ארה"ב תסגור פערים בהגנת הסייבר של ישראל

אחרי שארה"ב וישראל וסוכנויות הביון שלהן לא הצליחו להתריע מפני מתקפת הטרור המחרידה של החמאס בטרם התרחשה, או אף כשהחלה, האמריקנים רוצים ללמוד לקחים קריטיים מהאירוע, במיוחד בשני ממדי לוחמה - החלל והסייבר

תנסה ללמוד לקחים מהמצב בישראל ולסגור פערים ביטחוניים בהגנה. ארה"ב.

ארה"ב מבקשת ללמוד לקחים קריטיים מהמתקפה האחרונה של חמאס על ישראל, במיוחד על שני ממדים של לוחמה – החלל והסייבר.

החשש שעלה מהמלחמה בת עשרת הימים האחרונים נוגע לשתי חזיתות הלחימה הללו. הוא התעורר כאשר ארה"ב וישראל, וסוכנויות הביון שלהן, לא הצליחו להצביע באופן מובהק על המתקפה הממשמשת ובאה זמן רב בטרם היא התרחשה – או אפילו כאשר היא החלה.

גופים ממשלתיים בישראל ובארצות הברית מאמינים שמעצמה אזורית סייעה לחמאס בתכנון, חימוש ותמיכה – לפני ובמהלך ביצוע המתקפות שלו – ביבשה, באוויר ובים. הכוונה היא לאיראן, אולם גורמים אלה לא הזכירו אותה בשמה.

לפי מקורות בקרב חוגי המודיעין והביטחון האמריקנים, לוויינים במסלול גיאוסינכרוני נמצאים רחוק מדי מכדי לקלוט פרטי מידע רבים, ואין מספיק לוויינים במסלול נמוך (LEO) אשר יכולים לספק באופן קבוע תמונות ברזולוציה גבוהה.

נדרשת רשת של לוויינים צבאיים ב-LEO

טוד הריסון, אנליסט הגנה ומנהל Metrea Strategic Insights, אמר לאתר החדשות Defense One כי "נדרש כיסוי לוויין מתמשך: חיישנים בחלל אינם מהווים 'מרפא' לצרכי המודיעין של ארה"ב. המתקפה האחרונה של חמאס הוכיחה את הצורך בסיקור מתמשך ממסלולי השיוט של הלוויינים".

מסלולי לוויינים בחלל.

מסלולי לוויינים בחלל. צילום: שאטרסטוק

כך, דווח כי הפנטגון כבר החל במאמץ בתחום, עם הסוכנות לפיתוח החלל – לבנות רשת של לוויינים צבאיים ב-LEO, שנקראת "ארכיטקטורת ההגנה בחלל המבוזרת".

לפי הריסון, "מתקפת הפתע של חמאס צריכה לדרבן מדינות להגדיל את הקיבולת והכיסוי של מערכות ה-ISR (מודיעין-מעקב-סיור) מבוססות החיישנים שלהן בחלל. ארה"ב ובעלות בריתה, כמו ישראל, עדיין לא בנו את כלל יכולות ISR מבוססות-חלל".

עוד דווח כי לאחר התקפת חמאס על ישראל, סוכנות הסיור הלאומי, NRO, גוף ביון של ממשלת ארצות הברית המפעיל מערכות מעקב לווייניות, ערכה שיחות תיאום מול סוכנויות מודיעין אחרות, כדי להבטיח שהלוויינים שלה יהיו מסוגלים לספק את המודיעין הרלוונטי. 

סגן המנהל של NRO, מייג'ור גנרל כריסטופר פובק, אמר השבוע כי "הסוכנות תוודא כי לסוכנות לביטחון לאומי (NSA) ולסוכנות הלאומית לגיאו-מרחבי-ביון (NGIA) יש את המשאבים הנדרשים לטיפול בתחום". פובק סירב להשיב לשאלה האם NRO תערוך סקירה פנימית לגבי היכולות שלה – כדי למנוע מתקפת פתע נוספת. אבל אמר, "יש לי אמונה כי כוח ISR מבוסס החלל יכול לזהות איומים ברחבי העולם. אנחנו ב-NRO, והשותפים שלנו ברחבי קהילת המודיעין, ממוקדים וזוכרים שישנן 'נקודות חמות', תחומי דאגה פוטנציאליים שמתרחשים בכל רחבי העולם. מערכות NRO, לדעתי, מספקות שם יתרון טקטי ואסטרטגי כאחד. אנחנו יכולים לראות את העולם, לחוש את העולם ולשמוע את כל מה שקורה בכל זמן נתון".

ברנדון וויילס, בכיר ב-CIS, הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות של ארה"ב, אמר השבוע כי "זו הולכת להיות תקופה מאד מאתגרת (הכוונה בסייבר – י"ה) עבור ישראל, ואנו מעניקים להם כל תמיכה שתידרש".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מושיקו

    מה יעזרו לווינים ותמונות ברזולוציה יותר גבוהה. הרי התצפיתניות ראו את כל ההכנות ודיווחו וזה לא עזר... קונספציה שגויה מנצחת כל תמונה

  2. ערן

    אם הם לא משתמשים באמצעים דיגיטליים אין שום ערך למודיעין סיגנט.

  3. כמה קשקושים..

    100 אנשים על טנדרים לא הצליחו לעצור. רוצים לעצור מתקפות סייבר? בחיאת.

  4. צבי

    בדיוק בגלל הנסתמכות שלנו על אמצעים גיגיטליים הייטק . הם הלכו על מחברות כתובות מידור . אימינים בלי שהמחבלים יודעים למה ומתי . ולמרות שהאימונים היו נראים לכל ודווחו ותנועות של כוחות מחבלים חורגות מהרגיל . התפיסה שהם מורתעים הפילה אותנו בפח .

אירועים קרובים