וי כחול? עכשיו גם בגוגל

במדיה החברתית הסימן מאשר אימות של פרופילים ובאחרונה, בהשראת מאסק מנכ"ל טוויטר, אף החלו לגבות עליו כסף במתכונת דמי מנוי, מאידך הענקית ממאונטיין וויו דווקא מוסיפה אותה לג'ימייל שלה - לשם מה?

גם הוא מתחדש ב-וי כחול. ג'ימייל.

גוגל מאמצת גם היא את השימוש בסימן וי כחול, אבל היא תעשה את זה בכלל במסגרת של ג'ימייל, שירות הדואר בענן שלה.

הסימן הכחול של גוגל הוא תוספת ל-BIMI (ר"ת Brand Indicators for Message Identification), שכבת הגנה עליה הכריזה גוגל כבר ב-2021 כדי ליצור אימות עבור חברות שביקשו לכלול בהודעות הדואר שלהן לוגו או דמות מזהה.

"מגביר את האמון במקורות הדואר האלקטרוני"

להבדיל מה-וי הכחול של טוויטר – שבעיקר מוצמד לידוענים עתירי עוקבים ולאנשים שמשלמים עליו די מנוי – עוד סוג של שכבת אבטחה לפי גוגל, זה של ג'ימייל יוצג לצד שמם של שולחים שאימצו את BIMI, והוא יאפשר למשתמשים שמקבלים אותו ציון שמדובר אכן בחשבון הרשמי שלהם ושהלוגו המוצמד אליו אכן רשום על שמם.

לפי גוגל, "אימות דוא"ל חזק עוזר למשתמשים ולמערכות אבטחת דוא"ל לזהות ולעצור דואר זבל וכן מאפשר לשולחים למנף את האמון במותג שלהם. זה מגביר את האמון במקורות הדואר האלקטרוני".

ההשקה של התכונה הזו מתרחשת כבר בימים אלו ואמורה להסתיים עבור כל המשתמשים עוד לפני סוף השבוע.

שינוי גם בכרום

במקביל החליטה גוגל לשנות גם את צלמית המנעול בשורת הכתובת של הדפדפן שלה, כרום. במקום מנעול תופיע שם, החל מגרסה 117 של הדפדפן, שאמורה להיות מושקת בספטמבר שנה, צלמית חדשה.

לפי החברה הצלמית של המנעול הייתה רלוונטית בתקופה בה רוב האתרים ברשת השתמשו בפרוטוקול HTTP ועדיין לא ב-HTTPS. סימן המנעול נועד לסמן את המעבר לפרוטוקול הבטוח יותר. כעת המעבר כמעט השולם לחלוטין, כלומר רוב האתרים פועלים תחת חומת ה-HTTPS וגוגל לא רוצה שהגולשים יחשבו שסימן המנעול אומר שגוגל בדקה אותו והאתר בטוח, אלא שיבדקו בעצמם.

התפריט שיופיע בלחיצה על הצלמית החדשה יהיה מפורט יותר, עם תוספות שונות להרשאות מסוימות כמו גישה למיקרופון, למיקום ועוד – וזאת מעבר לאפשרויות לבדוק האם האתר אכן מאובטח ומה דרישות העוגיות שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים