האקרים טוענים שתקפו בסייבר את חברת החשמל; אין אינדיקציה לכך

קבוצת אנונימוס סודן טוענת שהפסקות החשמל שאירעו היום (ה') ברחבי הארץ נגרמו כתוצאה מתקיפת סייבר שהיא ביצעה ● מחברת החשמל נמסר כי המקור שלהן הוא בתקלה בתחנת הכוח בחיפה

חברת החשמל.

האם מקורן של הפסקות החשמל שאירעו היום (ה') בכמה אזורים בארץ הוא בתקיפות סייבר? קבוצת ההאקרים אנונימוס סודן, שביצעה בזמן האחרון כמה מתקפות סייבר על מטרות ישראליות, טוענת שתקפה שוב, אולם ממערך הסייבר הלאומי ומחברת החשמל נמסר שלא אירעה מתקפת סייבר על המערכות של החברה, וכי המקור להפסקות החשמל הוא בתקלה באחת מיחידות הייצור בתחנת הכוח של החברה בחיפה.

הודעה בקבוצה של אנונימוס סודן בטלגרם.

הודעה בקבוצה של אנונימוס סודן בטלגרם. צילום: צילום מסך

בהודעה שפרסמה בקבוצת הטלגרם שלה מעט לאחר שהפסקות החשמל החלו כתבו ההאקרים מאנונימוס סודן, בלשון מתגרה: "האם החשיכה יפה, ישראל? למה אין לכם חשמל? האם המתקפה הזאת טובה? האם אתם רוצים יותר? האם אתם רוצים שיושבתו האינטרנט ושירותי התקשורת?". חברי הקבוצה טענו ש-"ביצענו את המתקפה (על חברת החשמל – י"ה) רק בשביל הכיף". בהודעה נוספת שפרסמה אנונימוס סודן נכתב: "ישראל, אנחנו עדיין משחקים אתכם. בקרוב תהיו בלי אינטרנט. אנחנו פועלים על מנת להשבית את האינטרנט בישראל, כפי שעשינו עם החשמל".

הודעה בקבוצה של אנונימוס סודן בטלגרם.

הודעה בקבוצה של אנונימוס סודן בטלגרם. צילום: צילום מסך

אולם, ממערך הסייבר הלאומי ומחברת החשמל נמסר כי לא נמצאו כל אינדיקציות למתקפת סייבר וכי מקור הפסקות החשמל הוא, כאמור, בתקלה בתחנת הכוח בחיפה. כך או כך, התקלה תוקנה בהדרגה, וכשעה וחצי לאחר שהיא קרתה שבה אספקת החשמל לסדרה בכל הארץ.

קבוצת אנונימוס סודן ביצעה מתחילת החודש כמה מתקפות סייבר נגד מטרות ישראליות, בהן האתרים של האוניברסיטאות, דואר ישראל, מקורות ובנקים ישראליים. ברוב המקרים, האתרים שבו לפעול במהירות יחסית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים