זה מתאר את הנטייה של אנשים לחוש את החיבור החזק ביותר למוזיקה ששמעו במהלך שנותיהם הצעירות והמעצבות.

כך ספוטיפיי מחשבת את גיל ההאזנה שלכם: ראשית, הפלטפורמה בוחנת את תאריכי ההוצאה של כלל השירים שהמשתמש ניגן השנה. שנית, היא מזהה טווח ספציפי של חמש שנים שבו המשתמש צרך מוזיקה באופן משמעותי יותר מאשר מאזינים אחרים בגילו האמיתי. ספוטיפיי מניחה כי טווח חמש השנים הזה תואם ל-Reminiscence bump האישי של המאזין, בהנחה שהמאזין היה בגילאי 16 עד 21 כאשר אותן רצועות יצאו.

לדוגמה, אם מאזין מסוים האזין באופן ניכר ליותר מוזיקה מסוף שנות ה-70 לעומת מאזינים אחרים באותו גיל, ספוטיפיי יכולה לשער בצורה משחקית ש"גיל ההאזנה" שלו כיום הוא 63 – גילו של אדם ששנותיו המעצבות חלו בשנות ה-70 המאוחרות.

כפי שצוין ב-ביזנס אינסיידר, מדד "גיל ההאזנה" הפך לנקודה רגישה עבור משתמשים, וגרר ויכוחים דומיננטיים בשיח במדיה החברתית. רבים טענו שהמספר שיוחס להם היה שגוי באופן משעשע – צעיר או מבוגר בהרבה מגילם האמיתי. ה-אינסיידר דיווח, לדוגמה, כי עורך מוזיקלי שאוהב פולק-רוק משנות ה-70 קיבל גיל האזנה של 71.

מוזמנים למסיבה ויראולית עם החבר'ה

בנוסף ל"גיל ההאזנה", ספוטיפיי הציגה השנה גם את "Wrapped Party", שהיא תכונה אינטראקטיבית חדשה הזמינה במובייל בלבד ומטרתה להפוך את נתוני ההאזנה לתחרות חיה ומשחקית בין חברים. המשתמשים יכולים לארח מסיבה עם חבר אחד ועד תשעה חברים נוספים וגודל הקבוצה משנה את מגוון הפרטים והזוכים הנחשפים. במסגרת המסיבה, המשתתפים מתחרים וחושפים מידע ופרטים ייחודיים על הרגלי ההאזנה של הקבוצה, כמו מי הזרים את מספר הדקות הרב ביותר, מי גילה את ההאזנה הנדירה ביותר, מי גילה הכי הרבה אמנים חדשים, מי היה הכי אובססיבי לאמן המוביל שלו, ועוד.

ב-Wrapped השנה נוספה גם חוויית ה"מועדונים" (Clubs), שבמסגרתה המשתמשים משובצים לאחד משישה מועדונים המייצגים סגנון האזנה ייחודי. השיוך מתבצע בהתאם למאפיינים הרגשיים ומונחים מוזיקליים שמאפיינים את האודיו שצרכתם. בין המועדונים תמצאו את "כאב לב" ו-"געגוע" וגם תפקידו של המאזין בתוך הקהילה נקבע בהתאם להתנהגותו הבולטת בפלטפורמה.

"ארכיון ההאזנה" (Listening Archive) הוא חידוש נוסף המופעל על ידי AI ומספק עד חמישה דו"חות אישיים על ימי האזנה בלתי נשכחים במהלך השנה. הדיווחים חושפים ימים מיוחדים כמו "יום הגילוי הגדול ביותר" או "יום ההאזנה הגדול ביותר" וכדומה. משתמשים רבים ברשתות החברתיות שיבחו את ארכיון ההאזנה הזה וטענו שהתוצאות בו הרגישו אישיות ומדויקות להפליא עבורם.

יש עוד תכונות כמו "מרוץ האמנים המובילים" (Top Artist Sprint), שמדגים באופן ויזואלי כיצד חמשת האמנים המובילים שלהם החליפו מיקומים בדירוג האישי מחודש לחודש. בכלל, בחלק מהתצוגה ספוטיפיי אפשרה הפעם למשתמש להיות אינטראקטיבי. למשל תוכלו לנסות לנחש מהו שיר השנה שלכם לפני שהפלטפורמה תחשוף בפניכם את האמת מבוססת הדאטה.

אין חדש בסיכומים: התהילה לבאד באני וטיילור סוויפט

הסיכומים הכלל-עולמיים של ספוטיפיי ל-2025 מגיעים בזמן שהפלטפורמה מתגאה ביותר מ-700 מיליון מאזינים ברחבי העולם. 

באד באני נבחר לאמן המוביל בעולם בפעם הרביעית (לאחר שזכה בתואר גם ב-2020, 2021 ו-2022), עם 19.8 מיליארד הזרמות בשנה האחרונה. אחריו בדירוג האמנים הגלובלי נמצאים טיילור סוויפט, דה וויקנד, דרייק ובילי אייליש. השיר המוזרם ביותר בעולם השנה היה Die With A Smile של ליידי גאגא וברונו מארס שזכה בלמעלה מ-1.7 מיליארד הזרמות. אלבומו של באד באני, DeBÍ TiRAR MáS FOToS, היה האלבום הגלובלי המוביל. 

בתחום הפודקאסטים ג'ו רוגן ממשיך לשלוט וה-The Joe Rogan Experience שלו שמר על המקום הראשון זו הפעם השישית ברציפות. 

בתחום ספרי האודיו בפרימיום, הספר Fourth Wing מאת רבקה יארוס הוביל את הדירוג העולמי. 

בישראל, האמן המושמע ביותר בקרב המשתמשים היה עומר אדם. אחריו בדירוג האמנים המובילים ניצבו אודיה, פאר טסי, אושר כהן ואייל גולן. השיר המושמע ביותר בישראל היה "מלכת הדור" של עומר אדם. חמשת השירים המושמעים ביותר בקרב המאזינים הישראלים היו: כאמור, "מלכת הדור", "אם את כבר הולכת" (נדב חנציס), "השיר שאת אוהבת" (עומר אדם), "אהובתי כבר לא רואה אותי" (עומר אדם) ו"תמיד אוהב אותי" (ששון שאולוב).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים