כיצד המנמ"ר יכול להגיע לשולחן ההנהלה?

"מסע" המנמ"ר לשולחן ההנהלה יכול לקחת כמה שנים, וכדאי לו להתחיל אותו בלימוד מעמיק של הביזנס של הארגון ● מה בהמשך? הטור סוקר המלצות שעורכי המגזין CIO אספו ממומחים בתחום

המנמ"ר צריך לחתור לשולחן ההנהלה ולגרום למנכ"ל להבין שהוא צריך אותו שם.

לאור המורכבות והקצב של ההתקדמות הטכנולוגית ושל הצרכים העסקיים, מנמ"רים מודרניים חייבים להסתכל מעבר לארגון ה-IT שלהם, לחפש דרכים להתחבר למנהלי העסקים על מנת לסייע להם לממש את יעדיהם העסקיים, וזאת תוך ניסיון מתמיד להשתלב בשולחן ההנהלה או הדירקטוריון. בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית, הולך ומתחדד הצורך של המנמ"ר להתחבר לאקו-סיסטם הפנימי והחיצוני של הארגון, ולא להיות מקובע במסגרות הטכנולוגיות שהוא מכיר. או, במילים אחרות, לצאת מאזור הנוחות.

המנמ"ר יודע לייצר שותפיות עם מקצועני ה-IT המוכרים לו, אבל זה לא מספיק כדי לממש את הציפיות הגבוהות שההנהלה תולה בו. מהצד השני, גם למנהלי העסקים בארגון יש קושי לחשוב מחוץ לקופסה ולאתר הזדמנויות עסקיות לא שגרתיות, כי לעיתים חסר להם הידע הטכנולוגי הדרוש. לכן, נחוצה המעורבות של המנמ"ר. אלא שהגשמת המשימה הזו אינה קלה כל כך.

אט אט מתגבשת התפיסה שהמנמ"ר הוא הגשר בין טכנולוגיה לעסקים, ושזוהי פונקציה חשובה מאוד ליד שולחן ההנהלה. כך, כאשר ארגון נחשף למהפכות כמו ה-AI או הסייבר, ו-ודאי שמערכות המידע, חייב להיות מישהו ליד שולחן הדיונים שישיב לחברי ההנהלה האחרים במה המדובר. זהו תפקידו של המנמ"ר.

מומחים ששוחחו עם עורכי המגזין האינטרנטי CIO אומרים שנקודת ההתחלה של מסע המנמ"ר אל עבר מושב בשולחן ההנהלה, כדי לסייע לה, היא הבנה חזקה שלו את יכולות הארגון ומה העסק צריך להשיג. זהו מידע שנמצא מעבר לקירות אגף ה-IT והצורך לאתר אותו דורש מהמנמ"ר להיות בקי בקווי העסקים של הארגון שבו הוא עובד, כמו גם במחלקות הסובבות את הביזנס, כגון כספים ומשאבי אנוש. התפיסה הרווחת היא שאם למנמ"ר אין את הכישורים להבין את עסקי הליבה של הארגון שבו הוא עובד, מוטב שיחפש מקצוע אחר.

השיח בין המנמ"רים למנהלי העסקים בארגון אמנם מדבר גם על טכנולוגיה, אבל יותר מזה על איך המנמ"ר יכול לסייע כדי להעצים את מחלקות הארגון האחרות ואנשיהן, ואת המשימות שלהם.

מנמ"רים צריכים להקשיב לשיחות עסקיות, כדי לדעת למצוא עבור מנהל העסקים את הפתרון הנכון. רק כך הם יכולים למלא את הציפיה המרכזית מהם – להיות מאפשרים ולצאת מתדמית אנשי הטכנולוגיה של הארגון.

ארה"ב: 69% ממובילי הטק בארגונים יושבים סביב שולחן ההנהלה

המחקרים האחרונים מראים שיש שינוי לטובה: מחקר על מנהיגות דיגיטלית שנערך באחרונה על ידי אחת מחברות הייעוץ העסקי בארצות הברית מעלה שיותר משני שלישים (69%) ממובילי הטכנולוגיה העולמיים הם חברים בדירקטוריון התפעולי או בצוות ההנהלה הבכיר. כלומר, הם אמנם שברו את תקרת הזכוכית והתקדמו להנהלה. ברוב הארגונים מדובר בתהליך שלקח כמה שנים, והתחיל ברמת התדמית. היה על המנמ"ר לשכנע את המנהלים בדירקטוריון שהוא לא רק מנהל IT, אלא יש לו בנוסף ידע נרחב על כל פעילות הארגון, ויכול להיות שהוא גם חבר ההנהלה היחיד שמבין בכל התהליכים העסקיים, בעוד שאחרים ממוקדים איש איש בתחום הניהול שלו.

אט אט מתגבשת התפיסה שהמנמ"ר הוא הגשר בין טכנולוגיה לעסקים, ושזוהי פונקציה חשובה מאוד ליד שולחן ההנהלה. כך, כאשר ארגון נחשף למהפכות כמו ה-AI או הסייבר, ו-ודאי שמערכות המידע, חייב להיות מישהו ליד שולחן הדיונים שישיב לחברי ההנהלה האחרים במה המדובר. זהו תפקידו של המנמ"ר.

בנוסף, השתלבות של המנמ"ר בהנהלה תאפשר לו לסייע למנהלים לאתר שותפויות עסקיות, שמשלבות בין טכנולוגיה לביזנס, מזוויות שהם לא מודעים להם – מה שמוסיף עוד ערך לתפקיד המנמ"ר בעידן הדיגיטלי.

השורה התחתונה: תפקיד המנמ"ר משתנה כל הזמן, וכעת המשימה היא, לצד הטכנולוגיה, שקיימת ותמיד תהיה תחת אחריותו, לחתור להתחבר לצדדים העסקיים של הארגון – ללמוד, להבין ולהציע פתרונות גם להם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים