עושים טוב: הזדמנות אחרונה להצטרף לגיוס המונים לבית נועם

קמפיין השגרירים של בית נועם - התומך בבוגרים עם מוגבלויות פיזיות ושכליות קשות - מגיע לישורת האחרונה, עם התגייסות רחבה וויראלית ולמעלה ממיליון שקל בתרומות ● מארגניו מבקשים מכם פוש נוסף לצורך הגעה ליעד

מקום בו הם באמת מרגישים מאושרים. בית נועם.

אמיר בר-חיים (35) הוא חבר בהתנדבות בצוות המנהל במרכז היום של עמותת אלין בית נועם בקריית אונו. בימים אלו, במקביל להשלמת לימודיו לתואר שני בכלכלה התנהגותית, הוא נערך לנהל קרב על עתידו של המקום – ועל עתידם השברירי של דייריו, ביניהם גם אחיו הבכור אודי (45), עם קמפיין שגרירים לגיוס המונים. בין הידידים הרבים המלווים את פעילותה של העמותה לאורך השנים, גם בכירים מקרב קהילת ההיי-טק, שמתייצבים בהיכל התרבות בתל אביב בערבי ההתרמה השנתיים ולוקחים חלק בפעילויות שונות לקידומה. כעת, יותר מתמיד, צריך בית נועם את חברי הקהילה לצידו.

"ההגדרה המשפטית היבשה של אנשים במצבם של המטופלים בבית נועם היא 'אנשים שטוב מותם מחייהם', אבל היא לא חייבת להתיישב עם המציאות", אמר אמיר בר-חיים שסיפר כי "בבית נועם משנים את התמונה, מספקים משמעות ושמחה לחיים של האנשים האלו, כאן הם באמת מאושרים! בעוד שבמרבית המסגרות היחס הנהוג הוא של מדריך על שישה חניכים, בבית נועם היחס הוא אישי לגמרי, חניך-מדריך, היחס היחיד שמתאים באמת למורכבות מצבם, מאפשר להם למצות את המרב מחייהם, ולהיות מאושרים כפי שלכולנו מגיע".

לדבריו, "מאז מגיפת הקורונה, התקצוב הממשלתי לא מדביק את צרכי התפעול השוטף של המקום. אנו מתקשים לעמוד בהוצאות הנדרשות להפעלתו בסטנדרטים הגבוהים שנהוגים בו בשלושת העשורים האחרונים, נתקלים בקושי לגייס תרומות בהיקפים שהיו בעבר, ועם יכולת מוגבלת להחזיק את מערך העובדים הנדרש: עובדות סוציאליות, מרפאות בעיסוק וכיוצא בזאת".

קמפיין גיוס ההמונים, שיצא לדרך ב-18.6, נועד לשמר את השירות שבית נועם נותן בכל המסגרות: דיור בחמש הדירות המונגשות שבמתחם ומרכז היום, תחת הסלוגן "בית נועם זה הבית שלי – כי לכולם מגיע לחיות בכבוד".

הקמפיין מתנהל באמצעות שגרירים – כרגע יש כבר למעלה מ-300 כאלו, בהם גם משפיענים כמו סמיון גרפמן ומובילי דעה שממנפים את כוחם ברשתות החברתיות, כאשר כל שגריר מציב לעצמו יעד אישי לגיוס.

מימין: אמיר ואודי בר חיים. משמאל: פעילויות מותאמות לצרכים המורכבים של המטופלים. בית נועם.

מימין: אמיר ואודי בר חיים. משמאל: פעילויות מותאמות לצרכים המורכבים של המטופלים. בית נועם. צילום: עמותת אלין בית נועם ושמוליק שלוש (בהתאמה)

מהו בית נועם?

מרכז בית נועם בקרית אונו הוקם בשנות ה-80 ביוזמת הורים מודאגים, שחיפשו מענה לילדיהם הסובלים ממוגבלויות קשות, כאשר אלו יגיעו לגיל 21 וייפלטו מהמסגרות הטיפוליות וממסגרות החינוך המיוחד המתאימות. במרכז-  שהוקם בשעתו על ידי מנכ"ל אלין בית נועם, איקי בר-חיים, בשיתוף פעולה עם אגודת איל"ן ומשרד העבודה והרווחה – ממקדת העמותה את פעילותה כיום, שם היא מעניקה מעטפת שירותים ייחודית באיכותה לאנשים בוגרים עם מוגבלויות פיזיות ושכליות קשות, המשתמשים בכיסאות גלגלים ולחלקם צרכים מורכבים בתקשורת.

מרכז היום מספק לחניכים מסגרת יומית, שיקומית ותעסוקתית, כשקבוצות החניכים הן הטרוגניות ומשלבות חניכים עם רמות מוגבלות שונות. החניכים מגיעים מכל רחבי הארץ – מזיכרון יעקב בצפון ועד יד מרדכי בדרום וגוש עציון ממזרח – וצוות המדריכים המחויב של המקום כולל גם בנות שירות לאומי ומתנדבי שנת שירות.

בין השאר מתקיימות בבית נועם פעילויות להעשרת יחסים חברתיים, מרכז לעיסוק, פעילויות קבוצתיות חברתיות, מפגשים טיפוליים באמנות, בגינון, במוזיקה ועם בעלי חיים, וטיפולים רפואיים ופרה-רפואיים, כמו ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה והידרותרפיה (טיפול במים).

קמפיין גיוס ההמונים מבקש להגיע לסך הכל תרומות של שני מיליון שקלים, אך עומד כעת על 1,173,148 שקלים, ומסתיים היום. אז זה הזמן להצטרף ולתת לבית נועם ולדיריו את הלב.

לפרטים ותמיכה בקמפיין – הקישו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים