למה תבעו אילון מאסק ו-X ארגון למאבק בשנאה דיגיטלית?

התביעה מאשימה את הגוף הפועל ללא מטרות רווח בהפרת תנאי השימוש בפלטפורמה באיסוף כמות עצומה של נתונים לצורך דו"חות שהוא מנפיק, וכן נטען בה שהארגון ממומן בידי גורמים בעלי אינטרסים

מאסק תבע אותם. המרכז למאבק בשנאה דיגיטלית.

אילון מאסק וחברת X שלו (לשעבר טוויטר) הגישו השבוע תביעה נגד המרכז למאבק בשנאה דיגיטלית (CCDH – ר"ת Center for Countering Digital Hate), ארגון ללא מטרות רווח העוקב אחר דברי שטנה ודיסאינפורמציה באינטרנט. התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בארה"ב עבור המחוז הצפוני של קליפורניה בשעת לילה מאוחרת של יום ב', טוענת כי ה-CCDH השתתף ב"קמפיין הפחדה" להרחקת מפרסמים מטוויטר, שבמסגרתו פרסם דו"חות מחקר הטוענים שהחברה לא עושה מספיק כדי להסיר דברי שטנה מהפלטפורמה החברתית שלה.

בתביעה נטען גם כי ה-CCDH הפר את תנאי השירות של טוויטר דאז, על ידי השגה, או "גירוד" של מסת נתונים לא חוקית מהפלטפורמה. עוד צוין בכתב האישום של X, מבלי לספק הוכחות לכך, כי הארגון ממומן על ידי ממשלות זרות וחברות תקשורת הרואות ב-X תחרות.

ה-CCDH הכחיש את ההאשמות ואמר כי הוא מחויב "להטיל אחריות על פלטפורמות מדיה חברתית להפצת שנאה ומידע מוטעה". בהצהרה מטעמו אמר הארגון הנלחם בשנאה אונליין כי הוא "תמיד פעל בתום לב ובהתאם לתנאי השירות של טוויטר".

החזיר את טראמפ לטוויטר (כיום X). אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל של החברה. עיבוד ממוחשב.

החזיר את טראמפ לטוויטר (כיום X). אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל של החברה. עיבוד ממוחשב. צילום: לכידת מסך מטוויטר ו-וויקימדיה (בהתאמה)

מאז שמאסק הבוס: מהומה משפטית והאשמות בהתרת גבולות

התביעה היא האחרונה בסדרה של אתגרים משפטיים העומדים בפני מאסק ו-X, שרכש ב-44 מיליארד דולר באוקטובר אשתקד. בחודשים האחרונים נתבע מאסק גם על ידי עובדים לשעבר של החברה, שטוענים כי פוטרו שלא כדין, ועל ידי קבוצת בעלי מניות הגורסת כי מאסק מסר הצהרות כוזבות ומטעות על עסקי החברה, ואלו רק שני מקרים בודדים משלל תביעות שבהן החברה והבעלים החדש שלה שקועים.

בנוסף, התביעה מגיעה בתקופה שבה X והעומד בראשה עומדים בפני ביקורת גוברת על הטיפול שלהם בדברי שטנה ומידע מוטעה. בחודשים האחרונים, החברה ספגה ביקורת רבה בנדון, למשל על החלטת מאסק להפשיר את חשבונו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לאחר שסולק מהשירות בגין הפצת פייק ניוז והסתה לאלימות בקפיטול של ארה"ב, שהתרחשה ב-6 בינואר 2021. טראמפ אמנם לא שב לצייץ, אבל הרעיון לספק לו שוב את הגישה לפלטפורמה עקב תצאות סקר שערך מאסק נתפש בעיניי רבים כי פריצת גבולות בכל הנוגע בהפצת מידע כוזב ודיבור שנאה ב-X.

יצוין כי המרכז למאבק בשנאה דיגיטלית מפעיל סניפים בארה"ב ובבריטניה ומפרסם באופן קבוע דו"חות כוללים על המדיה החברתית. המרכז אינו מתרכז בפועלו של מאסק ומדווח על דברי שטנה, קיצוניות והתנהגות מזיקה המרימים את ראשם בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם ות'רדס שבבעלות מטא או טיקטוק. עם זאת יצוין כי הארגון פרסם מספר דו"חות ביקורתיים על מנהיגותו של מאסק, המפרטים עלייה בדיבור שנאה נגד להט"ב, וספציפית נגד טראנסג'נדרים.ות וכן באטמוסיפרה הכללית של X שבה מופיע, לטענתם, יותר דיבור שנאה מאז שהיא עברה לשליטתו של איל הטק הדרום אפריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים