לראשונה בהיסטוריה: Xbox עומד לעקוף את סוני פלייסטיישן במכירות

הכנסות הגיימינג המשולבות של מיקרוסופט כיום - מכותריה של מפתחת המשחקים שרכשה, אקטיוויז'ן בליזארד, ומקונסולת Xbox שלה - צפויות לגרום לה לעקוף את סוני פלייסטיישן, שתרד למקום שלישי במכירות

בדרך לעקוף את סוני פלייסטיישן. מיקרוסופט Xbox.

רכישת אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) – שהענקית מיקרוסופט השלימה רק לאחרונה, באמצע אוקטובר, אחרי מאבקי רגולציה רבים – מתגלה כבר, על אף חסמים שונים שהחברה הסכימה לקבל כדי לזכות באישור הרכישה, כמשנת-משחק אמיתית בתעשיית הגיימינג.

הנרכשת, אקטיוויז'ן, היא החברה העומדת מאחורי הזיכיון לכותר המגה-פופולרי Call of Duty, שכעת הפך לכזה שמיקרוסופט היא בעליו. המשחק המאוד מבוקש הזה, כך על פי דיווחים, כבר מגדיל את הכנסות ענקית הטכנולוגיה מרדמונד ושם אותה על מסלול שיביא את החברה, לראשונה בהיסטוריה, להכנסות גדולות יותר ממשחקים מאשר אלו של המתחרה שלה סוני (Sony). סוני כיכבה שנים בזירת משחקי הקונסולות היוקרתית, והייתה ממוקמת באופן קבוע במקום השני והמכובד בהכנסות מהתחום הלוהט, אבל כעת יש עליה איום גדול.

יצוין כי סוני ניסתה להיאבק במיזוג של מיקרוסופט-בליזארד אבל לשווא. עם זאת היא השיגה הכרזה מפורשת שנתנה הענקית מרדמונד לרגולטורים בארה"ב ובאירופה ש-Call of Duty הנחשק ימשיך להיות מופצע גם בפלייסטיישן שלה, ושלא יהיה בלעדי ב-Xbox, לפחות לא בעשור הקודם.

הרכישה שלה ב-69 מיליארד דולר שינתה את נוף הגיימינג. אקטיוויז'ן בליזארד. מיקרוסופט.

הרכישה שלה ב-69 מיליארד דולר שינתה את נוף הגיימינג. אקטיוויז'ן בליזארד. מיקרוסופט. צילום: ShutterStock

מיקרוסופט מסתכלת מעבר למלחמות הקונסולות

ההתרחבות האסטרטגית של מיקרוסופט מתחום התוכנה והעיסוק בעיקר ב-PC לגיימינג הוכחה כהצלחה. מעניין לראות שהחברה הולכת ופולשת לאט אבל בטוח גם לגזרת ה-AI הרותחת, ופרשנים כבר תוהים אם ומה תעשה הענקית עם יכולות ה-AI הללו בתחום המשחקים.

כך או כך, ניכר כי תעשיית המשחקים עוברת כעת שינוי די מהיר. טנסנט (Tencent) היא המחזיקה במקום הראשון במכירות בתחום מזה זמן רב, וזאת בהפרש ניכר מהמתחרות. עם זאת נראה כי מיקרוסופט לא מעוניינת רק לכבוש את צמרת ההכנסות מהקונסולות, אלא גם להתחרות עם טנסנט וענקיות כדוגמתה, באופנים נרחבים יותר, וזאת במקום להשתתף רק בתחרות הישירה מול נינטנדו ופלייסטיישן של סנו.

על ידי רכישת אקטיוויז'ן, מיקרוסופט שואפת לבסס את עצמה ככוח גיימינג דומיננטי, וכנראה לנסות ולחקות את ההצלחה המדהימה של חברת החזקות סינית, החולשת מאז שנוסדה ב-1998 על מספר תחומים אחרים, מעבר להצלחתה הפנומנלית בגזרת הגיימינג, אליה נכנסה רק בשנת 2004.

ממסקנות הדו"ח של Newzoo: הגיימינג בעלייה

דו"ח שנערך לאחרונה על ידי חברת הניתוח Newzoo שופך אור על מצב תעשיית המשחקים נכון לרבעון הראשון של 2023, והוא המקור לתחזית על הצלחתה הצפויה של מיקרוסופט בעתיד הקרוב. לפי הדו"ח, עשר חברות המשחקים הציבוריות המובילות הניבו הכנסות של 54.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2023.

הדו"ח צופה כי תעשיית המשחקים כולה תייצר הכנסות מדהימות של 184 מיליארד דולר בסיכום השנה, ולפי תחזיות לעתיד, התחום אף ינסוק להכנסות של 205.7 מיליארד דולר עד 2026. מעניין לגלות כי בזמן שהמשחקים הניידים הם הממשיכים להחזיק בנתח הגדול ביותר של ההכנסות, גם משחקי המחשב והקונסולות חווים צמיחה משמעותית כעת. בעוד שמשחקים מבוססי דפדפן ממשיכים בירידה שלהם בצניחה חופשית.  חברת האנליזה חשפה כי גם במשחקים ניידים נרשמה ירידה קטנה, אך הם נשארו חולשים על 49% מזירת הגיימינג כולה, כאשר משחקי הקונסולה והמחשב חולקים 29% ו-21%, בהתאמה.

במונחים של הכנסות לחברה, טנסנט מסתמנת כמובילה הראשית גם בהמשך הדרך, עם עמדה דומיננטית בתחום המשחקים בכל הפלטפורמות. ההשקעה שביצעה החברה במפתחת אפיק גיימז (Epic Games) – העומדת מאחורי המשחק המצליח בכל העולם פורטנייט (Fortnite) – וכן הבעלות שלה על ריוט גיימס (Riot Games) של League of Legends מגבשים את מעמדה המוביל הזה. 

מכל אלו ניכר כי במצב שנוצר כעת, אחרי שרכישת אקטיוויז'ן ב-69 מיליארד דולר אושרה ויצאה סופית אל הפועל, מיקרוסופט מתחרה ישירות בטנסנט, והיא עומדת כנראה גם להשאיר לסוני אבק ולהפוך בעצמה לחברת המשחקים השנייה בגודלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים