CloudWorld: צפרא כץ אירחה בכירי חברות ענק שהיגרו לענן אורקל

בנאום המרכזי שלה בכנס סקרה המנכ"לית את הכוח שיש לשותפות של החברה עם לקוחותיה, ואירחה את המנכ"ל של אובר, דארה קוסרשאהי, כמו גם את את המנהל מערכות המידע של TIM - שתי חברות שעברו לענן אורקל

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל.

ציפיתי לרגע שלה על הבמה ב-CloudWorld. כמי שמעורב מאוד בעולם הטכנולוגי בארץ, שמעתי עליה רבות, כמו גם על הנסיקה המטאורית שלה להיות המנכ"לית של אחת החברות הגדולות והמשפיעות ביותר בעולם הטכנולוגי. מסעה של צפרא כץ, מנכ"לית אורקל, משורשיה הישראליים לפסגת המנהיגות התאגידית הפך אותה לדמות מהוללת בקהילה הישראלית.

בנאום המרכזי המרתק שלה בכנס אורקל, סקרה כץ את הכוח שיש לשותפות של החברה עם לקוחותיה. על הבמה עלו לפי סדר שמות של חברות, הן מהעולם החדש שנולד בענן והן לקוחות מסורתיים של אורקל, שעשו את מעבר לענן.

אובר, ענקית שיתוף נסיעות עולמית המספקת למעלה משני מיליארד נסיעות בשנה ומסמלת ניידות מודרנית, החל ממונית בניו יורק ועד שליח על שני גלגלים בסנטיאגו. מעניין היה לשמוע כי המנכ"ל של אובר, דארה קוסרשאהי, מדיי פעם הוא נוטל על עצמו את התפקיד של נהג אובר כדי לקבל תובנות ממקור ראשון על יכולות החברה שלו וחוויות הלקוחות שלו. המקרה של אובר הדגים את הצורך במעבר מאסטרטגיות מכוונות צמיחה אגרסיביות לגישה מאוזנת יותר, תוך שימת דגש על GAAP (עקרונות חשבונאיים מקובלים) ושמירה על רווחיות גבוהה. בעצם השגת יותר עם פחות משאבים, אופטימיזציה של יעילות והוצאה נבונה הפכו לחשיבות עליונה.  

אחד האתגרים המשמעותיים של אובר הוא חיזוי מדויק של הביקוש עם כניסתה לשווקים חדשים, עם צעות ערך חדשות. כאן אורקל ממלאת תפקיד מרכזי בהבטחת אובר, שיכולה לעמוד ביעילות בדרישות ההיצע תוך אופטימיזציה של משאבי הענן שלה. Uber Direct, המופעלת על ידי טכנולוגיית נקודות המכירה של אורקל, מעצימה קמעונאים כמו פייפאל (PayPal) להציע משלוח והחזרות באותו יום, מה שמשנה את שביעות רצון הלקוחות ומשפר את היעילות הקמעונאית. פתרון חדשני זה, המכונה איסוף וקבלה, מתאפשר על ידי Oracle Retail Data Store Service. 

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל, מארחת את המנכ"ל של אובר, דארה קוסרשאהי.

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל, מארחת את המנכ"ל של אובר, דארה קוסרשאהי. צילום: אופיר נחמני

רגע נוסף בהרצאה המרכזית של כץ היה ציון השותפות של אורקל עם לובלו (Loblaw) – שחקן מרכזי במגזר הקמעונאי.

כיום, אחד האלמנטים המרכזיים הוא נושא הקיימות והחיסכון באנרגיה ובמשאבים. שיתוף הפעולה עזר ל-לובלו למזער בזבוז מזון באמצעות פתרונות התורמים לשרשרת אספקת מזון בת קיימא. כמו כן, להפחתת צריכת פלסטיק ועמידה באפס טביעת רגל פחמנית. השותפות שמה דגש חזק על אופטימיזציה של ביצועים, במיוחד לגבי עבודות אצווה, ומתעדפת אמצעי אבטחה מקיפים.

היבט יוצא דופן הוא המעורבות האישית והמחויבות של כץ להבנה ולמתן מענה לצרכי הלקוח הספציפיים, תוך חיזוק נוסף של המוניטין של אורקל כשותפה מהימנה בטרנספורמציה עסקית. 

ההרצאה המרכזית של כץ הציגה גם את סיפור ההצלחה של TIM, ענקית תקשורת מברזיל המשרתת 62 מיליון לקוחות. מסע השינוי הזה כלל מעבר מדאטה סנטרים מסורתיים לתשתית מבוססת ענן. ההחלטתה של TIM לאמץ את טכנולוגיית הענן, תוך שהיא משאירה מאחור דאטה סנטרים ריקים, מדגימה מחויבות למודרניזציה וזריזות בתעשייה הטלקו המתפתחת במהירות. שינוי אסטרטגי זה מאפשר ל-TIM למנף את המדרגיות, הגמישות והעלות-יעילות של מחשוב הענן, תוך הבטחת חוויה חלקה לבסיס הלקוחות הענק שלה.  

באותה נשימה ראוי לציין את ההרכזה לקראת הכנס של שיתוף הפעולה של אורקל עם אמדוקס. שותפות זו שמה לה למטרה להאיץ את המעבר של לקוחות אמדוקס לענן הציבורי. על ידי שילוב פתרונות BSS (מערכות תמיכה עסקיות) ו-OSS (מערכות תמיכה תפעוליות) של אמדוקס עם הענן של אורקל, נותני שירות יוכלו למנף את הכוח של יישומים מקוריים בענן, כגון שימוש ב-AI כדי לשפר את חוויות הלקוחות, להפחית עלויות תפעול ולשדרג את המערכות באופן תדיר יותר. 

כמי שעוקב אחריי ההתפתחויות בענן הציבורי וחוקר אותן כבר למעלה מעשור, ההרצאה המרכזית של הכנס בהובלתה של כץ המחישה לי כי הענן של אורקל אמנם לא בוגר כמו העננים המובילים בשוק, אבל החזון, העשייה והמחויבות – לגמרי שם. נראה שהמעמד של כץ כדמות מרכזית שמספקת השראה לרבים, ובמיוחד אצלנו בישראל, רק יתחזק ככל שאורקל תתקדם ותהפוך לשחקן משמעותי בשוק מערכות המידע בכלל ומחשוב הענן בפרט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים