רק 30% ממנהלי ההיי-טק חושבים שהעבודה מהבית יעילה

על פי נתוני הלמ"ס, כמעט כל חברות ההיי-טק מאפשרות עבודה מהבית - הרבה מעל כל ענף אחר ● רוב המנהלים בענף לא מרוצים מיעילותה, אבל לא מתכוונים לבטל או לצמצם אותה

עבודה מהבית.

העבודה מהבית בהיי-טק כאן כדי להישאר, גם אם מיעוט מקרב המנהלים בענף חושבים שהיא יעילה – כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

העבודה מהבית, בעיקר בהיי-טק, החלה עוד בעשור הקודם, והתפשטה מאוד מאז הקורונה – בהתחלה כי היא הייתה מחויבת המציאות, עקב המגפה והסגרים שהיא הביאה איתה, ולאחר מכן כי עובדים רבים ראו שזה נוח וגורם לאיזון טוב יותר בין הבית למשפחה, ורוב מכריע של ההנהלות הבינו את זה ונענו להם. לפי הנתונים, ב-96% מהחברות בענף ההיי-טק מתאפשרת כיום עבודה מהבית בהיקף כלשהו. זאת, לעומת 14% בלבד בתעשייה המסורתית. יותר מכך, ב-70% מחברות שירותי ההיי-טק האפשרות של עבודה מהבית היא מובנית ומסודרת.

יש לציין כי 51% מחברות ההיי-טק מאפשרות לעבוד מהבית יומיים או שלושה בשבוע, באופן קבוע, והעובדים ב-13% מהן יכולים לעבוד מהבית ארבעה ימים בשבוע או יותר. 32% מהחברות בענף מאפשרות עבודה באופן זה עד יום אחד בשבוע.

הנתונים של הלמ"ס מעלים שככל שבענף מסוים פחות נהוג לעבוד מהבית – כך המנהלים בחברות שכן מאפשרות זאת חושבים שהעבודה מהבית יעילה יותר: בעוד ש-62% מהמנהלים בחברות שבהן מתאפשרת עבודה באופן זה מרוצים מהיעילות שלה, רק כ-30% מהמנהלים בהיי-טק (שבו, כאמור, העבודה מהבית מתאפשרת כמעט בכל החברות) מגדירים אותה כיעילה. עם זאת, בתוך ההיי-טק, ככל שהיקף העבודה מהבית גדול יותר כך עולה שביעות הרצון ממנה. כלומר, מנהלים בחברות שמאפשרות עבודה מהבית ארבעה ימים או יותר בשבוע מרוצים ממנה יותר מאלה שמעדיפות שהעובדים שלהם יהיו במשרד חצי מהשבוע או למעלה מכך.

למרות חוסר שביעות הרצון, העבודה מהבית לא הולכת לשום מקום

נתונים נוספים מראים עד כמה העבודה מהבית אפשרה לחברות להעסיק עובדים שגרים רחוק מהמשרד. זה בולט במיוחד בענף המסחר, עם 39%, כשלאחר מכן השירותים ללא היי-טק עם 34% ושירותי ההיי-טק עם 22%. לעומת זאת, בענפי התעשייה הנתון עומד על 7% בלבד – כנראה כי כאמור, העבודה מהבית גם ככה לא נפוצה בהם.

מה באשר לעתיד? למרות חוסר שביעות הרצון מהעבודה מהבית, רוב ניכר של המנהלים בהיי-טק (72%) מתכננים להשאיר אותה בחברה שלהם ללא שינוי, ורק 22% צופים שהיקפה יצטמצם בשנה הקרובה. באשר לענפים האחרים, 15% מהמנהלים בענפי המסחר ו-9% מהמנהלים בענפי השירותים מעוניינים להרחיב בשנה הקרובה את היקף העבודה מהבית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זה משנה?

    בקיצור, מנהלים לא מרוצים משיטת הניהול שאצלם לא משנה מה היא

אירועים קרובים