אנבידיה וקלאסיק הישראלית יקימו מעבדת מחקר קוונטי באיכילוב

החברה עדכנה אתמול (ג') על הקמת המעבדה בבית החולים בתל אביב, לטובת מחקרים בתחומי מדעי החיים והבריאות ● אנבידיה גם חשפה את פלטפורמת מחשוב העל שלה, HGX H200

ציון דרך לאנבידיה.

אנבידיה חשפה אתמול (ג'), בכנס מחשוב העל, Supercomputing 2023, את הדור הבא של המעבדים הגרפיים שלה, H200, שייכנסו לנעליהם של ה-H100 הנחשבים כיום למעבדים שמניעים את שדרת יישומי הבינה המלאכותית היותר גדולים ברחבי הגלובוס.

מעבדים אלה הם הראשונים בתחום מעבדי הבינה המלאכותית, אם אפשר לקרוא לכך, שמשלבים זיכרון HBM3e, אשר אמור לספק עוד קצת האצה לחישובים שמתבצעים במעבדים הללו. ה-H200 יהיו הבסיס לפלטפורמת מחשוב העל החדשה של החברה, HGX H200, שמבוססת על ארכיטקטורת ה-Hopper של החברה. מערכות המבוססת על הפלטפורמה הזו יציעו שילוב של ארבעה או שמונה מעבדי H20, עם גישה עד 141 גיגה-בייט זיכרון בקצב העברת נתונים של 4.8 טרה-בייט/לשנייה.

מעבדי H200 יציעו הכפלה של מהירות תהליכי ההיסק במודל השפה הגדול Llama 2, שמיע עומק של 70 מיליארד משתנים, לעומת המהירות של H100, עם אפשרות התקנה במערכות מקומיות, בענן פרטי או היברידי ואפילו במחשוב-קצה. הן יהיו זמינות החל ברבעון השני של 2024, ובאנבידיה מספרים כי רוב חברות הענן הגדולות בשוק יהיו הראשונות להטמעת מעבדי ה-H200.

"כדי ליצור בינה באמצעות אפליקציות מחשוב-על ובינה מלאכותית יוצרת, כמויות עצומות של דאטה חייבות לעבור עיבוד בצורה מהירה ויעילה באמצעות זיכרון גרפי מהיר. עם H200, פלטפורמת מחשוב העל קצה-אל-קצה המובילה ביותר בשוק הפכה למהירה מתמיד, על מנת לפתור כמה מהאתגרים החשובים ביותר של העולם", אמר איאן באק, סגן-נשיא למחשוב-על החברה.

מייסדי קלאסיק. מימין: ניר מינרבי, מנכ"ל,  אמיר נוה, סמנכ"ל מוצר, ויהודה נוה, הטכנולוג הראשי.

מייסדי קלאסיק. מימין: ניר מינרבי, מנכ"ל,  אמיר נוה, סמנכ"ל מוצר, ויהודה נוה, הטכנולוג הראשי. צילום: דוד גראב

הקמת מעבדת מחשוב קוונטי בישראל

במקביל הכריזה אנבידיה על שיתוף פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי קלאסיק (Classiq) – הפועל בתחום המחשוב הקוונטי. שת"פ זה יהיה מבוסס על מעבדי הדור הנוכחי, H100. יחד עם המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי בבית החולים איכילוב יקימו החברות מרכז מחושב קוונטי, לטובת מחקרים בתחום מדעי החיים והבריאות. המרכז אמור לתמוך בהכשרת מומחים וחוקרים בתחומים אלו לכתיבת יישומי קוונטום, שבעתיד יוכלו לסייע לרופאים לאבחן מחלות, או יאיצו את תהליכי הפיתוח והגילוי של תרופות חדשות.

"ההזדמנויות עבור מחשוב קוונטי, ובמיוחד התוכנה שמניעה אותו, גדלות במהירות. המעבדה החדשה למחשוב קוונטי במדעי החיים והבריאות שואפת לגשר על הפער בין תאוריה למעשה בתחום הקוונטי, עם יתרונות ברורים במדעי החיים, הבריאות ועוד", אמר ניר מינרבי, מנכ"ל ומייסד קלאסיק.

"הפעילות הקלינית והתפעולית בבית החולים איכילוב מנוהלת ברובה באמצעות מערכות חכמות ומבוססות-נתונים. אנו גאים בהישגינו, אך במקביל מודעים היטב לכך שהכלים הזמינים כיום אינם יעילים דיים לספק פתרונות למורכבות ההולכת וגדלה של מערכותינו. בדיוק מסיבה זו, אנו שמחים להודיע על פתיחת המעבדה הקוונטית הראשונה כאן באיכילוב, ביחד עם קלאסיק ואנבידיה", אמר פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי.

אנבידיה הזכירה שוב את שיתוף הפעולה עם קוואנטן משינז הישראלית, שבונה את מרכז המחשוב הקוונטי הישראלי הראשון בתל אביב. זה יהיה מבוסס על NVIDIA DGX Quantum, פלטפורמת מערכות המחשוב הקוונטי של אנבידיה שמשלבת בין שבבי העל Grace Hopper לבין מעבדים קוונטיים כדי להניע מחשבים קוונטים מחברות כמו אורקה, קוונטום קומפיוטינג ועוד.

Grace Hopper. שבב העל של אנבידיה.

Grace Hopper. שבב העל של אנבידיה. צילום: יח"צ

מחשב העל 'יופיטר'

שיתוף פעולה בקנה מידה גדול נוסף עליו הכריזה החברה הוא עם המכון הגרמני Forschungszentrum Jülich לבניית מחשב-על בשם 'יופיטר', שיהיה מבוסס על שבבי העל של החברה Grace Hopper, שייבנו על מעבדי ה-H200 החדשים.

המחשב החדש יכיל לא פחות מ-24 אלף מעבדים כאלה, והתקשורת ביניהם תהיה באמצעות באמצעות פלטפורמת התקשורת המואצת Quantum-2 InfiniBand, שפותחה במרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל.

יופיטר יהיה מחשב העל החזק בעולם לחישובי בינה מלאכותית, ויציע יכולת חישוב של יותר מ-90 אקסה-פלופס עבור ביצועי AI לטובת לאימון מודלים, ו-1 אקסה-פלופ עבור ביצועי אפליקציות מחשוב-על, תוך שמירה על צריכת חשמל של 18.2 מגה-וואט שנחשבת לנמוכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים