"במעבר לענן, יש לגשר על הפער בין הדאטה לתובנות בממשלה"

אנשי קליק ישראל, ובראשם המנכ"ל, עמית סיון, הסבירו בוובינר שהחברה ערכה באחרונה איך עושים זאת - בארגונים בכלל ובמגזר הציבורי בפרט

עמית סיון, מנכ"ל קליק ישראל.

כיצד ניתן לגשר על הפער, ההולך וגדל, בין כמות הדאטה האדירה שארגונים ציבוריים מייצרים לבין היכולת להפיק ממנה תובנות מעשיות בזמן אמת?

עמית סיון, מנכ"ל קליק ישראל, התייחס לכך בוובינר שערכה החברה שלשום (א') בנושא "אנליטיקה מתקדמת בנימבוס – פתרונות קליק למגזר הציבורי". המפגש הווירטואלי נערך בהשתתפות עשרות נציגים של לקוחות החברה, ביניהם מגופים ציבוריים.

לדבריו, "ישראל, כאחת המאמצות המוקדמות של טכנולוגיות תוכנה כשירות (SaaS), מדורגת עשירית בעולם באימוץ כלים מתקדמים, אך עדיין קיים בארגונים ישראליים פער מהותי בין הנתונים לבין המסקנות שניתן להפיק מהם. פער זה קיים גם במגזר הציבורי".

"בשנים האחרונות האתגר התעצם: יותר מידע מיוצר, הוא מבוזר, ויש לאבטח אותו", אמר סיון. הוא הוסיף כי "אנחנו מסייעים לארגונים לאגם את כל הדאטה למקום אחד, לראות שהיא מטופלת ונשמרת בצורה הגיונית, לוודא שהיא לא זוהמה בנתוני 'זבל', לערוך ניתוחי BI קלאסיים, לבצע פעולות אוטומטיות עם סוכנים חכמים, ולהאיץ ולשפר תהליכים עם AI. המוטו שלנו הוא בהתייחסות אחרת לנתונים: הטכנולוגיה אינה מטרה, אלא אמצעי להפקת ערך עסקי ממשי".

גדי רוטמן, סמנכ''ל אנליטיקה בקליק ישראל.

גדי רוטמן, סמנכ"ל אנליטיקה בקליק ישראל. צילום: ניב קנטור

גדי רוטמן, סמנכ"ל אנליטיקה בקליק ישראל, מיפה את האתגרים המרכזיים שאיתם מתמודדים ארגוני הממשלה: "יכולת תחקור והפקת לקחים בתרחישי ניתוח מורכבים; דיווח שקוף לרגולטור ולציבור; זמינות נתונים בשטח ובזמן אמת; קבלת החלטות על בסיס חיזוי; העצמת המשתמשים כמענה לחוסר במשאבי IT; ניתוח מידע לא מובנה; וחיבור תהליכים ממערכות שונות בארגון".

"בין השאר", ציין, "יש לנו מנוע אסוציאטיבי, שמסייע לשאול את השאלות הנכונות, ואנחנו מציעים 30 סוגי ויזואליזציות, עם תוספים, ביצועים מהירים ועבודה בעברית. לטובת התמודדות עם ריבוי הנתונים אנחנו מציעים גישה לזיכרון או גישה ישירה. יש לנו חיבורים מגוונים לשלל מקורות נתונים, ואנחנו מציעים ניתוח קל ונוח, לרבות מרחוק, גישה למנוע קליק ממערכות אחרות, אוטומציה וקבלת התראות חכמות".

רוטמן סיים באומרו כי "אנחנו מציעים כלי ניתוח אגנוסטי, מאובטח ועצמאי, עם חיזוי. בקרוב נוציא מענה לבינה מלאכותית יוצרת, עם 'צבא' של סוכנים שונים – לניתוח, חיקור, איתור חריגות ומענה באופן חופשי, וטיפול בדאטה לא מובנית. כך נעניק לארגונים אפשרות למצות ערך עסקי מירבי מהנתונים".

יונתן אברג'יל, מהנדס פריסייל בקליק ישראל.

יונתן אברג'יל, מהנדס פריסייל בקליק ישראל. צילום: ניב קנטור

יונתן אברג'יל, מהנדס פריסייל בקליק ישראל, ערך הדגמה של המערכת. הוא אמר כי "יש לנו תמיכה מלאה בעברית, לצד פישוט, הנגשה, תחקור וחיתוך נתונים במגוון צורות על אובייקטים שונים. אנחנו מעצימים את יכולות ה-BI והופכים את הארגונים מפסיביים לאקטיביים, עם התראות, יכולת לפילוח הנתונים לפי נושאים או זמנים, שילוב עם AI, שאלה של שאלות באופן חופשי ושירות עצמי למשתמשים – כדי לאפשר לארגונים להסיר את התלות במפתחי BI".

מירי פורטי, מנהלת תחום BI במשרד המשפטים.

מירי פורטי, מנהלת תחום BI במשרד המשפטים. צילום: יח"צ

מירי פורטי, מנהלת תחום BI במשרד המשפטים, סיפרה על פרויקט להקמה והטמעה של מערכת קליק ביחידת הסיוע המשפטי במשרד. לדבריה, "יש במשרד המשפטים 50 יחידות, שאין קשר עסקי ביניהן. בחמש השנים האחרונות הטמענו את הכלי בכמה מהיחידות, ביניהן הטאבו, האפוטרופוס הכללי ונציבות השוויון. המערכת שהטמענו בסיוע המשפטי כוללת דשבורדים ניהוליים, שמסייעים בניתוח הנתונים וקבלת החלטות עם נראות, זיהוי מגמות ואיתור חריגים. החלק השני כולל שירות עצמי ומאפשר תחקור נתונים עצמאי".

עוד היא אמרה כי "המשתמשים הם לא מונחי דאטה, ואם המידע לא יונגש להם באופן פשוט וידידותי – הם לא ישתמשו במערכת".

לסיכום ציינה פורטי ש-"ההטמעות היו מהירות, ארכו שבועות, והביאו לייעול תהליכי עבודה והקצאות וניהול עומסים. עם האוכל בא התיאבון: נטמיע עוד יכולות של המערכת".

אסי מויאל, סמנכ''ל מכירות ושותפים בקליק ישראל.

אסי מויאל, סמנכ"ל מכירות ושותפים בקליק ישראל. צילום: פיני סילוק

דובר נוסף במפגש היה אסי מויאל, סמנכ"ל מכירות ושותפים בקליק ישראל. לדבריו, "אנחנו מביאים למגזר הציבורי, שיש לנו בו לא מעט לקוחות, פלטפורמת ניתוח נגישה על ענן המחשוב הממשלתי, נימבוס. ניתן לצרוך את הכלי והשירותים באופן גמיש, בכמה סביבות בקרקע ו/או בענן, עם מענה לדרישות האבטחה והרגולציות, ועם מודלי רישוי ותשלום שונים. בימים אלה אנחנו נמצאים בבדיקות היתכנות ביותר מ-10 גופי ממשלה".

"בין אם מדובר ביכולת לתחקר מערכות מורכבות, לזהות חריגים בזמן אמת או לאפשר שירות עצמי חכם למשתמשי קצה, המעבר מהדאטה לתובנות כבר אינו בגדר מותרות – אלא הכרח תפעולי ואסטרטגי. הטכנולוגיה קיימת, אך ההצלחה תגיע רק כאשר תהיה נגישה, מאובטחת ומכוונת תוצאה", סיכם מויאל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים