מהן הטכנולוגיות הבולטות שמוצגות בתערוכת IFA?

מציאות מדומה ו-וירטואלית, סמארטפונים, מחשוב ענן - מוצרים חדשים בתחומים אלה ועוד מוצגים בתערוכת IFA הוותיקה, שמתקיימת בימים אלה בברלין

03/09/2023 16:31
הכניסה הדרומית לתערוכת IFN, שמתפרסת על פני שטח ענק. מכאן מגיעים ישירות לתצוגה של הסטארט-אפים והחברות הקטנות יותר, בעוד שאלה הענקיות מתרכזות באולמות הענק בכניסה הצפונית.

התערוכה הבינלאומית למוצרי צריכה אלקטרוניים IFA 2023 נפתחה שלשום (ו') בברלין. התערוכה נערכת במרכז הכנסים Messe Berlin.

לכל עיר בגרמניה שמכבדת את עצמה יש Messe משלה, שבה היא מקיימת תערוכה בנושא שמייחד אותה ושהיא "תפסה" אותו ראשונה. כלל שמכובד בין הערים הוא שלא עורכים תערוכה מתחרה בנושא מסוים, כשיש כבר עיר שעורכת תערוכה משלה שעוסקת בו.

IFN היא תערוכה שכל המוצרים המוצגים בה מבוססים על אלקטרוניקה וענן, והנה, בכל זאת - עיתון מודפס, כמו פעם. זהו העיתון היומי של הנהלת התערוכה. קשה לעמוד בפני ריח הנייר והדפוס של פעם.

IFN היא תערוכה שכל המוצרים המוצגים בה מבוססים על אלקטרוניקה וענן, והנה, בכל זאת – עיתון מודפס, כמו פעם. זהו העיתון היומי של הנהלת התערוכה. קשה לעמוד בפני ריח הנייר והדפוס של פעם. צילום: פלי הנמר

אחת הערים הבולטות שבה נערך כנס של Messe היא הנובר. שם התקיימה בעבר אחת מתערוכות המחשבים והאלקטרוניקה הגדולות בעולם – CeBIT, שהייתה בזמנו מעין ברומטר של המגמות השולטות בטכנולוגיית המידע. התערוכה אורגנה על ידי Deutsche Messe AG, ובשיאה, בסוף שנות ה-90', הגיעו אליה 850 אלף מבקרים, ושטח התצוגה שלה עמד על כ-450 אלף מ"ר. היא אף הייתה גדולה מהמקבילות האמריקנית (Comdex, שלא שרדה ונסגרה ב-2004) והטייוואנית שלה (Computex, שעדיין מתרחשת). תערוכת CeBIT הלכה ו-"הידרדרה", עד שב-2018 התקיים האירוע האחרון במסגרתה וב-2019 היא הסתפחה ליריד התעשייה Messe בהנובר, שמתקיים מדי שנה.

נראה שהמקום הכי טוב לפרסם את תערוכת Computex, המתחרה ל-IFA, הוא ב-IFA עצמה. חלק מהמבקרים בשתי התערוכות - משותפים.

נראה שהמקום הכי טוב לפרסם את תערוכת Computex, המתחרה ל-IFA, הוא ב-IFA עצמה. חלק מהמבקרים בשתי התערוכות – משותפים. צילום: פלי הנמר

תערוכת IFA מתקיימת מדי שנה מאז 1924. היא התחילה כתערוכה שהוקדשה לטכנולוגיה החדשנית ביותר של אז – הרדיו. היא משכה אליה אז 178 אלף מבקרים, שבאו לראות את מכשירי הרדיו החדישים ביותר. לאחר מכן, עם המצאת הטלוויזיה והתפוצה ההולכת וגוברת שלה, היא זו שכבשה את הבכורה ב-IFA. התערוכה החלה להציג מכשירי חשמל ביתיים ומכשירי בידור (כמו שכתבתי, טלוויזיה) בשנות ה-50' וה-60'. בשנות ה-70' החלו להופיע בה מכשירי הווידיאו וקונסולות המשחקים. שני קוריוזים שקשורים בתערוכה: אלברט איינשטיין פתח אותה ב-1930 ומכשיר הווידיאו הראשון הושק בה ב-1971.

כיום, IFA היא אחת התערוכות המובילות בעולם למוצרי אלקטרוניקה ומכשירי חשמל ביתיים, והיא מתקיימת מדי שנה בספטמבר – כאמור, ב-Messe שבברלין, שבמרכזו נמצא פונקטורם ברלין – מגדל הרדיו של העיר. תערוכת IFA היא אחת הדרכים הטובות ביותר למצוא את הגאדג'טים והטכנולוגיה העדכניים ביותר מרחבי העולם.

אי אפשר בלי להתייחס להבדל בין IFA לתערוכת טכנולוגיה מובילה אחרת – CES, שנערכת מדי שנה בלאס וגאס. כל אחת מהן מושכת אליה מאות אלפי מבקרים ואלפי מציגים מרחבי העולם, ומהווה הזדמנות נהדרת לראות את החדשות האחרונות בתחום הטכנולוגיה. ובכל זאת, יש כמה הבדלים עיקריים בין שתי התערוכות: CES מתמקדת יותר בטכנולוגיות חדשניות ומהפכניות, בעוד ש-IFA מתמקדת יותר במוצרים ושירותים חדשים לצרכן. בנוסף, הקהל של CES הוא בעיקר סוחרים, משווקים, מפיצים ודילרים של התעשייה, בעוד של-IFA מגיע גם הקהל הרחב, בעיקר בימי סוף השבוע.

המוצרים החדישים מהחברות המובילות

השנה משכה אליה תערוכת IFA מעל 2,000 מציגים ו-240 אלף משתתפים מיותר מ-100 מדינות. חברות גדולות כמו סמסונג, LG, סוני ובוש משתמשות ב-IFA כדי לחשוף את המכשירים החכמים והחידושים החדשים שלהן לציבור.

אוזניות שפועלות בהצלחה בכל מצב - גם במים.

שוקס – אוזניות שפועלות בהצלחה בכל מצב, גם במים. צילום: פלי הנמר

חלק מקטגוריות המוצרים המוצגות מדי שנה ב-IFA כוללות כאלה שמתבססים על טכנולוגיות בית חכם, מציאות מדומה ורבודה, מכשירים לבישים, מחשבים, טלוויזיות, ציוד שמע ומוצרי אנרגיה חכמה. מוצרי אלקטרוניקה לכלי רכב ומכשירי חשמל ביתיים מוצגים גם כן. בנוסף, יש מדורים מיוחדים עבור חברות סטארט-אפ ופרויקטי מחקר אוניברסיטאיים, כדי להציג את אבות הטיפוס החדשניים שלהם ואת הוכחות ההיתכנות של מוצרים אלה.

חברות ענק רבות מציגות ב-IFA. חברת ענק שלא עושה זאת היא אפל, שלא מציגה באף תערוכה, אלא אם כן היא שלה ובשליטתה הבלעדית. קוראים לזה מדיניות "הגן הסגור".

מפת התערוכה, שתלויה בכל פינה, כדי להתמצא ולמצוא את התצוגה הרצויה. נכון שהמפה כבר בסמארטפון, אך בכל זאת, עדיף לראות אותה על הקיר, בגדול, שכן כמו במסכים, הגודל קובע.

מפת התערוכה, שתלויה בכל פינה, כדי להתמצא ולמצוא את התצוגה הרצויה. נכון שהמפה כבר בסמארטפון, אך בכל זאת, עדיף לראות אותה על הקיר, בגדול, שכן כמו במסכים, הגודל קובע. צילום: פלי הנמר

במהלך IFA הוכרזו ויוכרזו מגוון רחב של מוצרים חדשים, כולל:

טלוויזיות 8K, שהן מגמה מרכזית בתערוכה זו כבר מספר שנים – גם השנה. סמסונג, LG, סוני ו-TCL הציגו טלוויזיות 8K חדשות, עם רזולוציה של 7,680 על 4,320 פיקסלים.

LG מקוריאה הדרומית היא אחת מחברות העל בתחום האלקטרוניקה הצרכנית, והיה לה בתערוכה אולם ענק משלה.

LG מקוריאה הדרומית היא אחת מחברות העל בתחום האלקטרוניקה הצרכנית, והיה לה בתערוכה אולם ענק משלה. צילום: פלי הנמר

סמארטפונים מתקפלים, שגם הם מגמה מרכזית ב-IFA. השנה הוצגו בתערוכה כמה דגמים חדשים: סמסונג הציגה את Galaxy Z Fold 4, Galaxy Z Flip 4 ו-Galaxy Z Fold 5, ו-וואווי – את Mate Xs 3.

הנה חלום של הרבה צרכני וצרכניות בירה: מבשלת בירה על שולחנם.ן, עם בירה מקפסולות, כאשר אפשר לערבב שתיים יחדיו. המוצר הזה לא משווק בישראל, ולא ידוע מתי ואם בכלל הוא ישווק בארץ. יש מצב שהוא יהיה אחד מהמוצרים הרבים שהקהל הישראלי, בשוק הקטן שלנו, לא ייהנה מהם.

הנה חלום של הרבה צרכני וצרכניות בירה: מבשלת בירה על שולחנם.ן, עם בירה מקפסולות, כאשר אפשר לערבב שתיים יחדיו. המוצר הזה לא משווק בישראל, ולא ידוע מתי ואם בכלל הוא ישווק בארץ. יש מצב שהוא יהיה אחד מהמוצרים הרבים שהקהל הישראלי, בשוק הקטן שלנו, לא ייהנה מהם. צילום: פלי הנמר

מכשירי בית חכם הפכו לפופולריים יותר ויותר, והשנה הוצגו בתערוכה כמה מוצרים חדשים ומרגשים בתחום זה. אמזון הציגה את Echo Frames 4 – משקפיים חכמים עם מיקרופון ורמקול מובנים, וגוגל את Nest Hub Max 2 – מסך חכם עם מצלמה מובנית.

מציאות מדומה ומציאות רבודה – VR ו-AR הן עדיין טכנולוגיות בראשית דרכן, אך הן הופכות פופולריות יותר ויותר בשנים האחרונות. בתערוכת IFA הוצגו כמה מוצרים חדשים בתחום זה, כולל Quest 2 Pro של מטא, PlayStation VR2 של סוני ו-Vive Focus 3 של HTC.

LG מציעה את שיא הפינוק לחובבי הסניקרס: ארון אחסון ששומר על לחות מבוקרת, על מנת שלא יתקלקלו או שיעלה בהן עובש.

LG מציעה את שיא הפינוק לחובבי הסניקרס: ארון אחסון ששומר על לחות מבוקרת, על מנת שלא יתקלקלו או שיעלה בהן עובש. צילום: פלי הנמר

מגמות חדשות בתחום הטכנולוגיה

בנוסף למוצרים חדשים, בתערוכה הוצגו גם כמה מגמות חדשות בתחום הטכנולוגיה, כולל:

התמקדות בבריאות – כמה חברות הציגו מוצרים חדשים בתחום זה, כולל שעונים חכמים עם חיישנים מתקדמים, מכשירי עזר לאנשים עם מוגבלות ועוד.

אלה הם שעונים חכמים שיש בהם כמעט כל פונקציה שאפשר לחשוב עליה לכושר ובריאות - לאימון, לריצה, לצלילה, למדידות של מדדים שונים. שעונים מעין אלה הוצגו בשפע בתערוכה. האתגר של המציגים הוא "גודלו" הקטן של המוצר, יחסית למסכים ולמקררים - מה שמושך אליו פחות תשומת לב.

אלה הם שעונים חכמים שיש בהם כמעט כל פונקציה שאפשר לחשוב עליה לכושר ובריאות – לאימון, לריצה, לצלילה, למדידות של מדדים שונים. שעונים מעין אלה הוצגו בשפע בתערוכה. האתגר של המציגים הוא "גודלו" הקטן של המוצר, יחסית למסכים ולמקררים – מה שמושך אליו פחות תשומת לב. צילום: פלי הנמר

קיימות – מספר חברות הציגו מוצרים חדשים שעומדים בסטנדרטים של קיימות: מכשירים עם פחות אלקטרוניקה יקרה להחלפה, מכשירים עם פחות רכיבים פלסטיים ועוד.

טלוויזיה ניידת במזוודה של LG. לעשות על האש ולצפות במונדיאל, למשל.

טלוויזיה ניידת במזוודה של LG. לעשות על האש ולצפות במונדיאל, למשל. צילום: פלי הנמר

מעבר לענן – כמה חברות הציגו בתערוכה מוצרים חדשים המבוססים על ענן: טלוויזיות חכמות עם שירותי סטרימינג מובנים, מכשירי בית חכם המחוברים לענן ועוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צבי שחר

    אחלה כתבה פלי, בהחלט היה מעניין בIFA השנה!

אירועים קרובים