"הכופרות והענן – כאבי הראש החמורים ביותר של מנהלי.ות ההגנה"

מארק נאט, סגן נשיא בכיר למכירות בינלאומיות ב-וריטאס, שעוסקת בניהול נתונים ובהגנה עליהם, מפרט את האתגרים הבולטים של אנשי.נשות האבטחה בארגונים

מארק נאט, סגן נשיא למכירות לשווקים מתפתחים ב-וריטאס.

"מנהלות ומנהלי אבטחת המידע והגנת הסייבר בארגונים חשים כמו משתתפים בחדר בריחה – הם לא יודעים מהיכן תגיע ההפתעה, מאיפה יבוא האיום הבא על הארגון. המגנים.ות ניצבים.ות מול משולש של איומים: מתקפות הכופרה, שלא הולכות לשום מקום, הצורך בבנייה של חוסן סייבר ארגוני בתנאים חדשים – בשל ההגירה לסביבות ענן והצורך להתמודד עם אתגר ה-'אחריות המשותפת', כדי לשמור על זמינות מערכות גבוהה – וההלימה לרגולציות. רק טיפול מוכלל בכל האתגרים הללו יביא להגנה ארגונית טובה על המידע", כך אמר מארק נאט, סגן נשיא למכירות לשווקים מתפתחים ב-וריטאס.

נאט היה דובר המפתח בכנס הלקוחות השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית ניהול המידע. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם האירועים רוקח בגני התערוכה שבתל אביב, והשתתפו בו מאות נציגים של לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדבריו, "אתגרי ניהול הנתונים וההגנה עליהם כרוכים בגידול של המורכבות של מערכות ה-IT. אם בעבר ההגנה ההיקפית הספיקה, כי גבולות המחשוב של הארגון היו ברורים ומוגדרים, הרי שהמעבר לענן, לסביבה היברידית או לסביבה מרובת עננים שינה את המצב". הוא ציין כי "מחקר שערכנו בקרב מאות מנהלי ארגונים העלה שנושא ההגנה על המידע מצוי בראש סדר העדיפויות שלהם – 34% מהם. שני נושאים נוספים שטורדים את מנוחתם, בשל ההגירה לסביבת ענן, הם בקרה וניהול (29%) והעלויות והמורכבות (27%)".

"בלי הגנה ייעודית לענן, ארגונים גדולים עלולים להיות פגיעים יותר"

"אני משוחח רבות עם מנמ"רים וסמנכ"לי טכנולוגיות בארגונים", ציין נאט, "שרוצים לנוע לסביבה מרובת עננים, כחלק מהרצון לבצע שינוי ולצלוח את המסע הדיגיטלי. אלא שאז הם מוצאים את עצמם משקיעים משאבים רבים ממה שהיה מתוכנן למעבר. גם במצב זה אני ממליץ להם לא לצמצם את תקציבי ההגנה על המידע. בלא הוספה של רכיבי הגנה ייעודיים לענן, ארגונים עלולים להיות פגיעים יותר, בשל איומי סייבר שמקורם בענן. הם נדרשים ליותר נראות של הנתונים, ללא תלות במיקום שלהם – בקרקע או בסביבת הענן. הנראות נדרשת גם כדי לשקף את מצב הצריכה של השירותים על ידי המשתמשים בקלאוד".

אתגרים נוספים שנאט עמד עליהם אלה "ריבוי האיומים בסייבר, התחכום ההולך וגובר שלהם, ומעל לכל – מתקפות הכופרה. בכל 19 שניות יש מתקפת כופרה במקום כלשהו בעולם, והעלות הממוצעת של הנזק שהיא גורמת עומדת על 225 אלף דולר. ארגונים נדרשים לבניית חוסן בסייבר בכלל, ולהגנה מפני כופרות בפרט".

"בנוסף, יש את אתגר ההלימה לתקנות ולרגולציות", אמר. "כדי להפחית סיכונים עסקיים או אי עמידה בדרישות רגולציה, ארגונים נדרשים לדעת איזה סוג של דאטה נמצא בכל סביבה. עליהם לוודא שהגישה לנתונים מנוהלת בצורה נכונה ואילו שימושים מתבצעים בהם". נאט ציין בהקשר זה כי "באחרונה, מטא, החברה האם של פייסבוק, חטפה קנס עצום, בסך של 1.2 מיליארד דולר, מנציבות הגנת הפרטיות והמידע של אירלנד, בשל הפרות פרטיות. הנציבות הביעה דאגה עקב ההעברה המתמשכת של מידע פרטי של אזרחים לארצות הברית. זו דוגמה לנחישות של האיחוד האירופי להגן על המידע של התושבים. לכן, כל ארגון נדרש לוודא שהוא מגן על הנתונים שלו ועומד בכל הדרישות הרגולטוריות מהמגזר שבו הוא פועל".

שלושה עשורים של ניהול והגנת נתונים

"וריטאס עוסקת בניהול ובהגנת נתונים. היא עושה זאת כבר שלושה עשורים. 98% מהלקוחות הארגוניים ממליצים עלינו, וזו העדות הטובה ביותר עבורנו. החברה מונה יותר מ-6,000 עובדים, מהם 2,500 מהנדסים. אנחנו משרתים יותר מ-80 אלף לקוחות ארגוניים, כמו גם 95% מלקוחות פורצ'ן 500. בסך הכול, אנחנו מטפלים, בהיבטי ההגנה והניהול, בנתונים בהיקף של יותר מ-100 אקסה-בייט", אמר.

לסיכום ציין נאט כי "אנחנו מסייעים למנהלי אבטחת המידע בארגונים לצמצם את עלויות ההגנה שלהם עם מיטוב התפעול והכנסת יכולות מיכון, כולל יכולות AI – לטובת זיהוי נוזקות. מטרתנו היא ניהול של הדאטה עם יכולות אוטונומיות, הגנה אקטיבית נגד איומים, לימוד מתמשך ומשתפר, ושיפור החוסן העסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים