מידעטק הטמיעה מערכת ERP של פריוריטי בקבוצת כרמל

הפרויקט בקבוצת כרמל - הכוללת את רשת שטיחי כרמל ואת כרמל ביזנס - שיצא לדרך במטרה להחליף את המערכת המיושנת שאיתה עבדה החברה קודם לכן, החל לפני כשנתיים והסתיים לאחרונה ● עלותו מוערכת בכשלושה מיליון ש'

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק.

מידעטק מבית מטריקס הטמיעה מערכת ERP של פריוריטי (Priority) בקבוצת כרמל, הכוללת את רשת שטיחי כרמל המשווקת חיפויי רצפה, שטיחים, פרקט עץ ולמינציה ואת כרמל ביזנס.

הפרויקט, שיצא לדרך על מנת להחליף את המערכת המיושנת שאיתה עבדה החברה קודם לכן, החל לפני כשנתיים והסתיים לאחרונה בעלות מוערכת של כשלושה מיליון שקל.

פרויקט דינמי משתנה

בקבוצת כרמל בחרו במידעטק ליישום פרויקט הפריוריטי בעקבות הניסיון והידע, אך בעיקר משום שהוכיחה את יכולתה להתגמש לאורך הדרך ולהתאים את עצמה לדרישות המשתנות שעלו בפרויקט, אשר עבר שינויים מאוד לא טריוויאליים שהושפעו מהסביבה העסקית ככל שהוא התקדם.

בתחילת הדרך אפיון הפרויקט התייחס לפעילויות נוספות שנכללו בקבוצת כרמל, כמו רשתות קמעונאיות, שלצד שטיחי כרמל כוללות גם את רשתות ביתילי, איי.די.דיזיין ועוד, וכן מפעל לייצור שטיחים, מפעל רהיטים מעץ ומפעל לייצור ספות. בנוסף, בקבוצה גם נכללה מחלקת פרויקטים שעוסקת בחיפויי רצפה, חיפויי קירות, מחיצות, שטיחים, פרקטים וריהוט משרדי מקצה לקצה עבור ארגונים, מעצבים, אדריכלים ועוד. עם השנים התמקדה הקבוצה בפעילויות של מכירת השטיחים בסניפי שטיחי כרמל ובפעילות הפרויקטים עבור עסקים (B2B).

הגמישות והתגובה המהירה לשינויים שהציגה מידעטק בהתאמת הפתרון לקבוצת שטיחי כרמל היו קריטיים להשלמת הפרויקט הספציפי באופן מוצלח, לאור השינויים הרבים שהתרחשו בו. דגש האפיון, שהושם בתחילה על הפעילות הקמעונאית, התמקד בסופו של דבר בפעילות ביצוע הפרויקטים של הקבוצה.

שליטה יותר טובה של הארגון על התהליכים הארגוניים

באמצעות המערכת החדשה יכולה כעת שטיחי כרמל לנהל את המעקב אחר התקדמות הפרויקט משלב קבלת "ליד" פוטנציאלי, דרך הצעת המחיר ועד שלב הביצוע, באופן פשוט ויעיל יותר, כאשר בכל שלב ניתן לקבל תמונת מצב על העלויות העתידיות, מידת הרווחיות הצפויה ומה הרווחיות בפועל, ולמעשה לייצר שליטה יותר טובה של הארגון על התהליכים הארגוניים. בנוסף, ניתן לנהל את הקצאת המלאי הנדרש לשימוש בכל מחלקה או קומה של מבנה ומשרד בו מתבצע הפרויקט ולתכנן את צעדי הפעילות קדימה באופן נוח על גבי פלטפורמה אחת. זאת בזמן שכל אחד ממנהלי הפרויקט יכול להיכנס למערכת בכל מצב נתון ולראות מה הסטטוס הנוכחי של הפרויקט.

אביב איתני, מנכ"ל קבוצת כרמל.

אביב איתני, מנכ"ל קבוצת כרמל. צילום: יח"צ

בין המודולים של ה-פריוריטי שהוטמעו בפרויקט נכללים מודולי CRM, פרויקטים, מלאי, רכש, ייבוא, כספים ומכירות. במסגרת הפרויקט פיתחה מידעטק מודול נוסף ייעודי עבור שטיחי כרמל של ניתוח ושינוע מלאי, באמצעותו ניתן למשל לצבוע מלאי במערכת ולסמן אותו כמשוריין ללקוח מסוים, כדי להבטיח שהמלאי הזה יגיע לאותו לקוח.

לצד הפרויקטים, המערכת הוטמעה גם במרכזים הלוגיסטיים של החברה ובכל סניפי הרשת של שטיחי כרמל בישראל, תשעה במספר, שפועלים באופן מלא כיום ב-פריוריטי. המערכת מאפשרת כיום לנהל את כל תהליך המכירה, שכולל הצעות מחיר, קבלות וחשבוניות מס, על גבי פלטפורמה אחת.

"השינוי כבר ממש מורגש ביומיום"

אביב איתני, מנכ"ל קבוצת כרמל, אמר: "המערכת שאיתה עבדנו הייתה מיושנת מסורבלת ולא ידידותית למשתמש, בעיקר ברמת היכולות שלה לספק דו"חות ונתונים. היא לא התאימה לעולם הדיגיטלי שאנחנו רוצים להשתלב בו ולכן חיפשנו פתרון ושותף שיוכלו להביא אותנו לשם. מידעטק ענו בדיוק על הדרישות האלה וידעו ללוות אותנו בכל צעד בדרך למהפך מקצה לקצה בארגון שלנו. צוותי ההדרכה שלהם דאגו להעביר את ההכשרה המתאימה לצוותים שלנו, שלומדים לעבוד עם המערכת החדשה באופן פשוט ונוח, כך שהשינוי כבר ממש מורגש ביומיום. וזה לא מובן מאליו – יש אצלנו עובדים שרגילים לעבוד עם אותה מערכת כבר 20-25 שנה ונדרשה כאן סבלנות וליווי אישי, שסופקו באופן יוצא מן הכלל על ידי מידעטק".

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק, אמרה: "נכנסו לפרויקט הזה בידיעה שאנחנו הולכים לעבוד על חברות מסוימות וסיימנו עם פעילות בחברות אחרות לגמרי, וזה אומר הכל על המורכבות והאתגר הגדול שאיתו התמודדנו והכל תוך כדי שינויים עסקיים שביצעה קבוצת שטיחי כרמל. אני מכירה את היכולות של עובדי מידעטק וגאה בהם על כך שהם תמיד יודעים להתאים את עצמם בגמישות מירבית לכל פרויקט ולדרישות המשתנות שעלו תוך כדי הפרויקט – ועדיין לעמוד בלו"ז ובתקציב. בפרויקט הבאנו לידי ביטוי את הניסיון הרב שצברנו בחברות מסחריות ואנחנו ממשיכים ללוות את קבוצת כרמל לאורך כל הדרך, על מנת להבטיח כי כל הפעילות העסקית תמשיך לדפוק כמו שעון, ובעיקר להצליח".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים