"טכנולוגיה נשית, FemTech – חווה את הזינוק המיוחל"

כך אמר ד''ר וורנר ווגלס, CTO וסגן נשיא אמזון, שחתם את הכנס השנתי של אמזון ווב סרביסז, re:Invent 2023 ביום ה' האחרון בלאס וגאס ● "השטף התרבותי יהפוך את ה-GenAI לנגישה יותר למשתמשים ברחבי העולם"

ד"ר וורנר ווגלס, סמנכ"ל הטכנולוגיות וסגן נשיא של אמזון.

"בינה מלאכותית יוצרת הופכת אותנו ואת הטכנולוגיה ליותר רגישים תרבותית. עד היום, הנתונים שהוזנו למערכות AI היו באנגלית, ולכן התמקדו בארה"ב ומערב אירופה. נדרש שינוי, והוא יקרה: המודלים של AI יפעלו על נתונים מגוונים מבחינה תרבותית, ויספקו תשובות חזקות ומדויקות יותר על מגוון נושאים. כך תהיה הבנה טובה יותר של החוויה האנושית וייפתרו אתגרים חברתיים מורכבים. ההשפעות שלה יהיו עמוקות ויתפרסו על פני אזורים גיאוגרפיים וקהילות וישפיעו גם בדורות הבאים. כך, טכנולוגיות, שירותים ומוצרים, שנועדו לענות על צרכים של נשים בנושאים רפואיים, חברתיים ואחרים – FemTech – תחווה את הזינוק המיוחל, ההתפתחות אשר לה קיווינו", כך אמר ד"ר וורנר ווגלס, CTO וסגן נשיא אמזון (Amazon).

ד"ר ווגלס חתם את הכנס השנתי re:Invent 2023 של אמזון ווב סרביסז, (AWS). הוא דיבר ביום ה' האחרון בכנס שנערך בהשתתפות 50 אלף מלקוחות ענקית הענן ושותפיה העסקיים בלאס וגאס.

"ההשקעה ב-פמ-טק תגדל, ותגיע לנקודת פיתול עבור שירותי בריאות לנשים, כאשר שפע הנתונים יניב תוצאות ואבחנות משופרות למטופלות, כבר ב-2024", אמר. "כיוון שהממסד הרפואי לעתים קרובות הדיר את בריאות האישה ובמקביל תעדף את בריאות הגברים, אנו עשויים להגיע לרגע מעניין כעת, עם הופעתה של רפואה מותאמת אישית ומדויקת – בה רבים מטיפולי הבריאות של נשים יזנקו בשל טכניקות מודרניות יותר אלו. ב-פמ-טק, השינוי הוא מיידי, הבה ניקח זאת צעד אחד קדימה – ונוודא שאנחנו באמת יכולים לעשות טיפול רפואי מדויק".

"טכנולוגיית בריאות האישה תמריא סוף סוף"

לדברי ד"ר ווגלס, "עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם סטארט-אפים בראשות נשים, וראינו את הצמיחה בתחום ה-FemTech. רק ב-2023, המימון בתחום גדל ב-197%. עם גישה הולכת וגדלה להון, טכנולוגיות כמו למידת מכונה, AI והתקנים מחוברים שתוכננו במיוחד עבור נשים – צפויות לעלות בשנה הבאה".

לדבריו, "מדובר בשינוי חשוב: נשים אמריקניות מהוות 50% מהאוכלוסיה ואחראיות ל-80% מהחלטות הצרכנים בתחום הבריאות במדינה. הן מוציאות יותר מ-500 מיליארד דולר בשנה על טיפולים. טכנולוגיית בריאות האישה תמריא סוף סוף, בין השאר בגלל שעכשיו יש פחות סטיגמה סביב הדיבור על הנושא. זה שינוי חברתי. הסטיגמה משתנה. כיום, גם גברים מדברים על גיל המעבר, כי נשותיהם, או החברים, או החברות, או הבנות שלהם עוברות את זה – והם רואים את זה. לפני 20 שנה, נשים – בינן לבין עצמן, לא דיברו על כך".

