Asus BE24ECSNK Docking Monitor – מסך שהוא תחנת עבודה

המסך החדש מבית אסוס מיועד לשוק העסקי ● הוא מגיע עם עיצוב לא מרהיב ומחיר לא זול, אבל מדובר בתחנת עבודה שחוסכת מצלמה, רמקולים, תחנת עגינה וגם סיבוב על ציר

Asus BE24ECSNK Docking Monitor.

יש כמה היבטים שיכולים לגרום להצמיד תווית עסקית למסך מחשב כלשהו, ואחד מהם הוא האפשרות להשתמש בו כסוג של תחנת עגינה, ואולי, קצת בהגזמה, אפילו כתחנת עבודה מלאה. אחד המסכים הללו הוא BE24ECSNK Docking Monitor של אסוס. מסכים אלה מתחברים למחשב עם כבל – כיום מדובר, בדרך כלל, בכבל USB-C, כך שניתן להסתכל עליו אפילו כאשר אתם שכובים על הרצפה. כמו כן, המסך הופך לסוג של מחשב הכול כלול – All in One, אם אתם מעדיפים את הגרסה באנגלית.

כדי שהוא אכן יהיה כזה, המסך צריך לספק את היציאות שמצפים לקבל במחשב – וזה אכן מה שמציע BE24ECSNK: הוא מגיע עם שני חיבורי DisplayPort 1.2, שמאפשרים גם שרשור של עוד מסך, ולצידם חיבור HDMI 1.4. בנוסף, יש רכזת של ארבעה חיבורי USB Type-A 3.2 Gem 1, כששניים מהם בצד הימני, וכן חיבור אוזניות וחיבור רשת. קשה להאמין שחסרה ברשימה הזו יציאה שימושית כלשהי, כך שאין מה לחשוש מכך שהמחשב רחוק – הכול זמין במרחק קצר, וזה מתקשר עם השם של המסך, שמספר שהוא בעצם תחנת עגינה.

אסוס לקחה בחשבון במסך החדש את העובדה שבתקופה הנוכחית, ובמיוחד לאחר הקורונה, מבוצעות הרבה יותר שיחות וידיאו מאשר בעבר, והיא החליטה להוסיף למעלה מצלמת רשת – שזה תמיד טוב גם למגזר הפרטי, אבל בעיקר לזה העסקי. המסך מגיע עם מכסה פרטיות, שאפשר בקלות להזיז עם אחת האצבעות. את המצלמה ניתן לסובב כמעט ב-360 מעלות וגם אפשר להטות אותה עד 10 מעלות לכאן או לכאן, כדי להתמקד בפנים של המשתמש.

טכנולוגיות מובנות לשיפור איכות וחוויית השיחה

בעת שנמצאים במצב ועידה יש ב-BE24ECSNK כמה טכנולוגיות מובנות, שאמורות לסייע לאיכות ולחוויית השיחה, כמו חשיפה אוטומטית לפנים, כדי שתהיינה בהירות וברורות מספיק. יש גם טכנולוגיית סינון רעשים בכמה רמות, הניתנות לבחירה בתפריט של המסך, יש תאימות מאושרת ליישומי שיחות וידיאו שונים, כולל זום, טימס ומיט, ויש מקדימה כפתורים שמספקים גישה מהירה במהלך השיחות לאפשרויות שונות, כמו עוצמת קול, השתקת הטלפון ומענה לשיחה.

הכפתורים נוחים לשימוש ויש גם ידית ניווט קטנה, שקל ללמוד ונוח להשתמש בה. ניתן לבחור באמצעותה אפשרויות שונות, כולל מצב Splendid – עוד תוכנה שמוטמעת במסך ומאפשרת, בלחיצת כפתור, לבחור את הגדרות התצוגה לנושאים שונים, כמו משחקים, צפייה בסרטים ואפילו חדר חושך. גם במקרה הזה, כמו בסקירות אחרות, אני ממליץ להשתמש בידית הניווט כדי לעבור בין כל התפריטים המוצעים, ולבחון את ההבדלים בין האפשרויות השונות.

קצת נתונים – ומה עם העיצוב?

ה-BE24ECSNK Docking Monitor מבוסס על פאנל IPS, גודלו 23.8 אינץ' והוא מתמודד היטב עם השתקפויות מאחור. הרזולוציה היא FHD סטנדרטית, וכך גם קצב הריענון, שעומד על 60 הרץ – מה שמספיק בהחלט עבור סביבה עסקית, שבה יותר כותבים טקסטים מאשר משחקים או צופים בסרטי וידיאו. זמן התגובה הוא כחמש אלפיות השנייה מאפור לאפור והבהירות היא 300 ניט – בהירות מתאימה לסביבת עבודה שבה תאורת הניאון היא זו ששולטת.

אי אפשר לומר שהעיצוב של ה-BE24ECSNK מדהים. הוא פשוט לא. כך, למשל, השול התחתון שלו קצת עבה מדי, גם אם ממוקמים בו כפתורי השליטה ושני הרמקולים, בעוצמה על הנייר של שני וואט כל אחד. דרך אגב, שיחות הווידיאו שערכתי לשם הבדיקה היה טובות יחסית, ללא תלונות מהצד השני, אבל העוצמה המוצעת של הרמקולים היא חלשה מדי – וזה יכול לבוא לידי ביטוי בעיקר בשיחות ועידה מרובות משתתפים, על אף שגם בהן מתמקדים בדובר ולמרות השתקת הרעשים הסביבתית.

משקלו של המסך הוא כ-6.5 ק"ג (כולל המעמד שלו), וניתן לסובב אותו על הציר למצב עבודה אנכי, עבור יוצרי התוכן שאוהבים לראות את מה שהם יוצרים לאורך ולא לרוחב. בעצם, כנראה שגם מתכנתים וכותבי תוכן יאהבו את המצב הזה.

המסך העסקי החדש הזה של אסוס אמור להגיע בחודש הקרוב לארץ וצפוי לעלות 1,249 שקלים. זה לא מחיר זול עבור מסך 23.8 אינץ', אבל צריך לקחת בחשבון שמדובר, כאמור, בסוג של תחנת עבודה, שחוסכת מצלמה, רמקולים, תחנת עגינה וגם סיבוב על ציר. הכבלים המתאימים מגיעים גם הם בחבילה – לפחות אלה הבסיסיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים