יבמ הציגה תוצאות רבעוניות טובות – ועקפה את התחזיות
החברה סיימה את הרבעון השני עם עליות בהכנסות וברווחיות, אולם ההכנסות מכירות התוכנה פספסו את הצפי האנליסטי ● המנכ"ל: "לקוחות מבצעים העדפה מחודשת, ומנתבים את ההוצאות שלהם לתחום החומרה"
יבמ סיימה את הרבעון השני של השנה עם תוצאות כספיות טובות – כך עולה מהדו"חות שהיא פרסמה אמש (ד'). החברה עקפה את התחזיות ברווח הנקי למניה ובהכנסות הכלליות, אולם למרות זאת, המנייה שלה ירדה במסחר מעבר לדלפק, מאחר שההכנסות מתחום התוכנה היו נמוכות מהצפוי.
הענק הכחול השיג ברבעון גידול של 6.1% בהוצאות ל-14.8 מיליארד דולר ועלייה של 7.7% בהכנסות ל-17 מיליארד. מדובר בכ-400 מיליון דולר יותר ממה שצפו האנליסטים. מתוכן, ההכנסות ממכירת חומרה גדלו ב-2.6% ל-5.3 מיליארד דולר, מכירות התוכנה גדלו ב-10% ל-7.39 מיליארד דולר – מעט פחות מהתחזיות, שהעריכו שהן יגיעו ל-7.39 מיליארד, וההכנסות ממכירת תשתיות הציגו עלייה של 13.6% ל-4.14 מיליארד דולר. לעומת זאת, הכנסות המימון פחתו בכ-1% ל-166 מיליון.
הרווח הנקי של יבמ עמד על 2.2 מיליארד דולר, לאחר שזינק בקרוב ל-20%, והרווח הנקי למניה לפי חישוב GAAP גדל במעט יותר מ-20% ל-2.31 דולר. הרווח למניה Non-GAAP עמד עקף את התחזיות ב-16 סנט ועמד על 2.8 דולר.
במהלך הרבעון, ההוצאות הגולמיות רשמו עלייה של 2.6% לשבעה מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-11.5% ל-10 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 58.8%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות הציגו עלייה של 9.66% ל-7.4 מיליארד דולר והרווח גדל ב-17% ל-2.6 מיליארד.
במחצית הראשונה של השנה, ההוצאות הכלליות של יבמ רשמו עלייה של 3.5% ל-27.8 מיליארד דולר וההכנסות הציגו גידול של 4.3% ל-31.5 מיליארד. הרווח התפעולי גדל ב-6.4%, אך גם ההפסד הנקי, שעלה ב-5.5% ל-3.25 מיליארד דולר.
"המתחים הגיאו-פוליטיים גורמים לזהירות אצל לקוחות"
ארבינד קרישנה, מנכ"ל ויו"ר יבמ, ציין לאחר פרסום התוצאות כי "שוב עקפנו את תחזיות ההכנסות והרווח למניה שלנו, בעיקר עקב ההתחדשות שלנו בתחום הבינה המלאכותית. בעקבות ההכנסות החזקות, אנחנו מעריכים שתזרים המזומנים השנתי שלנו יגיע ל-13.5 מיליארד דולר".
עוד הוא אמר כי "זה לא פקטור חזק, אבל המתחים הגיאו-פוליטיים גורמים לכמה לקוחות שלנו לקבל החלטות בצורה זהירה. ההוצאות של הממשל האמריקני היו מרוסנות משהו במחצית הראשונה של השנה, אבל אנחנו לא מצפים שזה ישפיע לטווח הארוך".
באשר לגידול הלא מספק בהכנסות התוכנה קרישנה אמר כי "לקוחות מבצעים העדפה מחודשת, ומנתבים את ההוצאות שלהם לתחום החומרה".











תגובות
(0)