כמדי שנה, ד"ר ווגלס פרס בפני הקהל את תחזיותיו ל-2024. "תרבות משפיעה על הכל", אמר, "הסיפורים שאנו מספרים, האוכל שאנו אוכלים, האופן שבו אנו מתלבשים, הערכים, ההתנהגות וההטיות שלנו, הדרך בה אנו ניגשים לבעיות ומקבלים החלטות", אמר, "השטף התרבותי הזה יהפוך את הבינה המלאכותית היוצרת לנגישה יותר למשתמשים ברחבי העולם".

תספק לכולנו עוזרים אישיים יעילים. ה-GenAI.

תספק לכולנו עוזרים אישיים יעילים. ה-GenAI. צילום: שאטרסטוק

להערכתו, "בינה מלאכותית תביא לפיתוח עוזרים אישיים, מבוססי AI וניתוח נתונים, שיהפכו ממחוללי קוד בסיסיים למעין – מנטורים, מדריכים ומורים. העוזרים האלה יסבירו מערכות מורכבות בשפה פשוטה, יציעו שיפורים ממוקדים וייקחו על עצמם משימות שחוזרות על עצמן – מה שיאפשר למפתחים להתמקד בחלקי העבודה שתביא להשפעה הגדולה ביותר. לכן, בשנים הקרובות, צוותי ההנדסה יהפכו פרודוקטיביים יותר, יפתחו מערכות באיכות גבוהה יותר ויקצרו את מחזורי החיים של פיתוח תוכנה. העוזרים יהפכו מחידוש מלהיב למשהו הכרחי בכל תעשיית התוכנה".

"ככל שיותר תעשיות דורשות התמחות מהעובדים שלהן, הפער הולך ומתרחב בין מה שמלמדים בבתי הספר ובאקדמיה – לבין מה שארגונים צריכים", אמר ה-CTO של אמזון, וחזה כי "החינוך הטכנולוגי יתפתח ויעבור משלב של הכשרה בעבודה – ללמידה מבוססת מיומנויות במגזרי תעשייה רבים, לטובת המוני משתמשים. למרות זאת, ההכשרה המסורתית, הכוללת קבלת תארים – לא תיעלם, כי אין פה מצב של 'כן-או-לא'. זה עניין של בחירה".

ארגונים כאדריכלי חיסכון בענן

"ברקע האקלים הכלכלי הנוכחי וההוצאות הגדלות של מחשוב ענן, הגיע הזמן שארגונים יהפכו לאדריכלי חיסכון, בנוגע לניהול עלויות הענן", אמר ד"ר ווגלס. "ארגונים השקיעו משאבים רבים בבניית המערכות על הקרקע. הענן הסיר את כל האילוצים שהיו כרוכים בכך. המהירות הפכה למרכיב המרכזי בעשייה המחשובית, אבל הביאה לאובדן שלנו את אומנות האדריכלות של עלות ושמירה על תקציב".

"מה שנדרש כעת", אמר, "הוא שורת עקרונות שיהפכו את הארגון ל'אדריכל החיסכון' – אלה כוללים יצירת מערכות שמתאימות את העלות לעסק, התבוננות ברשתות תפעוליות מרכזיות בתשתית, כדי למנוע הוצאות לא ידועות ושאיפה למיטוב מצטבר".

לדבריו, "המיקוד בעלויות יניב עוד יתרונות מעבר לחיסכון בכסף: הוא גם חוסך באנרגיה, שזה היבט חשוב בעת שימוש בבינה מלאכותית. WeTransfer, חברת שירותי העברת קבצים הולנדית, הפחיתה 78% מפליטת הפחמן שלה ב-2022 באמצעותנו".

"לטכנולוגיה יש פוטנציאל לעשות טוב", סיכם ד"ר ווגלס. "פתרתי כל כך הרבה בעיות בחיי. האם אני אופטימי? כן, אני חושב שכן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים