לא מה שהיה פעם: ירידה דרמטית בתשואות מפרסום במדיה החברתית
מחקר חדש מגלה כי קרוב ל-75% מהמפרסמים שמתמקדים בפרסום מבוסס-ביצועים רואים תשואות פוחתות על הוצאות הפרסום ברשתות החברתיות ● יותר מ-50% מתרחבים לערוצי פרסום נוספים מעבר לסושיאל

פרסום מבוסס-ביצועים ברשתות החברתיות צומח במהירות – תחזיות לענף מנבאות, כי הוצאות פרסום ברשתות חברתיות יגיעו להיקף של 239 מיליארד דולרים ב-2025 וצפויות להגיע ל-273 מיליארד דולרים ב-2026. ואולם מחקר חדש שערכה Qualtrics עבור טאבולה ועובדת עם 20 אלף ארגונים ברחבי העולם מצביע על תופעה שעשויה לטלטל את תעשיית הפרסום: 75% מהמפרסמים שמתמקדים בפרסום מבוסס-ביצועים ברשתות החברתיות מדווחים על ירידה דרמטית בתשואות – למרות שהשוק הזה שווה מאות מיליארדי דולרים.
מהדו"ח עולה גם, כי מרבית המפרסמים הללו ציינו, כי התשואות הפוחתות משפיעות על יותר מ-30% מההוצאות שלהם, וכי מפרסמים המתמקדים בפרסום מבוסס-ביצועים עומדים בפני תשואות פוחתות על ערוצי הסושיאל עקב רוויה בקרב קהלי היעד, גידול בעלויות ועייפות מפרסומות (ad fatigue) – מה שמעיד על על נקודת רוויה קריטית בכלכלה הדיגיטלית. בנוסף, יותר מ-80% מהמפרסמים המתמקדים בפרסום מבוסס-ביצועים משתמשים בכמה טקטיקות שונות כדי להיאבק בתשואות הפוחתות, כאשר יותר ממחציתם מתרחבים לפרסום בערוצים דיגיטליים נוספים מעבר לסושיאל.
"על אף שנתח גדול מתקציבי הפרסום מבוסס-הביצועים הולך לפרסום בערוצי סושיאל, מפרסמים רבים נתקלים במחסום בצורה של תשואות פוחתות", אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה. "הגדלת הוצאות הפרסום פשוט לא מיתרגמת לשיפור בתוצאות. ממצאי הדו"ח הזה מצביעים על הקושי בשמירה על רמת הביצועים לאורך זמן, והמפרסמים מחפשים פתרונות שיוכלו לסייע להם להתגבר על מחסום זה".
תגובות
(0)