הישג מכובד למייסד TechMate – המחבר בין השחמט לתעשיית הטק
אלון מינדלין, אמן שחמט בינלאומי ומייסד מיזם TechMate ניצח רשימה ארוכה של שחקני צמרת במסגרת תחרות ה-Bullet Brawl בפלטפורמת Chess.com
בשבוע שעבר רשם אלון מינדלין (28), אמן שחמט בינלאומי ומייסד TechMate – מיזם ישראלי המחבר בין עולם השחמט לתעשיית ההיי-טק, הישג מכובד, כאשר גבר במהלך ערב אחד על רשימה ארוכה של שחקני צמרת. בין היתר ניצח את מגנוס קרלסן, גדול שחקני השחמט בהיסטוריה, את היקארו נקאמורה, המדורג שני בעולם ואולי השחקן בעל החשיבה המהירה ביותר כיום, ואת פראגננדה רמשבאבו, המדורג שביעי בעולם ומועמד בולט לתואר אלוף העולם בעתיד.
הניצחונות הושגו במסגרת תחרות ה-Bullet Brawl בפלטפורמת Chess.com, שהפכה בשנים האחרונות לבמה המרכזית של שחמט אונליין ומרכזת מאות מיליוני משתמשים. במשחקי Bullet מוקצית דקה אחת לכל שחקן, והם מבוססים על קבלת החלטות אינטואיטיבית ומהירה.
אחד המרכיבים הטכנולוגיים הייחודיים בפורמט הוא פיצ'ר בשם Premove, המאפשר להזין מהלך מראש עוד לפני שהיריב השלים את שלו. מאז שקצב הזמן הפך פופולרי, שחקני שחמט רבים מתמקצעים ספציפית בפיצ'ר הייחודי הזה, כאשר נקאמורה האמריקני ידוע ביכולותו לחזות מספר רב (לעיתים דו-ספרתי) של מהלכי Premove.
לצד העלייה בפופולריות של משחקי האונליין, נרשמה בשנים האחרונות גם עלייה משמעותית בתופעת הרמאות באמצעות מנועי שחמט בזמן אמת. בניגוד לשחמט קלאסי, קצב המשחק הגבוה מקשה על זיהוי חריגות בדפוסי מחשבה ומחייב שימוש במערכות ניטור דיגיטליות מתקדמות. Chess.com מפעילה אלגוריתמים ייעודיים לניתוח עומק של איכות המהלכים, מהירות הביצוע ויחס תנועה-טעות, ומסירה שחקנים שנמצאו מפירים את הכללים, לעיתים תוך השבת ניקוד לשחקנים שנפגעו.
תחרויות ה-Bullet מלוות בשידורים חיים של השחקנים המובילים, ובראשם קרלסן ונקאמורה, המושכים מדי שבוע עשרות ומאות אלפי צופים בפלטפורמות טוויץ' ויו-טיוב ומאפשרות לשחקנים לבנות קהילה רחבה של עוקבים, מה שהופך את השחמט הלכה למעשה לסוג של ספורט דיגיטלי (eSport) עולמי.











תגובות
(0)