הדוג'קוין הוסר מסמל טוויטר – ושוויו צנח

מעטים הבינו את ההיגיון שעמד מאחורי שינוי לוגו הציפור הכחולה לזה שבו כיכב כלב השיבה אינו, המסמל את אסימון הקריפטו דוג'קוין, אבל עם החזרת המצב לקדמותו - המטבע הדיגיטלי, שנסק עקב המהלך, ירד ב-9% לפחות

החליף את לוגו הציפור הכחולה לכמה ימים. כלב השיבא אינו המסמל את הדוג'קוין.

ב-3 באפריל שינתה טוויטר במפתיע את לוגו הציפור הכחולה שלה לתמונה של כלב שיבה אינו, המסמל כידוע את מטבע הקריפטו דוג'קוין (Dogecoin). המהלך לא היה נהיר לאיש, מלבד החיבור לעובדה שאת המטבע הספציפי הזה בדיוק נהג הבעלים המולטי-מיליארדר של החברה, אילון מאסק, לקדם ביתר שאת.

מאסק לא הסביר את הדברים, שנראו לזמן מה כעוד הטרלה מטעמו. אלא שלמהלך היו השפעות ניכרות על שווי הקריפטו – תחילה לטוב, ואז עם הפיכתו והחזרת המצב לקדמותו, לטוב פחות.

מאסק וטוויטר חוללו בו תזוזות. שווי הדוג'קוין.

מאסק וטוויטר חוללו בו תזוזות. שווי הדוג'קוין. צילום: לכידת מסך מדף גוגל חיפוש

הציפור הפכה לכלב

הכל החל כשמשתמשים זיהו שלוגו הציפור הכחולה, אשר מופיע בדף הבית של טוויטר ובמסך הטעינה של הפלטפורמה, הוחלף בתמונת סמל המטבע הווירטואלי עם הכלב הצהבהב והמקסים.

ואולם, למרות שלרוב מהלכי שינוי לוגו ומיתוג מחדש זוכים ליח"צ מסיבי, למהלך המסוים לא קדמו הכנות תקשורתיות כלשהן, ובנוסף במשך שעות לא נרשמה כל התייחסות לשינוי, לא מטעם טוויטר ולא מטעם מאסק.

באופן טיפוסי למאסק, הוא בסופו של דבר צייץ מם שציין את נושא השינוי, והוסיף לו ציוץ נלווה שהסביר באופן לא הכי נהיר כי השינוי אירע כיוון שהתקשרות חזרה לבדיחה של עוקב שלו ממרץ 2022, שהציע לו לקנות את טוויטר ולהחליף את הלוגו בזה של הדוג'קוין.

בתגובה אומת טוויטר פרסמה שלל ממים וציוצים מופתעים.

אלא שבעולם כיום למהלך שכזה מטעם מאסק וטוויטר, גם אם נראה למרבית האנשים שמקורו בהטרלה, יש השלכות מיידיות – עם שינוי הלוגו של טוויטר, ערכו של המטבע הווירטואלי זינק מ-0.079 דולר ל-0.094 דולר – הערך הגבוה ביותר שמטבע הקריפטו רשם מאז נובמבר אשתקד.

אך אם היו מי שחשדו שמאסק הינדס את המהלך במיוחד כדי להנסיק את שווי המטבע, שהוא הבעלים של לא מעט אסימונים שלו לפי ההערכות, אזי כעת נטרפו קלפי הפרשנות הזו לחלוטין.

לפי דיווח אחרון של בלומברג, אחרי אחר מספר ימים שבהם ראינו בלוגו טוויטר במקום ציפור – כלב, שווי הדוג'קוין ירד ב-9% כמעט בבת אחת. נכון למועד כתיבת שורות אלו, שוויו של אסימון דגו'קוין בודד עומד על 0.082 דולר. הסיבה לכך היא שחלק ממשתמשי טוויטר החלו לראות שלוגו פלטפורמת המדיה החברתית המצייצת שב ללבוש את דמות הציפור הכחולה האייקונית בימים אלו ושכלב השיבה אינו הועלם ממנו. 

הכל מוכן להמראה לירח

נזכיר כי המטבע הספציפי החל בקריקטורה – שנוצרה ב-2013 על ידי מהנדסי התוכנה מרקוס וג'קסון פאלמר – של זן הכלבים המסוים. מדובר בקריפטו מבוסס מם, שהחל כסוג של פרודיה או בדיחה, שעלייתו גם ניזונה אז מפעילותה של מקהילה נלהבת שתומכת ב-מטבעות קריפטו מבוססי מם, כדרך להתנתק ממוסדות פיננסיים מסורתיים.

אלא שהבדיחה של מאסק, אם אכן זה כל מה שהייתה, תפחה למימדים בעלי השלכות פיננסיות, ואם במקרה יזם הטק התכוון להצמיח את שווי המטבע – הנתונים מעידים על כך שבסופו של יום הוא השיג תוצאה לא ממש מובהקת. לפחות בינתיים.

בהתבוננות לאחור ניתן לראות כי בשנת 2021 הדוג' צמח בפופולריות ובמחיר לא מעט בזכות מאסק. למעשה מאסק היה האיש שעזר להוביל את המטבע לשיאי מחירים ברציפות באותה שנה, הן בעזרת שלל ציוצים בטוויטר, בטרם הפך לבעליה, והן באמצעות מיתוגו כמטבע לשימוש בעתיד, בחלל. היזם גם המציא למטבע סלוגן שקרא לשימוש בו במסע לירח ('To the moon'). אלא שמהתבוננות על ההיסטוריה הזו ניתן גם ללמוד כי בשלב כלשהו באותה שנה מאסק בחר להתבדח עם אימו, מיי, על הדוג'קוין במסגרת השתתפותו בתוכנית סאטרדיי נייט לייב (SNL), עניין שגם אז ייצר ירידה חדה בשער המטבע, אך לא לאורך זמן.

ואפשר בעצם שזו, לכאורה, השיטה של מאסק – הנסקה מהירה עקב מהלך מפתיע, ואז לרוב, גם לאחר ירידה, המטבע נותר בשווי מעט גבוה מבעבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים