"בענן ובקרקע – ארגונים צריכים חוסן סייבר מבוסס AI"

כך לדברי רונן נוי, מנכ''ל קומוולט ישראל, שדיבר לרגל ההרחבה של מיקוד החברה בעולם הסייבר והשקת פלטפורמת ענן לחוסן סייבר בארגונים היברידיים

רונן נוי, מנכ''ל קומוולט ישראל.

"בין אם און פרמיס, בענן או בסביבה מרובת עננים והיברידית, ארגונים נדרשים באופן קריטי לחוסן סייבר מודרני, המבוסס על בינה מלאכותית", כך אמר רונן נוי, מנכ"ל קומוולט ישראל.

נוי דיבר לרגל ההרחבה של מיקוד החברה בעולם הסייבר והשקת פלטפורמת ענן לחוסן סייבר בארגונים היברידיים. הוא ציטט מחקר שערכה IDC, ביוזמת החברה, בקרב 500 מנמ"רים ומנהלי אבטחת מידע בארגונים, ממנו עולה שהנשאלים לא יודעים כיצד להיערך לגידול בהיקף וחומרת מתקפות הסייבר, ויש להם חששות גדלים לפיהם המתקפות יביאו לגידול בשיבושים העסקיים ולאובדן הכנסות ופגיעה במוניטין – בשל מתקפות אלו.

לדבריו, "מהמחקר עולה כי 61% מהמנמ"רים ומנהלי אבטחת המידע בארגונים מאמינים 'בסבירות גבוהה' או כי 'סביר להניח' שבשנה הקרובה הם יחוו אובדן נתונים בשל מתקפת סייבר מתוחכמת".

עוד עלה מהמחקר כי "אם ארגון לא מצליח להתאושש ממתקפה בתוך כמה שעות, זה עלול להשפיע ישירות על המוניטין של המותג ועל נאמנות הלקוחות. 59% מהארגונים צופים ששחזור נתונים בשל מתקפת סייבר ייקח ימים או שבועות, דבר שאינו מתקבל על הדעת בימים אלה".

"פלטפורמת הענן שלנו", אמר נוי, "המבוססת על תכונות ה-AI שבפתרון הגנת הנתונים בענן Metallic, מביאה לשינוי דרמטי באופן שבו צוותי IT ואבטחה יכולים לשפר מקצה לקצה את חוסן הסייבר בעידן של מתקפות סייבר זדוניות בלתי פוסקות ומתקפות כופרה".

"Commvault Cloud מאחד את כל פתרונות התוכנה ופתרונות התוכנה כשירות שלנו", הסביר, "בפלטפורמה אחת, שבה ניתן לנהל את הנראות והשליטה בצורה מוכללת, באמצעות ממשק ניהול אחד. הפלטפורמה נבנתה להשגת חוסן סייבר, ותוכננה כך שתאפשר למשתמשים לחזות איומים מהר יותר, להבטיח התאוששות מהירה ונקייה ולהאיץ את זמני תגובה לאיומים – בעלות הנמוכה ביותר האפשרית". נוי הוסיף כי "ארגונים יכולים לאבטח, לגבות ולשחזר את הנתונים שלהם בכל יישום או תשתית, מכל מיקום לכל מיקום".

במה תתרום ה-AI בסייבר ומה זה Arlie?

בהיבט הבינה המלאכותית ציין נוי כי "הפתרון כולל פיתוחים חדשים בתחום ה-AI ואבטחת המידע. אלה מוצגים כתובנות חכמות במהלך תהליכי העבודה. הם כוללים גם יכולות לנתח ולחזות איומים וכן יכולות התאוששות מהירות בענן, באמצעות יכולות לשחזור אוטומטי לכל מיקום. ה-AI, המשולב בפתרון, מסייע להם לנקוט פעולה. זאת כי יש להם גישה ל-Arlie (קיצור של Autonomous Resilience) – 'טייס משנה' חדש, מבוסס בינה מלאכותית, שיכול להגיב לפניות בשפה פשוטה. Arlie מתממשק עם מודלים של בינה מלאכותית יוצרת, שלא רק מאחדים מידע ודו"חות, אלא מספקים למשתמשים תגובות מותאמות אישית למקרים שונים".

"כך", אמר נוי, "Arlie יאפשר למשתמשים לקבל תובנות אקטיביות המבוססות על ניתוח איומים בזמן אמת, וסיכומי דו"חות המציגים את המידע העדכני ביותר על תקינות חוסן הסייבר שלהם. Arlie עוקב באופן קבוע אחר הביצועים של הפתרון, באמצעות בינה מלאכותית יוצרת, כדי למצוא בעיות, לספק תיקונים ולהציע המלצות בזמן אמת כיצד לייעל את חוסן הסייבר".

"השגת חוסן סייבר ארגוני היא עניין רחב יותר מאשר רק לבנות חומות הגנה גבוהות יותר", סיכם נוי. "היא דורשת גישה חדשה, שמסתכלת בצורה מוכללת על כל תמונת הארגון, מהגנת נתונים ואבטחה, דרך בינת נתונים, המופעלת על ידי AI, ועד התאוששות מהירה. זהו הסטנדרט החדש בחוסן סייבר. אף ארגון לא יכול להיות בטוח ב-100% במניעת התקפה. לפיכך, לא ניתן להתפשר על יכולת התאוששות מהירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים