בייטדאנס פורשת מגיימינג: תפטר מאות עובדים

הקיצוץ שמבצעת החברה האם של טיקטוק הוא חלק ממהלך מפתיע של נטישת תעשיית המשחקים העולמית, כדי לצמצם הפסדים ● Nuverse הוא מותג המשחקים שבבעלותה, שהושק ב-2019 אך לא הצליח לאיים על טנסנט, מובילת התחום

מפטרת מאות עובדים עקב פרישה מתחום הגיימינג. בייטדאנס.

בייטדאנס (ByteDance) – הידועה כחברה הסינית שעומדת מאחורי הרשת החברתית טיקטוק (TikTok) – החליטה לפרוש מתעשיית הגיימינג העולמית, בה שולטת ביד רמה חברת טנסנט (Tencent), ושמיקרוסופט – אחרי רכישת אקטיוויז'ן בליזארד – מתעצמת בה ממש בזמנים אלו.

חברת האם של טיקטוק נסוגה מיומרותיה בתחום המשחקים לאחר שלא הצליחה לצבור נתח שוק משלה במגזר התחרותי, וכעת, בצעד מפתיע, היא סוגרת את מותג המשחקים שלה Nuverse (שפיתח את הכותר Marvel Snap) ומפטרת מאות מעובדיו. רויטרס, שהייתה הראשונה לדווח על המהלך, ציטטה ארבעה מקורות אנונימיים שטענו כי גם בעתיד אין בכוונת בייטדאנס לשוב לשוק משחקי המיינסטרים.

על פי דיווח של CNBC, התוכנית של בייטדאנס נועדה לקיצוץ בהוצאות, וכוללת, מלבד פיטורי מאות העובדים, ביטול פרויקטים מתמשכים ומכירת כותרים קיימים. יצוין כי מוקדם יותר החודש, עקב רה-ארגון בחברת המציאות המדומה שלה, Pico, בייטדאנס פיטרה כבר מאות עובדים, כך לפי דיווח של TechCrunch.

דובר חברת הטכנולוגיה הסינית, המוכרת לעולם היטב בזכות פלטפורמת קליפי הווידיאו הקצרצרים הפופולריות שלה, מסר בהודעה ל-CNBC כי "אנחנו בוחנים באופן קבוע את העסקים שלנו ומבצעים התאמות כדי להתמקד באזורי צמיחה אסטרטגיים ארוכי טווח. בעקבות סקירה אחרונה, קיבלנו את ההחלטה הקשה לבנות מחדש את עסקי המשחקים שלנו".

מהדיווחים השונים עולה גם כי בייטדאנס שוקלת למכור את Moonton, אולפן מוביל שרכשה תמורת 4 מיליארד דולר בשנת 2021 ומתעסק בתחום המשחקים הניידים. עם זאת, משחקי הקז'ואל של בייטדאנס, שמאחוריהם עומדת Ohayoo ואשר עובדים עם פלטפורמת המדיה החברתית הסינית Douyin, לא יושפעו מהשינוי האסטרטגי, וגם לא משחקי הקז'ואל הפועלים בטיקטוק.

שינויים טקטוניים בעולם הגיימינג

תעשיית המשחקים המשגשגת הופכת לזירה שקשה מאוד להצליח בה מול מוביליה הגדולים, שצוינו מוקדם יותר ושאליהם חוברות כמובן גם נינטנדו וסוני. על פי הדיווחים, בייטדאנס, שפתחה את Nuverse ב-2019, הפחיתה בהדרגה את פעילות הגיימינג שלה, לאחר שניסתה לכבוש נתח שוק משמעותי של טנסנט בלא הצלחה.

נזכיר כי באחרונה, כפי שדיווחנו, החלו מסתמנים שינויים טקטוניים בשוק הגיימינג העולמי – לראשונה בהיסטוריה: קונסולת Xbox עומדת לעקוף את סוני פלייסטיישן במכירות. הכנסות הגיימינג המשולבות של מיקרוסופט כיום – מכותריה של מפתחת המשחקים שרכשה, אקטיוויז'ן, ומקונסולת Xbox שלה – צפויות לגרום לענקית מרדמונד לעקוף את סוני, שתרד למקום השלישי במכירות, מתחת לנינטנדו וטנסנט. לפרישתה המפתיעה של בייטדאנס מהתחום עשוי להיות קשר ישיר גם לשינויים אלו.

לבייטדאנס – שכאמור, השקיעה רבות בתעשיית משחקי הווידיאו במהלך השנים האחרונות מתוך כוונה להתחרות עם ענקיות משחקים סיניות, שמלבד טנסנט בולטת ביניהם גם ו-NetEase – היה כותר אחד מבטיח במיוחד – Marvel Snap, שזכה להצלחה בארה"ב והגיע להכנסות מדווחות של 116 מיליון דולר.

ואולם למרות המאמצים המתמשכים של החברה, מגזר המשחקים נשאר תחת שליטתה החזקה של טנסנט, וזאת בעיקר אחרי שהענקית הסינית הקימה ספריית תוכן עצומה, ששירת הן את סין והן את העולם, באמצעות רכישות של אולפני גיימינג וכותריהם, וכן נשענה לצורך השיווק והרייטינג של משחקיה על כלי המדיה החברתית הדומיננטי שלה, WeChat, הפועל ומשרת את סין בלבד.

אנליסטים סבורים כעת כי פרישתה של שחקנית מובילה כמו בייטדאנס מהתחום יכולה להוביל לקונסולידציה בתעשייה, כאשר אולפנים קטנים יותר יירכשו על ידי אולפנים גדולים יותר ויבלעו לתוכם. בנוסף צפויה להתרחש בתחום הגיימינג מגמה של התמקדות מוגברת במשחקים ניידים, וזאת משום שהפופולריות הגוברת של המשחקים באמצעות הסמארטפונים צפויה להניע השקעות וחדשנות נוספים דווקא במגזר זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים