"עיר שלא תדע לנצל את הטכנולוגיות המתקדמות תישאר מאחור"

כך אמר חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, בכנס רעננה לחדשנות, שנערך בעיר, שציין, כי רעננה חרתה על דגלה להיות אחת הערים המובילות בישראל מבחינה טכנולוגית

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא.

"עיר שלא תדע לנצל וליישם את הטכנולוגיות המתקדמות תאחר את הרכבת ותישאר מאחור" – כך אמר חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, בכנס רעננה לחדשנות, שנערך בעיר בסוף השבוע שעבר בהשתתפות כמה עשרות נציגי רשויות מקומיות ושלטון מקומי וכן מנהלי חברות טכנולוגיה.

ברוידא ציין, כי רעננה חרתה על דגלה להיות אחת הערים המובילות בישראל מבחינה טכנולוגית, והיא משלבת יישומי בינה מלאכותית בשירותים שונים והפעלת מערכות בקרה ושליטה. "הנושא של AI הוא ללא ספק מרתק וחדשני, אנחנו בודקים את האפשרויות השונות להיעזר בו במגבלות החוק ונושאי שמירה על הפרטיות", אמר ברוידא.

בין היתר, ציין את המצלמות בעיר, שמנתחות מידע על בסיס בינה מלאכותית ומסייעות בפיקוח, שליטה, מניעת עבריינות ומעקב אחר כלי רכב חשודים שנכנסים לעיר. "מערך הסיבים האופטיים של רעננה סייע רבות לתפקוד בזמן הקורונה, וישמש בעתיד גם במסגרת הפרויקטים של רמזורים חכמים ופרויקט הנת"צ בעיר", אמר ברוידא.

בכנס השתתפה שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי, שפירטה את התוכניות והמגמות של המערך לשיתוף פעולה עם השלטון המקומי. "המטרה שלנו היא לעבוד עם הרשויות כדי לראות כיצד הדיגיטל יכול לסייע לעיריות לשפר את השירות לתושבים", אמרה לב עמי.

שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי.

שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי. צילום: ניב קנטור

היא פירטה את התהליכים של חיבור הרשויות המקומיות למערך הדיגיטל הממשלתי. "קיימים תהליכי שירות רבים שהם חוצי ממשל מרכזי ומקומי. אם בגלל הצורך להשלים מידע, למשל מעבר דירה, או תהליכים חוצי רשויות, ויש כבר תהליכים כאלו שנעשים בכמה רשויות, כולל רעננה", אמרה לב עמי

לירון דורון לוי אמרה בפאנל בכנס, כי "המציאות של הרשויות המקומיות השתנתה. הרשויות פועלת 24/7, והתושב מצפה לתשובות ופתרונות לנושאים בכל תחומי החיים, וזה יתאפשר באמצעות הדיגיטל".

אריאל הילדסהיימר, מנכ״ל עיריית רעננה, אמר, כי ״אין היום במדינה תקן או הגדרה מסודרת להגדרת עיר כעיר חכמה. כל רשות שמציבה מצלמה ברחוב מגדירה עצמה עיר חכמה. יש חשיבות לכך שהמדינה תקבע הגדרות ותקנות למה נחשב כעיר חכמה, ובמקביל תסייע לרשויות ברחבי הארץ להתפתח ולהכניס לתחומן מערכות ויישומים של עיר חכמה, שיפעלו לטובת התושבים".

פאנל נוסף בנושא תשתיות ודיגיטל נערך בהנחיית דגנית בן יעקב, מנמ"רית עיריית רעננה.

משתתפי כנס רעננה לחדשנות.

משתתפי כנס רעננה לחדשנות. צילום: מיכל סלע

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמואל

    ברוידא מדבר יפה, המעשים והפעולות רחוקים מהדיבורים. ברחובות העיר יש אנטי גל ירוק, ברוידא פועל נגד משרד התחבורה ונגד רווחת התושבים. פועל נגד רכבת תחתית יעילה בעיר, נתיבים ציבוריים למעט בחלומות של מתכננים לא קיימים, הצפות של פעם בשלושים שנה קורות כל שנה, אין ווי פיי ציבורי, התחבורה הציבורית מאוד לא יעילה. דיבורים דיבורים...

    1. חנן

      שמואל אתה צודק בהחלט, במקום לדבר ולהשמיע שראש העיר יפעל ויבצע .מ א כ ז ב!!!!

אירועים קרובים