נטפליקס אומרת שלום ל-DVD אחרי 25 שנה; פרסמה תוצאות מעורבות

החברה תסגור את השירות בסוף ספטמבר, ובכך תנעץ עוד מסמר בארון הקבורה של הטכנולוגיה הוותיקה ● היא הכתה את התחזיות ברווח הנקי למניה, אך פספסה אותן בהכנסות ובמספר המנויים החדשים

נטפליקס מוציאה את ה-DVD.

נטפליקס פרסמה אמש (ג') תוצאות עסקיות מעורבות לרבעון הראשון השנה: החברה הכתה את תחזיות האנליסטים בסעיף הרווח הנקי למניה, אולם פספסה אותן במספר המנויים שלה. בנוסף, היא הודיעה כי תסגור ב-29 בספטמבר הקרוב את שירות החלפות סרטי ה-DVD שלה לאחר 25 שנות פעילות. נטפליקס הייתה בין החברות הבולטות שהציעו השכרת סרטים וסדרות ב-DVD.

הכנסות החברה רשמו ברבעון גידול של 3.7% ל-8.16 מיליארד דולר – 20 מיליון דולר פחות מהתחזיות, והרווח הנקי שלה למניה (Non-GAAP) עמד על 2.86 דולר – 20 סנט יותר מהן. האנליסטים חזו כי מספר המנויים החדשים לשירות הסטרימינג של נטפליקס יעמוד ברבעון על 2.3 מיליון, אלא שהוא הגיע ל-1.75 מיליון בלבד.

הרווח הנקי רשם ירידה של 18.2% ל-1.3 מיליארד. הקיטון הזה מוסבר בהוצאות הגבוהות של החברה על המאבק שלה בחשבונות ה-"משותפים". נטפליקס הודיעה באחרונה כי תקטין את מספר האנשים והמכשירים שיכולים להתחבר לכל חשבון. היא החלה את המהלך בפיילוט בצ'ילה, קוסטה ריקה ופרו, לאחר מכן הוא הורחב לקנדה, ניו זילנד, פורטוגל וספרד, וברבעון הקרוב היא מתכוונת ליישם אותו גם בארצות הברית.

גרג פיטרס, מנכ"ל משותף של נטפליקס, הביע אופטימיות ואמר כי "אני מצפה לגידול בהכנסות ברבעון השני של השנה".

טד סרנדוס, שותפו של פיטרס לתפקיד, התייחס לכוונה של תסריטאים שכותבים סדרות וסרטים דוקומנטריים עבור נטפליקס לשבות, מאחר שהחברה הורידה את התשלומים שהיא משלמת להם. הוא הביע תקווה שהם לא ינקטו בצעד הזה ואמר כי "אנחנו מאוד מרוצים מהשירות שהם מעניקים לנו, אך במידה שהם יחליטו לשבות, הצופים לא יסבלו, כי יש לנו מספיק סרטים ותוכן נוסף מוכנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים