סיבוב חדש במלחמת אפל-אפיק: אפל סגרה את חשבון המפתחים של אפיק

מפתחת המשחקים טוענת, שאחת הסיבות שאפל סיפקה כדי לתמוך בהחלטתה הייתה הביקורת של אפיק על כללי ה-DMA המוצעים של אפל ● אפל: "בית המשפט קבע כי אפל יכולה לנתק את הקשר בכל עת ולפי שיקול דעתה הבלעדי"

חיזוק משמעותי לאפיק גיימס בקרב המשפטי מול אפל.

סאגת אפל-אפיק גיימס קיבלה תפנית חדשה כאשר מפתחת פורטנייט שיתפה, כי אפל סגרה את חשבון המפתחים שלה, זאת לאחר שבחודש שעבר קיבלה אפיק אישור על החשבון שלה והודיעה, כי הוא יאפשר לה להחזיר את פורטנייט למכשירי iOS באיחוד האירופי הודות לחוק השווקים הדיגיטליים (DMA) החדש. ואולם כעת טוענת אפיק, שבמכתב מעורכי הדין שלה, הודיעה לה אפל כי היא מפסיקה את חשבון Epic Games Sweden AB שלה – מהלך שאפיק מכנה "הפרה חמורה של ה-DMA" ואינדיקציה לכך שאפל לא מתכוונת "לאפשר תחרות אמיתית במכשירי iOS".

"עם סגירת חשבון המפתחים של Epic, אפל מוציאה את אחת המתחרות הפוטנציאליות הגדולות לחנות האפליקציות של אפל. הם מערערים את היכולת שלנו להיות מתחרה בר קיימא והם מראים למפתחים אחרים מה קורה כשאתה מנסה להתחרות באפל או ביקורתי על הפרקטיקות הבלתי הוגנות שלהם", כותבת אפיק בבלוג החברה שלה, שם היא גם פרסמה עותקים מהתכתובת שלה עם אפל.

מפתחת המשחקים טוענת, שאחת הסיבות שאפל סיפקה כדי לתמוך בהחלטתה הייתה הביקורת של אפיק על כללי ה-DMA המוצעים של אפל. כמובן, מבחינת אפל, אפיק הייתה מטרד, לאחר שלקחה אותה לבית המשפט עם תביעת הגבלים עסקיים וקריאה לרגולציה בשווקים מרובים כדי להחליש את כוחה והשפעתה של אפל על כלכלת האפליקציות. כתוצאה מכך, נראה שאפל מעדיפה לנתק את הקשר עם יצרנית המשחקים. לפי אפיק, אפל גם כינתה אותה "איום על האקוסיסטם שלה".

בתגובה לשיתוף של אפיק, פרסמה אפל את ההצהרה הבאה: "ההפרה הבוטה של ​​אפיק של התחייבויותיה החוזיות כלפי אפל הובילה את בתי המשפט לקבוע, כי לאפל יש את הזכות לסיים את הקשר עם 'כל אחת או כל החברות הבנות, השותפות ו/או ישויות אחרות הנמצאות בשליטת אפיק גיימס בכל עת ולפי שיקול דעתה הבלעדי של ​​אפל'. לאור העבר וההתנהגות המתמשכת של אפיק, אפל בחרה לממש את הזכות הזאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים