אדובי הוסיפה עוד יכולות AI יוצרת משמעותיות לשירותיה

החברה חשפה כלים חדשים ליצירת תמונות בסיוע הבינה המלאכותית הג'נרטיבית, ויכולות חדשות שמאיצות ביצוע משימות, וזאת באמצעות מודלים חדשים שהתווספו ל-Adobe Firefly ● בנוסף החברה השיקה סמל לתוכן ש-AI יצרה

מסייעת ליצירת תמונות מהירה ומשודרגת באמצעות GenAI במוצריה. אדובי.

באירוע Adobe MAX 2023 שלה שנערך בימים אלו הציגה אדובי בין היתר בשורה חדשה בתחום הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI). מדובר בשלושה דגמי AI יוצרת חדשים המשתייכים למשפחת Firefly שלה, והם: Firefly Image 2, Firefly Vector ו-Firefly Design. הכלים החדשים למעשה מוסיפים תכונות עוצמתיות ל-Illustrator ול-Adobe Express ומשפרים באופן ניכר את יכולות הטקסט-לתמונה של תכונת הפוטושופ (Photoshop) הפופולרית שלה.

התוספות הללו מגיעות לאחר שהחברה הציגה את גרסת הבטא של דגם Firefly AI שלה לפני מספר חודשים. כעת היא למעשה משדרגת את יכולות ה-AI הג'נרטיבית הכלליות שלה משמעותית.

הכלים החדשים

Firefly Image 2 הוא כלי ליצירת תמונות, התומך כעת ביכולות של הפיכת טקסט לתמונה, בהתאמה יצירתית, בהגדרות תמונה ובהדרכה מהירה. הכלי גם יוצר תמונות באיכות גבוהה עם שידרוגים לעור, לשיער ולעיניים האנושיות, ושיפור מובהק לצבעים שבתמונות המקוריות. החברה הסבירה כי היכולות החדשות, המבוססת על מודל שפה גדול התומך ב-100+ שפות, מוצעות כעת בתשלום למשתמשים וזמינות כבר כעת לניסיון בחינם.

Firefly Vector הוא מודל הבינה המלאכותית הג'נרטיבית הראשון בתעשייה שמייצר מה שמכונה 'גרפיקה וקטורית' (Vector graphics), שהיא שיטה לתיאור תמונה דיגיטלית באמצעות וקטורים, המשמשת בגרפיקה ממוחשבת. הכלי מייצר תמונות וקטוריות מהנחיות טקסט פשוטות, עם תכונות כמו Generative Match, מעברי וקטור הניתנים לעריכה ותבניות חלקות. הכלי הזה נמצא כרגע בבדיקה ובגרסת בטא.

הכלי ששמו Firefly Design עוזר למשתמשים לקבל עיצובי תבניות על ידי הזנת טקסט ב-Adobe Express. הוא משלב את היכולות של Firefly Image Model, Adobe Stock ו-Adobe Fonts. הוא תומך ביחסי רוחב-גובה שנפוצים בשימוש וניתן לעריכה מלאה.

בנוסף, ל-Adobe Express יש גם מקבץ של תכונות AI, כולל עורך הכל-ב-אחד של AI-first, Generative Fill ודגם Firefly Image 2.

הדגמים והתכונות החדשים הללו מציעים למעשה למשתמשים כלים רבי עוצמה שעונים גם על צרכים של אנשי מקצוע בתחומי האמנות והגרפיקה, ושעידים לסייע להם ליצור ולערוך תמונות, וקטורים ועיצובים במהירות ובקלות.

אדובי תנסה להפוך את השימוש שנעשה ב-AI לשקוף

סמן התוכן שנוצר על ידי GenAI שאדובי פיתחה.

סמן התוכן שנוצר על ידי GenAI שאדובי פיתחה. צילום: אדובי

בנוסף לבשורה זו נודע כי אדובי פיתחה סמל שישמש ל"אישורי תוכן", במטרה לשפר את השקיפות והאמון בתוכן שנוצר על ידי כלי הבינה המלאכותית שלה.

בעידן הנוכחי, שבו תוכן שנעשה בתוך שימוש ב-GenAI נעשה נפוץ יותר, אדובי יצרה סמל חדש שיסמן את מקור התוכן ויוטמע במטא נתונים של כלל התוכן שנוצר באמצעות התוכנה שלה.

האייקון, שנראה כמו סיכה מינימליסטית המכילה את האותיות 'CR', יספק למשתמשים מידע שממנו יוכלו ללמוד מתי נוצרה התמונה, מי יצר אותה, תוכנת הבינה המלאכותית שבה השתמשו לצורך היצירה וכן מידע נוסף על התוכן וההיסטוריה של היצירה.

האייקון הוא חלק מיוזמת Content Authenticity Initiative – ארגון שנוצר על ידי אדובי ושותפים שונים כדי לקדם שקיפות ואמון בתוכן דיגיטלי. לדברטי אדובי האייקון היה בפיתוח בשנה האחרונה ונועד להיות "'ל לעיכול" ולהבנה עבור הצרכנים.

לפי הדיווחים במדיה העולמית, חברות אחרות כבר מאמצות את הסמליל, ביניהן מיקרוסופט, שתשתמש בו לתמונות שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית שנוצרו באמצעות Bing Image Creator, ו-Publicis Groupe, ובכל התוכן שנוצר בידי הבינה המלאכותית עבור לקוחותיה. חברות חומרה כמו ניקון ולייקה כבר הודיעו כי הן מתכננות להוסיף את האייקון למצלמות עתידיות שישווקו, כדי להראות אילו מצלמות יכולות להפיק תמונות הניתנות לאימות.

אדובי היא לא החברה הראשונה שהוסיפה תוויות אימות או פיצ'ר דומה אחר לשירותי ה-GenAI שלהן. באוגוסט, גוגל הציגה סימן-מים חדש עבור תמונות GenAI שאינו ניתן להסרה, וטוויליו הכריזה על תווית משלה, המראה לחברות כיצד היא תשתמש בנתונים שלהן. עם זאת, מומחים עדיין טוענים שלעת עתה בלתי אפשרי להוכיח בוודאות אם תמונה נוצרה על ידי בינה מלאכותית, אם לאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים