עזבתם מקום עבודה ומגיעים לכם פיצויים? אין עוד צורך בטפסים ובירוקרטיה

פלטפורמה דיגיטלית חדשה תקלוט באופן מקוון את הדיווח מהמעסיק ורשות המסים תידע מיידית את העובד בקשר לזכויותיו למימוש הפיצויים המגיעים לו

יותר דיגיטציה. רשות המסים.

רשות המסים, מערך הדיגיטל הלאומי, ורשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון ישיקו בקרוב פלטפורמה דיגיטלית, שנועדה להקל על ההליכים בכל מה שקשור להסדרת תגמולים שמגיעים לכם הכרוכה במילוי טפסים ובירוקרטיה מייגעת, הן מצד המעסיק והן מצד העובד.

נכון להיום, מעסיקים ועובדים נדרשים לדווח לרשות המסים באמצעות מילוי טפסי נייר אודות הסכומים והזכויות שהועמדו לרשות העובד ובחירותיו של העובד בנוגע לכספי המענק, כדוגמת משיכת הכספים בפטור או ייעודם לקצבת פנסיה.

הפלטפורמה הדיגיטלית – שפותחה על ידי יחידת שע"מ וחטיבת שומה וביקורת ברשות המסים, כאמור, בשיתוף עם מערך הדיגיטל הלאומי ורשות שוק ההון – תהווה חלופה לתהליך המתבצע באמצעות טפסי נייר ובכך תפשט ותייעל את הדיווח על עזיבת מקום עבודה ותקל את הנטל הבירוקרטי על מעסיקים, על העובדים, ועל הגופים המוסדיים המנהלים את החיסכון הפנסיוני של הציבור. כמו כן, השימוש במערכת הדיגיטלית ימנע טעויות בדיווח, ויאפשר לאזרחים לאחזר בקלות נתונים ממקומות עבודה שעזבו בעבר.

הפלטפורמה תוצע לציבור ביישומון מקוון

השימוש בפלטפורמה יתבצע באמצעות יישום מקוון. לאחר קליטת דיווח מהמעסיק, יקבל העובד מסרון או דוא"ל מרשות המסים על כך שהתקבל דיווח מאת מעסיקו על סיום עבודתו, והוא יתבקש להיכנס למערכת ולקבל את החלטותיו בקשר לכספי הפיצויים העומדים לרשותו. בסיום התהליך יוכלו העובד והמעסיק להפיק מהמערכת את האישורים הרלוונטיים, שאותם צריך העובד להעביר לקופות הגמל המנהלות את כספי הפיצויים. בחלק מהמקרים תידרש השלמת טיפול מול משרדי רשות המסים, ובתוך מספר ימים יונפקו האישורים.

הרשות פנתה לכל המעסיקים כדי שיתחילו להזרים מידע רלוונטי על מנת שהמערכת החדשה תוכל לעבוד באופן מיידי.

שרי האוצר והכלכלה בירכו על הפלטפורמה החדשה. "הרשויות כולן מגויסות לפישוט הרגולציה והקלה על תהליכים בירוקרטיים, כך שההתנהלות מול משרד האוצר תהיה נוחה יותר", אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ.

"המטרה הראשונה שלנו היא להביא לסיום עידן הבירוקרטיה ומערך הדיגיטל ימשיך לתת מאה אחוז תפוקה כדי לאפשר לכל אזרח לקבל שירותים בסיסיים מהממשלה מהספה בבית", אמר שר הכלכלה ניר ברקת.

ראשת מערך הדיגיטל הלאומי, שירה לב עמי, אמרה: "הפלטפורמה הזו מחזירה את הכוח לעובד – נותנת מודעות, ומאפשרת בחירה. פנו כבר היום למעסיקים שלכם בבקשה להתחיל בהעברת המידע, ובסוף 2023 כבר תוכלו לבצע את כל התהליך בצורה דיגיטלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים