"ישראל נמצאת בשיא של מתקפות סייבר ורמת התחכום שלהן"

"המתקפות הן בווליום ובתחכום גבוהים מאוד, שלא ראינו כמותם", אמר גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט ● לדבריו, "המשבר הכלכלי עוד לא הגיע לשיא" ● "ההיי-טק חוזר לרמות רציונאליות, ולא ברור כמה זמן ייקח התהליך", ציין

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

ההווה והעתיד מדאיגים – הן בכמות ובאיכות מתקפות הסייבר, והן במשברים הכלכלי והפוליטי ובהשפעות שלהם על תעשיית ההיי-טק – כך אמר גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, במסיבת עיתונאים שהחברה קיימה היום (ב'), עם פרסום התוצאות הכספיות שלה. הדו"חות הרבעוניים מעידים על עליות – הן בהכנסות והן ברווח הנקי של החברה.

"אנחנו ממשיכים לראות סביבת מתקפות מאוד ערה. התוקפים לא מאטים", אמר אחד המנהלים הוותיקים והמנוסים בעולם הסייבר. "ישראל נמצאת כבר כמעט שנה ברמת שיא של מתקפות, והן הופכות להיות מתוחכמות וקשות יותר, מספר מתקפות הכופרה על ישראל עלה פי שניים בשנה האחרונה".

"התוקפים הרבה יותר מתוחכמים"

"הקבוצות שתוקפות את ישראל, ולא רק אותה, הרבה יותר מתוחכמות ממה שראינו קודם. המתקפות מנוהלות היטב ויורדות לפרטים. חלק גדול מהן אלה מתקפות DDoS בווליום וברמות תכנון שלא ראינו כמותם. חלק מהתוקפים הם ארגוני פשע, וחלקם עם מוטיבציות לאומיות", אמר שויד. הוא התייחס לאחת הקבוצות הבולטות בתקופה האחרונה בפעילות הסייבר שלה נגד ישראל – אנונימוס סודן. "זו קבוצה מאוד מתוחכמת, עם חברים ממדינות שונות – ולא רק מסודן", אמר. "כמות הפניות שחבריה הצליחו לייצר במתקפות ה-DDoS שלה – מתקפות שמבוססות על מספר פניות גבוה ככל הניתן למערכות של הארגונים המותקפים – היא גבוהה מאוד, בקנה מידה מדינתי. הם התחילו לשתף פעולה עם אחת הקבוצות המסוכנות ביותר, קילנט הרוסית, ועם קבוצת תקיפה טורקית. שיתוף הפעולה בין הקבוצות מאפיין את התקופה הזאת".

הוא התייחס גם למשבר הכלכלי ואמר כי "אנחנו לא יכולים להתעלם ממנה, היא מאוד מאתגרת ולא קלה, לקוחות משהים פרויקטים ולא ממהרים לחדש חוזים. אנחנו רואים את זה בכל תעשיית ההיי-טק, כולל בתעשיית הסייבר, וגאים בתוצאות שלנו, על רקע האקלים הכלכלי. תעשיית ההיי-טק מתפכחת והדברים נהיים יותר רציונאליים, כולל ברמות השכר של העובדים. התהליך הזה ייקח זמן. ברור שתקרה קונסולידציה של חברות בתעשיית ההיי-טק בכלל ובתעשיית הסייבר בפרט. יש חברות בתעשיית ההיי-טק שעדיין מוערכות גבוה מדי, וזה יותר לנו יותר הזדמנויות לעשות קונסולידציה עם יותר חברות".

שויד דיבר גם על המשבר הפוליטי בישראל, שמשפיע על הכלכלה ועל תעשיית ההיי-טק, כפי שמוכח מדו"חות וניירות עמדה – כולל אלה שפרסמה רשות החדשנות הבוקר. "כמו כל אזרח", אמר, "היינו רוצים שמדינת ישראל תשוב לנתיב שליו יותר. אני לא מתבטא בנושאים פוליטיים, ובלי קשר למצב הפוליטי, נדרש לעשות את המקסימום כדי שכלכלת ההיי-טק תוסיף להצליח".

התוצאות הכספיות

כאמור, צ'ק פוינט סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם תוצאות טובות: הן ההכנסות והן הרווח הנקי שלה עלו בתקופה זו. צלילה למספרים מראה שענקית האבטחה והסייבר הישראלית הציגה ברבעון הכנסות של 566 מיליון דולר – עלייה של 4% לעומת הרבעון הראשון של 2022. הרווח הנקי עלה ב-9% ועמד על 184.1 מיליון. הרווח למניה הציג עלייה גדולה יותר, של 17%, והגיע ל-1.54 דולר. לעומת זאת, הרווח התפעולי נותר יציב ועמד על 200 מיליון דולר.

בחברה הגדירו את התוצאות כ-"טובות מאוד בתקופה מאתגרת". הם ציינו כי בתקופה הנוכחית, ארגונים זהירים יותר ומעדיפים לדחוחת ביצוע עסקאות בכמה רבעונים קדימה. מנכ"ל החברה, גיל שויד, הדגיש את העליות ברווח הנקי למניה ובמכירות הרישיונות, שגדלו ב-15%. הוא ציין כי "ההאטה הכלכלית הביאה להארכת מחזורי מכירות המוצרים, בעוד שההכנסות החוזרות היו בריאות והגיעו בפעם הראשונה ל-80% מסך ההכנסות. המכירות של Infinity זינקו ברבעון ב-140%".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    הרווח הנקי עלה רק בגלל רווח מריבית על פקדונות

אירועים קרובים