סקר: 25% מהאנשים משתמשים ב-AI ביישומי דייטינג – לשדרוג עצמם

היום (ד') חל יום האהבה העולמי והחגיגות יגיעו לשיאן בערב - אך לא לכולם יש אהבה ואופי החיפוש אחרי כזו, מסתבר, משתנה ממש בימים אלו, כך לפי תוצאות סקר חדש של מק'אפי ● האם ה-AI תקדם מציאת אהבה ורומנטיקה?

האם התאהבתם אונליין במישהו שעשה שימוש בתוכן שבכלל הוא יצר? בוט בינה מלאכותית.

האהבה באוויר היום (ד'), כי זהו ה-14 בפברואר – בו מצוין ולנטיינ'ס דיי (Valentine's Day), חג האהבה העולמי. בעיתוי הרלוונטי והמעניין נחשפו כעת תוצאות מחקר חדש שנערך על ידי מק'אפי (McAfee), והן כוללות מספר מפתיע של אנשים שהודו כי נעזרו ועודם נעזרים בכלי בינה מלאכותית כדי לבלוט יותר בעולם ההיכרויות אונליין וכן לצורכי חיזור ורומנטיקה, מסיבות כשרות יותר או פחות.

בסקר, שבו השתתפו יותר מ-5,000 משיבים מבוגרים מתשע מדינות – ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, אוסטרליה, הודו, יפן, ברזיל ומקסיקו – נמצא כי אחד מכל שלושה גברים מתכנן להשתמש בבינה מלאכותית כדי לכתוב את מכתבי האהבה שלו ביום האהבה הזה, בעוד שרבע מהעונים העידו כי הם כבר משתמשים בכלי GenAI כדי לשפר את מה שנכתב עליהם בפרופיל שלהם ביישומי ההיכרויות.

מעניין לשים לב כי הסקר – שנערך באמצעות מייל – התקיים לפני שנה בדיוק, בתקופה שבה ה-AI היוצרת רק החלה את דרכה, ועדיין לא הייתה נפוצה במיוחד בשימוש. לפיכך אפשר לתאר כי היקף התופעה גדל מאז משמעותית.


לפי מק'אפי, 30 אחוז מהגברים ו-27 אחוז מהנשים שענו לסקר דיווחו כי השתמשו בבינה מלאכותית ג'נרטיבית כדי לייצר לעצמם פרופיל משתמש יותר אטרקטיבי באפליקציות הכירויות.

שדרוג הניסוח של מכתבי אהבה (והפרופיל ביישומי ההירכויות) על ידי שימוש ביכולות כלי הבינה המלאכותית היוצרת – דוגמת ChatGPT, ג'מיני, קלוד ואחרים – עשוי אולי להישמע כמו רעיון מוצלח, וכדרך משודרגת לחיזור, אך המחקר מצביע על כך שכנראה לא תמיד הבחירה הזו תסתמן כרומנטית. מסתבר שכמעט מחצית מהמשיבים בסקר ענו כי יעלבו אם יגלו שמכתב האהבה שקיבלו נכתב בעצם בידי בוט.

עם זאת, מעניין לגלות כי לפי מק'אפי, שני שלישים מהנסקרים לא הבחינו כלל בין מכתב אהבה שנוסח בידי AI לכזה שנכתב על ידי אדם. לפיכך, מדובר באפשרות נוחה וזמינה, שחלק מהמשיבים ציינו בפירוש שבחירתם בה נבעה מחוסר בזמן, בהשראה או בביטחון עצמי.

מי ניסח את מכתב האהבה שקיבלתם ועם מי התכתבתם? אולי עם GenAI...

מי ניסח את מכתב האהבה שקיבלתם ועם מי התכתבתם? אולי עם GenAI… צילום: עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. מקור: שאטרסטוק

ה-AI משדרגת גם הונאות רומנטיות

לנוכח העובדה שרבים מהעונים לא מזהים כלל ש-AI הייתה מעורבת במחוות האהבה הכתובה שקיבלו, המחקר חשף גם מציאות קשה: יותר ממחצית מהמשיבים נפלו קורבן להונאת אהבה, או מכירים מישהו שחווה זאת.

המונח 'הונאה רומנטית', מתייחס למבצעי הונאות המפברקים פרופילים מקוונים, ומייצרים במכוון דמויות שמהוות מקור משיכה, לעתים קרובות בצירוף תמונות יפות במיוחד שנלקחו מהאינטרנט, תוך שהם משתמשים בשמות מומצאים. חלקם הולכים צעד קדימה ומשתמשים בזהותם של אנשים אמיתיים.

ברגע שהם יוצרים קשר מקוון עם הקורבנות, הם ממציאים סיבות כדי להימנע מלהיפגש באופן אישי איתם, ומושכים איתם "קשר" אונליין סוער. כשהדון ז'ואן הווירטואלי, או בחלק מהמקרים האישה שהיא המתחזה בניסיון לפתות גבר תמים, יוצרים קשר עם הקורבן העלילה די קבועה ומוכרת: הם ימכרו למי שנלכד ברשתם סיפורי כזב על מצוקה או בדידות, שתמיד מסתיימים בבקשות לעזרה כספית בצורה כזו או אחרת.

כעת האפשרות לעשות שימוש ב-GenAI שמייצרת את הפרופיל המזויף עבור הרמאים, ושיכולה להמציא רעיונות מקוריים ולספק כר פורה ויצירתי במיוחד לנוכל.ת – עלולה להעצים, או כבר מעצימה, את התופעה. ואכן, לפי לוידס בנק, דיווחי הונאות הרומנטיות עלו בחמישית בשנת 2023.

אז מה ניתן לעשות? ראשית להיות יותר סקפטיים. ה-AI משטה בקלות במי שצורך את תכניה, בין אם הם ויזואליים או כתובים. שנית, מומלץ לנווט בעולם ההיכרויות המקוון בזהירות רבה. מומלץ לנסות לשים לב האם בתוכן רומנטי שקיבלתם יש ניסוחים בשפה גבוהה מדי ולא נפוצה בשימוש, במטבעות לשון שחוזרים על עצמם, והאם התוכן כולל הצהרות כלליות מדי. בנוסף, וחשוב יותר – כשזה מגיע לבקשות כסף ומידע אישי שמגיע מזרים ברשת – סרבו תמיד, לא משנה כמה "אהבה" ויצירתיות יורעפו עליכם. עוד מומלץ שתקחו את הזמן, כדי לתהות על האדם שמולכם – שאלו שאלות אנפורמטיביות רבות, כי ה-AI לא תדע לזכור את מה שהנוכל כבר סיפר לכם על ידי שימוש בה. אל תחששו לבצע חיפוש אונליין של תמונות המשויכות לכאורה לפרופיל של המחזר.ת. ולבסוף, נסו לעבור לשיחות טלפון ולמפגשים אמיתיים, במקומות ציבוריים ובטוחים בתחילה, כדי לעמוד על אופי האדם שמולכם.

והכי חשוב – זכרו, בינה מלאכותית יכולה להיות כלי מהנה, אבל כשזה מגיע לאהבה, היא עלולה לחבל לכם בה. כשמדובר על היכרויות אונליין וקשרים חדשים עם זרים גמורים – אל תתנו לפיתוי של פרופיל עם תיאור מושלם, או למכתב אהבה יפהפה לעוור אתכם, והפנימו שיש בעולם גם לא מעט הונאות "רומנטיות" אכזריות למדי.

אבל כדאי גם לשמור על אופטימיות ולא לוותר על האמונה כי אולי תמצאו בקרוב את האהבה הטובה שלכם, כמו גם את האושר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים